Volné sváteční dny, mezera mezi dvěma motocyklovými sezonami a dostatek času si o tom všem číst. S kým jiným než s Motohousem, samozřejmě. Po obsáhlém katalogu motorek pro rok 2020, přinášíme ještě jako malý vánoční dárek i nové řadové zimní dvojčíslo číslo. Tím samým dechem přidejme i přání všem fandům do motorek: Vše nejlepší do nového roku, spokojené svátky a vůbec všechno to nejlepší, co si budeme moct užít i v další sezoně…



Představení – Honda CBR1000RR-R Fireblade SP

Honda má touhu po vítězství v krvi. V MotoGP sbírá tituly jak na běžícím páse, ty superbikové jí ale poslední dobou unikají. Proto bylo rozhodnuto otevřít v kancelářích konstruktérů „stavidla“ možností a na trh přichází sportovní motorka bez kompromisů, s přímými odkazy na ikonickou RC213V-S inspirovanou MotoGP. Na trh a na závodní okruhy tak přichází nejsilnější a nejdivočejší Fireblade v dosavadní 28leté historii tohoto modelu.

 



Představení – BMW F 900 XR

Masovky jako Tracer, malá Multistrada a možná i trochu Africa musí zbystřit – objevil se někdo, kdo má chuť si je „namazat na chleba“… BMW představilo něco, co opravdu potřebuješ. Nízká váha, koní tak akorát do sta, agilní projev už od pohledu a směs pohodlného a vysokého podvozku. Na téhle motorce budeš mít převahu, rychlost i obratnost ve všech zatáčkách. Přichází F 900 XR – univerzál s ohromnou chutí si hrát.

 



MH Exclusive – novinka Ducati Panigale V2

Má to být samotná esence sportovního ježdění, aniž by ta motorka zblbla a stalo se z ní něco, co bude vyhrazeno jenom několika speciálním zákazníkům. V2 jde naprosto odlišnou cestou. Chce být použitelná v reálném světě, ale musí mít v sobě i pořádnou dávku vzrušení. Ducati to ani jinak neumí a tady se jim to opět povedlo. Zapomeňte na 899 nebo 959, nová Panigale V2 je víc vzrušující, dokáže lépe vtáhnout do děje, ale nebudete ji řídit se zatnutými svaly a bez dechu.



Ducati – nejúspěšnější superbike v historii

Celkem čtrnáct titulů pro své jezdce a sedmnáct triumfů v poháru konstruktérů – to je bilance Ducati s motorem V-2 v dosavadních 32 ročnících MS Superbike. A dnes? Doba se změnila, vliv dlouholetých promotérů šampionátu, italských bratrů Flamminiových, zeslábl a pod tlakem japonských výrobců byla pravidla upravena tak, aby dvouválce již netěžily tolik ze své výhody většího objemu. Začala vládnout elektronika a ta přirozené rozdíly smazala. Carlos Checa tak asi zůstane historicky posledním mistrem světa, který vyjel svůj titul na dvouválcovém motocyklu.

 



MH TEST – Suzuki Katana

Možná jste to jako malí kluci měli taky tak – měli jste doma v pokojíčku sešit a do něj si z časopisu Svět motorů nalepovali výstřižky, samozřejmě ty, na nichž byly barevné a zcela nedosažitelné zápaďácké motorky. Dodnes si pamatuji i dvě, které jsem tenkrát nejvíc ctil a miloval. Tou první byl Zündapp KS50. Proč? Protože měl litý kola, podlouhlou nádrž s chromem, byl chlazený kapalinou a fascinoval mě i svou hranatou kapotou, kterou u nás ve městě neměla ani lecjaká „dotuněná“ třinda.



ANGLIE
BMW S 1000 RR vs. GoldWing vs. KTM 690 SMC R

Jsou úžasné a v každé chvíli vzrušující – KTM a její bublavá 690 SMC R, Honda a její křižník Gold Wing a potom BMW se svým bláznivým S 1000 RR. Každá z nich je oslava geniálních přebytků. Nejspíš by se teď slušelo poděkovat za to, že jste se rozhodli jezdit na motorce. Je to pozitivní rozhodnutí, které ukáže, že dáváte přednost výjimečnému před světským. Jistě, existují i stroje, které přinášejí praktické, finanční a jiné výhody. Ale pro většinu z nás je volba motorky zcela pocitovou záležitostí, která nám zlepšuje kvalitu života.



MH TEST – novinka Kawasaki KLX230

Na palubě máme citlivě a ve spolupráci s firmou Bosch odladěný systém ABS, který umožní lehké smýknutí zadního kola, vstřikování paliva naladěné na střední pásmo otáček, kotoučové brzdy s průměry 265/220 mm, přijatelné hodnoty zdvihu a výkonné přední světlo. Tahle motorka je dle markeťáků určená především na zábavu v terénu a enduro hřiště okolo motokrosové trati v Pelhřimově nabízí skvělou příležitost pro důkladný test, jestli jsou marketingová zaklínadla pravdivá, nebo vycucaná z prstu.

 



MH TEST – Honda CB650R

Šestistovky (jasně, tohle je 650, já vím, nebuďte hnidopiši) mám rád. Vlastně mám obecně rád motorky, které vás po otočení plynem nechtějí shodit ze sedla. Takový překoňovaný bestie, které máte plné ruce práce zkrotit, totiž často hřeší právě na přehršel výkonu. Maskují tím svoje nedostatky. Co na tom, že to má blbý brzdy nebo krpatej podvozek, hlavně, že to sakra jede!!! Majitel takovéhle motorky se prvních pár měsíců bude opájet kosmickou akcelerací, ale pomalu mu stejně začne hlodat v hlavě neúnavný permoník ťukající si na čelo: K čemu je to vlastně dobrý?



MH TEST – Yamaha XSR700 XTribute

Všechno je to známé, stokrát zopakované. Řadový dvouválec s označením CP2 s klikovým hřídelem crossplane chrochtá a bručí, jako by byl z daleko větší motorky. To je velké pozitivum tohohle stroje. I zvuk je nádherný, dva příplatkové Akrapoviče to opět naprosto povýšily. Kdybys mi řekl, že za rohem stojí nějaký dvouválcový litr z Evropy, neoponovala bych.

 



SPORT – rozhovor s Karlem Abrahamem jr.

Z hlediska toho, jak se ke mně zachovali, je to pro mě vlastně nenadálý konec kariéry. Samozřejmě mě to moc mrzí, protože jsem tam byl dlouho a z ničeho nic to takhle skončilo. Nedá se nic dělat. Teď je otázka, co bude dál. Jinak to, co udělal a jak se zachoval tým, Xaus, mě vyloženě znechutilo, přestože vím, že celé MotoGP a byznys kolem něj je falešný, nemůžeš nikomu věřit, je to politika. To já všechno chápu, ale zase máme určité hranice, kontrakty, domluvy, už jsme testovali motorku…



SPORT – technika Grand Prix

Od zavedení jednotné elektroniky Magneti Marelli a jednotného softwaru jsou možnosti elektroniky omezeny. Jde o snížení výdajů na vývoj, a tím pádem dostupnější závodění pro továrny a satelitní týmy s menšími rozpočty. V dobách bez omezení inženýři nastavovali motocykl MotoGP pomocí GPS na každou zatáčku tratě jinak (výkon motoru, trakce, tlumiče!). Přes určité restrikce je ale elektronika a její využití naprosto klíčové.



SPORT HISTORIE – Dave Simmonds / Kawasaki

V počáteční éře MotoGP obsazovala Kawasaki rovněž tuto nově zavedenou kategorii čtyřtaktů, i když zde žádných významných úspěchů nedosáhla. Mnozí ale určitě zavzpomínají na Korka Ballingtona či Toniho Manga, kteří v rozmezí let 1978–1982 získali na zelených „rosničkách“, jak se tehdy motocyklům pro jejich barvu přezdívalo, ve třídách 250 a 350 ccm celkem osm mistrovských titulů.



SPORT – rozhovor Michal Vecko

Motohouse na kapotě a kombinézách jezdců AMK Městec Králové, toho jste si možná už na racingových závodech všimli. Letos navíc s ojedinělým sportovním úspěchem. Čtyřiatřicetiletý zkušený jezdec Michal Vecko nastoupil v sezoně 2019 celkem k devatenácti závodům různých roadracingových závodů s bilancí, nad kterou se tají dech. Z 19 závodů, do kterých nastoupil, dosáhl sedmkrát vítězství, šestkrát dojel druhý a třikrát bral bronz. Tato skvělá série mu vynesla hned čtyři tituly mistra republiky.

 



SPORT – aktuality

Závody na přírodních okruzích 2020. Letošní poháry jsou rozdány a během zimní pauzy organizátoři postupně odhalují kalendáře pro příští sezonu. Pokud jde o závody na přírodních okruzích u nás, termíny máme stanovené u mezinárodního roadracingového šampionátu (IRRC) a závodů pod záštitou CAMS. Co se týče závodů na přírodních okruzích pod hlavičkou AČR, ty ještě nebyly v době uzávěrky tohoto čísla finálně určeny (jednání bylo naplánováno na druhý prosincový víkend).



CO MÁME V TLAPÁCH – přilby

Někdy prostě máš dny, kdy si potřebuješ vysmejčit v hlavě myšlenky. Vyjet, slyšet foukat vítr a nebláznit. Takových dní v MH teda moc není, ale najdou se! Proto máme tuhle přilbu na polici, aby byla kdykoli po ruce, až přijdou takovéto chvilky. Pak si už jen půjčit brýle od milé a krásné Zuzanky v účtárně a je tu báječná kombinace pro všechny stylovky. Caberg je fajn, nejlepší jeho vlastností je.



PICTORIAL – Sršeň & Triumph Thruxton 1200 R „Baron“

Někdy řekne pár obrázků víc než 1000 slov. Navíc, když se jedná o snímky z dílny jednoho z našich nejšpičkovějších fotografů Honzy Stárka. Užijte si je, stejně jako jsme si je užili my!


 

MH CESTOPIS – Tour de Bretaň a Normandie

Touha navštívit Bretaň a Normandii byla silnější než se čachtat v moři někde na jihu, takže po služební cestě do výroby přípravků Unpass se pokračovalo směr historie Dnu D a nejen toho. Na cestu jsem vyfasoval k otestování Street Glide Special od Harley-Davidsonu s tím nejlepším motorem Milwaukee-Eight 114 o objemu 1868 cm3 se 163 Nm. Barva Gray Denim tomu dala totální tečku, neb ta motorka vypadá, jako kdyby byla pro generála Eisenhowera!



CUSTOM – Royal Enfield Classic

Je archaický jednoválec zárukou čistě oldschoolových staveb, nebo se na jeho základu dá postavit i něco jiného. Pokusili jsme se pro vás zrevidovat ty nejzajímavější Enfieldy z celého světa. Že by inspirace do soutěže? Hodně neobvyklé tvary, často podpořené rozsáhlým chromováním, nic, co by zapadalo do průměru. K projektu Merlin vyzvali Daryla Villanuevu přímo z Royal Enfieldu poté, co viděli jeho kousky na výstavě v Petersenově muzeu v LA.



Představení – nová Husqvarna 701

Enduráři, měli byste zbystřit. Huska nám připravila pár překvapení a kromě suprově vypadajícího konceptu Norden 901 (vsázím svůj barák na to, že ho brzy pošlou do sériový výroby) je tady i v mnohém vylepšená 701. Proto někoho, kdo rád tráví v sedle dlouhé hodiny, bude tohle jako dar z nebes – model 701 LR neboli long range (dlouhý dojezd). Továrna tvrdí, že motorka díky zvětšené kapacitě paliva teď ujede až 500 kilometrů mezi tankováním. Garantujeme vám, že v terénu to bude sakra dost.


 

MotohouseKy
Anastasiya Nifontova – S láskou k rallye

Leden, to znamená v motorkářském životě jedno – Dakar. Ten nenechává chladnými ani nás, a jelikož jsme k němu měly v poslední době shodou okolností dost blízko, pohltil nás. Mnoho osobností, ale my se samozřejmě soustředily na ženy na motorkách. Příběh Anastasiye Nifontové nás chytil natolik, že jsme ji požádaly o rozhovor. Opravdu výjimečná dáma, koukejte.



MH SOUTĚŽE

Pro mnohé nejoblíbenější stránka v časáku se soutěžemi s našimi tradičními partnery o praktické ceny.

1/ o 5× čtyři vstupenky na výstavu Motosalon – otázka: Kolikátý ročník veletrhu Motosalon se odehraje v roce 2020?

2/ o MT Helmets Thunder 3 SV Isle Of Man – otázka: Z kterého státu je výrobce přileb MT Helmets?

Nový tištěný Motohouse 1-2/2020 (zimní dvojčíslo)

V prodeji od soboty 21. prosince 2019
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

info předplatné: www.send.cz

Více info na www.motohouse.cz

V prodeji souběžně i nový MH Katalog motocykl a čtyřkolek 2020 (český trh): https://motohouse.cz/predstaveni-motohouse-katalog-motorek-a-ctyrkolek-2020/

 

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-1-2-2020

ALZA: https://www.alza.cz/media/motohouse-1-2-2020-d5736288.htm

DIGIPORT: https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/417918/775-motohouse-1-2-2020

 

2 KOMENTÁŘE

  1. Ahoj dejte prosím do příštího motohouse podobnou Anglii která byla v čísle časopisu motohouse 9 2018.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno