Na letošní sezonu rozšíříme Motohouse o další píď. Odteď tedy bude mít náš MH časopis fantasticky nadměrných 140 stran! V čísle, které právě držíte v rukou, si užijte první exkluzivní Motohouse test nové sportovní Hondy CBR1000RR-R Fireblade a skvělých sourozenců BMW F 900 XR a F 900 R. Zábavný, s nadhledem, ale hlavně o motorkách a všech těch úžasných lidech okolo nich. Mike Hailwood, Jorge Lorenzo i Giacomo Agostini, i s těmi se u nás dnes potkáte…

 


 

MH Exclusive – Honda CBR1000RR-R Fireblade SP

Asi nemá moc smysl okecávat fakt, že minulá generace Fireblada nebyla tou šlehou, kterou si od ní Honda slibovala. Nádherná motorka, prvotřídní zpracování a sametový motor nedokázaly přesvědčit zákazníky, že pár méně povedených věcí by měli jednoduše přehlédnout. I samotný „project leader“ Yuzuru Ishikawa (hlavní kápo, který má vývoj mašiny na starosti) mi to na prezentaci potvrdil.

 


 

MH HISTORIE – nejlepší Fireblady

Za posledních dvacet let jsme jeli na každém z nich a tyhle se nám nejvíc vepsaly do duše. Na přelomu století poslala Honda do Fireblade vstřikování. Následně pak v modelech 2002 a 2003 přidala i trochu objem u motoru, konkrétně šlo o nárůst na 954 centimetrů kubických. Ovšem to „kouzlo“ spočívalo v něčem jiném. Byť se jednalo o sportovní motorku, byl to asi historicky poslední model, který ještě nehysterčil z nějakého toho kila navíc a ani pořád myslel na samotnou jízdu a komfort posádky.

 

 


 

MH Exclusive – BMW F 900 R vs. F 900 XR

Na test F 900 R a F 900 XR nás BMW pozvalo do země zaslíbené. Jih Španělska v oblasti města Almería je motorkářský ráj. Navíc to tam dost dobře znám. Že se dobře svezeme, bylo tedy prakticky jisté. O nových modelech se už leccos proslechlo mezi novináři, kteří byli na předchozím turnusu (prý jim i sněžilo, my měli krásných 18 stupňů, heč), a samotného mě zajímalo, jak to s novými modely doopravdy je.

 

 


 

MH Test – Kawasaki 1000 Versys SE

Zase jsem si musel odplivnout. Jako pokaždé, když jdu kolem téhle motorky. Bože, vždyť je tak ošklivá! Už když vyběhla první generace velkého Versyse (rok 2011), říkal jsem si, jestli to myslí vážně. Druhá o čtyři roky později? Snad ještě horší! A tahle třetí? Čumák jako Ninja tomu nepomohl. Pořád mi to přijde, jako kdyby na rám napatlali lepidlo a zbytek dílů házeli z dálky a nechali je, jak se chytly.

 

 


 

Představení – MV Agusta Superveloce 800/Serie Oro

Překvapuje nás, že MV Agusta zareagovala na retro vlnu až nyní. Ovšem o to je její reakce silnější. Superveloce podlomí kolena nejednomu milovníkovi klasiky. Jednoduše božsky! Pravdou je, že Superveloce je jen F3 800 v jiném kabátku, ale ten podle nás nešil nikdo z téhle planety. (Je Adrian Morton z CRC mimozemšťan?) Ty křivky jsou prostě úchvatné. I přesto, že si designéři dovolili použít velké plochy, přitahuje Superveloce oko z každého úhlu pohledu.

 


 

MH fascinace – Wayne Rainey znovu jezdí

Wayne Rainey jel na motorce naposledy v desátém kole Velké ceny v Misanu roku 1993. Jako obvykle měl bezpečný náskok, vedl bodovou tabulku světových pětistovek. Tři předchozí roky se stal mistrem světa. Jednoduše jezdec na svém absolutním vrcholu. Potom se ale stalo něco tragického. Na výjezdu z pravé zatáčky po cíli dostal highsider, upadl a udělal několik nepříjemných kotrmelců do kačírku.

 


 

Nejlepší silnice – Střílky/Buchlovice

Primárně se vám snažíme ukazovat méně známé úseky na svezení, ale ty nejznámější motorkářské silnice nemůžeme minout. Tentokrát tedy hurá na legendární Buchláky. Většina motorkářů přijíždí do tohoto úseku ve směru od Brna a pomyslným startem je jim průjezd kolem obce Střílky. Konkrétně zde přímo u E50 najdeme čerpací stanici, ideální místo pro občerstvení před další jízdou.

 


 

MH TEST – Ducati Multistrada 950 S vs. Moto Guzzi V85 TT

Definice škatulky označené „cestovní enduro“ se už dávno rozplynula v husté spleti cest a cestiček motocyklové fantazie. Pro dnešní test jsme vybrali dva exempláře, u kterých se nůžky otevřely dokonce až tak moc, že vlastně vytvořily neslučitelný protipól. Jedni Italové postavili na vysoký podvozek úžasně rychlý Supersport a ti druzí čopra! Pestrost okouzluje. Pokud jste ale spíš na Ducati, budete muset zkraje vyřešit ještě trochu jinou otázku…

 


 

MH TEST – Indian Roadmaster

Jako všechny věci, které útočí primárně na naše emoce, vyvolávají motocykly buď lásku, nebo nenávist. U tohoto majestátního kusu to jistě platí nejméně dvojnásob. Krása je relativní, a jak známo, je v očích toho, kdo se dívá. Takže pokud jde o nenávist, tu umí tenhle indián v leckom vzbudit na první pohled, a její hodnota je tudíž nulová. Pokud jde ale o lásku, dá vám na ni čas, který potřebujete. Pak vás už z jejích spárů ale nepustí.

 


 

MH TEST – VESPA ELETTRICA

Na bitevním poli zvaném „doprava ve městě“ je dnes elektromobilita ve vítězné ofenzivě. Navíc dávno nemusíte být zastáncem kdovíjak alternativního životního stylu, aby vám došlo, že motor krmený ze zásuvky prostě a jednoduše nesmrdí, a tím pádem by se asi nám všem ve městech hned líp dýchalo, kdyby se větší část statisíců každodenních transferů odehrálo na úrovni bezemisní hodnoty.

 


 

MH Historie – Mike HAILWOOD – 80 let

Veleúspěšná kariéra Mika Hailwooda bývá spojována především se značkami MV Agusta a Honda, s nimiž získal všech svých devět titulů mistra světa. To byla samozřejmě jeho vrcholná léta, ale Mike jezdil rovněž s mnohými motocykly jiných firem a je považován za jezdce, který dokázal úspěšně závodit se stroji různých úrovní. Mikovi prošly rukama přinejmenším motocykly 18 různých značek: MV Agusta, Honda, EMC, MZ, Benelli, Suzuki, Yamaha, BSA, Triumph, Morini, Ducati, Norton, AJS, Matchless, NSU, Itom, Paton, Mondial…

 


 

SPORT – Testy MotoGP v Sepangu

Sezona MotoGP začala v Sepangu třídenními oficiálními testy. Jednalo se o první letošní kompletní představení všech týmů královské třídy a při pohledu na tabulku výsledných časů nám dochází, že máme ještě více otázek, než jsme měli předtím odpovědí. Základní informací je neuvěřitelná vyrovnanost v poli. 19 jezdců zajelo svůj čas v jedné vteřině. 15 lidí se vešlo do půlvteřiny, a 12 z nich dokonce dokončilo test v diferenci 0,4 vteřiny – MotoGP se tímto již stala nejvíc vyrovnanou v celé historii!

 


MH Rozhovor – Giacomo Agostini

Legenda závodů Grand Prix Ital Giacomo Agosstini byl jednou z hlavních hvězd večera Zlatý volant, kde převzal cenu Zlatá řídítka za celoživotní přínos motoristickému sportu. Této příležitosti jsme využili ke krátkému rozhovoru. Pane Agostini, přijel jste do Prahy, abyste převzal další cenu do své bohaté sbírky. Jak se vám tu líbí? Přijel jsem sem jen na skok, ale jsem moc rád, že tady můžu být.

 


 

Jorge Lorenzo – poslední slovo

Loňský poslední závod sezony MotoGP ve Valencii byl zároveň posledním v kariéře Jorgeho Lorenza. Ve svých 32 letech se rozhodl ukončit aktivní závodní kariéru. Pojďme si připomenout, co za ty roky v sedle motorky prožil. Je 3. dubna 2002 a v Jerezu se rozjíždí Velká cena Španělska. Řeklo by se, obyčejný pátek, kdy se jedou tréninky, ale španělská média si hlídají mladíka, který sedí v boxech.

 


 

SPORT – Dakar 2020

Letošní 42. ročník rallye Dakar se jel nově v Saúdské Arábii, takže byli všichni plni očekávání, jaký bude. Závod už je za námi a co nám přinesl? Rallye Dakar se v letošním roce přesunula z Jižní Ameriky do Saúdské Arábie. Díky tomu závod navštívil třetí kontinent, kde nyní stráví minimálně pět let. Tato země byla pro většinu závodníků neznámou a organizátor si tu připravil trasu dlouhou 7500 km včetně 5000 km závodních speciálek.

 


 

TEST OJETINA – Suzuki SV 650 r. v. 2003

Na trhu je víc než 21 let. Je dospělá, i když svým způsobem pořád tak trochu dětská. Suzuki SV 650 je legendou a den s ní byl pro redakci sváteční. Pojďme si ten příběh převyprávět od začátku. Když začala v devadesátých letech pravidelně vítězit v superbikovém šampionátu Ducati se svým dunivým dvouválcem, hodně se toho změnilo. Fanoušky ohromily hutnější a divočejší véčkové motory a japonští z toho vůbec nezářili štěstím.

 


 

MH Technika – Svět airbagů

Otázka vlastně zní, proč si nevystačit s klasickými chrániči v bundě. Odpověď je jasná – míra bezpečnosti, kterou nabízí airbag, je několikanásobně vyšší. Dokonce umíme říct kolikrát. Chránič páteře Level 1 certifikovaný dle aktuální normy EN 1621-2 má maximální hodnotu propustnosti při nárazu 18 kN. U chrániče Level 2 je hodnota 9 kN. Airbagové systémy jsou sice hodnoceny jinou normou, ale údaje se dají srovnávat. I přes to, že airbagové systémy jsou pod certifikací 1621-4, dají se s chrániči porovnávat.

 


 

Já jsem – Buell XB

Z mnoha ohledů geniální počin Erika Buella přináší na customovou scénu zajímavé využití základních konstrukčních prvků. Dogma, nebo nevýhoda? Neobvyklé tvary Buellova rámu k přestavbám do klasiky příliš nevyzývají… A přeci. Když bratrům Diegovi a Ricardovi Coppiellovým z padovské dílny North East Custom přistál na place pomlácený XB9S z roku 2003.


 

MH na akci – Suzuki Cup 2019 v Pitlandu

Taky řešíte, co dělat přes zimu? Ideální je pořídit si enduro a lítat po lesech, ale ne každý má tu možnost. Našli jsme však vhodné řešení, jak zahnat chmury a absťák po heftu. Pražský Pitland a elektrické pitbiky! Tradiční naříkání nad odklonem od spalovacích motorů hoďte za hlavu. Elektrické pitbiky mají nesporné výhody. Nemusíte mít odvětrávanou halu kvůli výfukovým plynům – můžete v ní topit a při jízdě nezmrznete (to nám věřte, bude z vás téct pot).

 


 

MH TEST – Dvoutaktní sáňky

V druhé půlce ledna se u nás v redakci, i přes relativně mírnou zimu, začaly přeci jen projevovat bikerské abstinenční příznaky projevující se třesem ruky, slintajícími koutky tváří a nekontrolovanou erekcí při pohledu na letní snímky s motorkářskou tematikou. Takže když přišla pozvánka ke svezení na sněžných skútrech od Polarisu, zcela logicky jsem neváhal ani chviličku bez ohledu na skutečnost.

 

 


 

THE BEST OF MH 2019

Vše odhalující dotazník před vstupem do sezony. Nastavíme si zrcadlo a odpovíme si na to, co pro nás bylo nejdůležitější v roce minulém a co očekáváme od sezony, která teprve nastane. Chceme, abyste nás znali líp, než známe my sami sebe, a jeli s námi dál tyhle naše Motohouse příběhy. Zábavný, s nadhledem, ale hlavně o motorkách a všech těch věcech okolo nich, které tolik milujeme…

 


 

BEDEKR – : Jak na Tourist Trophy?

Je to víc než častý dotaz na redakci: „Kluci, máte zkušenosti s cestou na TT?“ Jenže my sami moc zkušeností nemáme, proto jsme se obrátili na našeho kamaráda Pavla, který je v cestování na IOM zdatný profesionál. A on nám takového cestovatelského průvodce udělal. Jak snadné je si jen tak poklábosit u sklenky moku o tom, kdo kde byl, co zažil a jaké to je, být někde na mašině, ať už s partou, nebo sólo na své vytoužené jízdě.

 


 

MotohouseKy – mechanik, ten tvrdej chleba má

Dovolím si říct, že patřím spíš k těm technicky zaměřeným děvčatům, kterým trochu „šmejru“ na rukou nezpůsobuje hysterickou reakci, ale naopak zapaluje jiskru v očích. Kromě toho mě baví pozorovat nadané lidi při práci a mezi takové Honza Müller bezpochyby patří. A protože jsem navíc děvče od přírody zvědavé, prosím Honzu, aby mi trochu víc přiblížil, jak je možné, že tahle kovová jednostopá věcička vůbec vrčí a jezdí.

 


 

Nový tištěný Motohouse 3/2020:

V prodeji od úterý 25. února 2020
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

info předplatné: www.send.cz

Více info na www.motohouse.cz

V prodeji souběžně i nový MH Katalog motocykl a čtyřkolek 2020 (český trh): https://motohouse.cz/predstaveni-motohouse-katalog-motorek-a-ctyrkolek-2020/

 

Digitální publikace Motohouse 3/2020:

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-3-2020

ALZA: https://www.alza.cz/media/motohouse-3-2020-d5782604.htm

DIGIPORT: https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/421670/775-motohouse-3-2020

 

8 KOMENTÁŘE

  1. Zdar, na jaké materiál tisknete časopis Motohouse? To přece nemuže byt normálni papir. Nebo možná jakéma barvama probihá tisk. Hrozně to smrdi. Odebiral jsem i časopis MOTOCYKL a ten nesmrdi ani z poloviny tolik. Vždycky když donesu dom nové motohouse, musim ho dat napřed vyvěsit přes noc na šňuru vod prádla, aby vysmrádnul.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno