Nesnesitelná bývá lehkost geniality. Alespoň bráno pohledem soupeřů. Marc Marquez vyhrál další kvalifikaci královské třídy a opět o „parník“. Šest desetin v cíli na druhého znamená mimo jiné i nový rekord okruhu v LeMans

Letos si již pátou Pole Position vyjelve Francii  Marc Marquez na Hondě a jasně tak demonstroval svou toho roční převahu nad zbytkem pole MotoGP. Kvalifikačním časem 1:32,042 navíc zlepšil rekordní čas dalšího z okruhů, tentokráte o 0,625 vteřiny vylepšil na letitý best time na LeMans.

Každopádně, neházejme před zítřek flintu do žita. Další pořadí je naopak velmi vyrovnané a rozestavení na startovním roštu je jistě v lecčems překvapivé. Druhé místo Pol Espargara přivedlo do první lajny Yamahu a v čelní brázdě startovat zítra i Ducati, když třetí nejrychlejší čas zajel na Desmosedici Andrea Dovizioso.

Marc Márquez

Mezi druhý a dvanáctým je navíc nakonec jen něco málo přes půl vteřiny, v neděli se tedy za zády Marca Marqueze (promiňte mi tu spekulaci 😉 může stát skutečně cokoli… Na tenhle závod se rozhodně vyplatí zapnout si ve 14:00 SEČ televizi. Náš Karel Abraham vystartuje ze šesté řady, když kvaldu dokončil jako osmnáctý

MOTO3: Svou ostrou kvalifikaci už mají za sebou i jezdci námi rovněž ostře sledované kubatury Moto3. Nejrychlejší kolo dal na malé dvěstěpadesátce Efren Vazquez 1:42,491 s Hondou, Karel Hanika skončil s 0,621 ztráty jedenáctý a Kuba Kornfeil obsadil dvacátou pozici s 1,3 vteřiny ztráty.

MOTO2: V šestistovkách dnes nakonec nejrychlejší Jonas Folger, před Esteve RabatemLuisem Salomem. Zde je ale „ve vteřině“ dvacet lidí(!), takže o zítřku není rozhodně nic rozhodnuté…

Překvapení dne, Pol Espargaro na Yamaze 

Kvalifikace kubatury MotoGP LeMans 2014:

1) Marc MARQUEZ /SPA/ Repsol Honda – Honda – 1’32.042
2) Pol ESPARGARO /SPA/ Monster Tech 3 – Yamaha + 0.692
3) Andrea DOVIZIOSO /ITA/ Ducati Team – Ducati + 0.713
4) Stefan BRADL /GER/ LCR Honda MotoGP – Honda + 0.804
5) Valentino ROSSI /ITA/ Movistar MotoGP – Yamaha + 0.831
6) Jorge LORENZO /SPA/ Movistar MotoGP – Yamaha + 0.857
7) Alvaro BAUTISTA /SPA/ GO&FUN Honda Gresini – Honda + 0.964
8) Aleix ESPARGARO /SPA/ NGM Racing – Forward Yamaha + 0.973
9) Dani PEDROSA /SPA/ Repsol Honda – Honda + 0.981
10) Bradley SMITH /GBR/ Monster Tech 3 – Yamaha + 1.016
11) Andrea IANNONE /ITA/ Pramac Racing – Ducati + 1.060
12) Cal CRUTCHLOW /GBR/ Ducati Team – Ducati  + 1.273
13) Nicky HAYDEN /USA/ Drive M7 Aspar – Honda
14) Yonny HERNANDEZ /COL/ Energy T.I. Pramac – Ducati
15 ) Colin EDWARDS /USA/ NGM Racing – Forward Yamaha
16 ) Scott REDDING /GBR/ GO&FUN Honda Gresini – Honda
17 ) Hiroshi AOYAMA /JPN/ Drive M7 Aspar – Honda
18 ) Karel ABRAHAM /CZE/ Cardion AB Motoracing – Honda
19) Hector BARBERA /SPA/ Avintia Racing – Avintia
20) – Broc PARKES /AUS/ Paul Bird Motorsport – PBM
21) – Michael LAVERTY /GBR/ Paul Bird Motorsport – PBM
22)- Mike DI MEGLIO /FRA/ Avintia Racing – Avintia


Tisková zpráva Karla Abrahama:

Na osmnáctém místě dokončil kvalifikaci na Velkou cenu Francie v LeMans Karel Abraham. Svůj nejrychlejší čas v patnáctiminutové kvalifikaci zajel už ve třetím kole, v závěru jen kvůli několika vteřinám přišel o možnost absolvovat ještě jedno rychlé kolo. I tak ale oproti volným tréninkům zrychlil téměř o vteřinu na konečných 1:34,880.

Abaja LeMans pojede ze šesté řady 

Karel Abraham
„Velká škoda je toho konce, chybělo opravdu pár vteřin a mohl jsem dát ještě jedno rychlé kolo. Motorka byla na kvalifikaci nachystaná určitě nejlíp z celého víkendu a to se ukázalo i na čase. Samozřejmě by bylo lepší, kdybychom to dokázali přetavit i v lepší výsledek, ale důležité je, že budu stát na startu v těsném kontaktu s ostatními jezdci na produkčních Hondách. Je škoda, že v trénincích motorka nefungovala tak dobře. Kdyby to tak bylo, mohli jsme během víkendu vyzkoušet mnohem víc věcí a určitě bychom byli rychlejší.“

Abaja LeMans pojede ze šesté řady 

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing
„Jsme poměrně spokojení. Nejdůležitější je, že jsme našli dobré nastavení na neděli. A to není na této trati nic samozřejmého. Ráno jsme měli stejné problémy jako o den dřív, zadní kolo ztrácelo přilnavost a předek byl nejistý. Odpoledne jsme to zvládli mnohem lépe a bylo to vidět i na výsledku. Karel zrychlil o vteřinu proti časům z volných tréninků, a kdyby stihl ještě jedno kolo, mohl být výsledný čas ještě lepší. Nicméně i tak si myslím, že můžeme zajet slušný závod. Dá se čekat, že všichni budou mít problémy s pneumatikami, takže naším cílem je udržet se ve skupině s ostatními jezdci na produkčních motorkách a v posledních deseti kolech, kdy už budou mít všichni horší pneumatiky, zabojovat o co nejlepší umístění.“

Foto: Honda, repsol, Ducati, Yamaha.racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno