Držíte v ruce Motohouse s pořadovým číslem 7/2019, což neznamená nic jiného, než že se nacházíme v době dovolených, teplých podvečerů odlenošených na lehátku nebo se jen tak poflakujeme a vysedáváme v zahrádkách.
Jako hlavní taháky čísla jsme si dovolili připravit úžasné čtení ze zlaté éry tvrdých superbikových motorek (KTM RC8 vs. Honda CBR900RR vs. Aprilia RSV Mille). Testujeme ale také novinky, okouzlující jsou čerstvě představená Yamaha Ténéré 700 i retro moderna Suzuki Katana, pro milovníky bláta je tu pak první test endur KTM EXC modelová řada 2020.
Nechte se od nás tedy letně bavit i rozmazlovat…
Prázdninové číslo má opět 132 stran!
Superbiky pro velký kluky
Sportovní motorky jsou už ze své podstaty jednostranně zaměřené a nekompromisní, aby splnily svůj smysl života – jezdit rychle. Cena, kterou za tuto schopnost platíte, je samozřejmě pohodlí. Jistě, všechno je relativní. Jsou taky lidé s vousy a vyklápěcími přilbami…
MH Exclusive – Yamaha Ténéré 700
Vždycky jsem tvrdil, že na dobré věci se vyplatí počkat. Od doby, kdy nám Yamaha ukázala černý prototyp modelu T7, uplynuly dlouhé tři roky. Očekávání mezi enduráky byla nebesky vysoká, protože motorka vypadala tak, že to bude myslet vážně. Úzká stavba, správný rozměr ráfků s velkou 21″ gumou vpředu a vysoký štítek, který má evokovat opravdické rallye speciály.
MH First Ride – Suzuki Katana
Když Suzuki představila světu první Katanu, byla to nejrychlejší motorka té doby. Nejen díky unikátnímu designu dala vzniknout kultu, který ani do dnešní doby neutichl. A jelikož je teď moderní reinkarnovat svoje modly, ani Suzuki nechce zůstat pozadu.
Legendy, které bychom vrátili taky hned!
Pokud bychom brali představení Katany jako jakýsi začátek nové vlny reinkarnací legendárních motorek, tak jsme na prahu naprosto úžasné éry! Vybrali jsme dalších osm modelů, které chceme, aby se nám vrátily, a bez kterých už teď vlastně ani neumíme žít…
MH Test – Honda CB500F
Takové konstatování na úvod článku bude asi vypadat všelijak. Z řady námi testovaných motorek nabýváme ale silný dojem, že je svou běžnou jízdou začínáme urážet. Důvod je ukrytý v tom, že mnohé vlastnosti aktuálních modelů jsou už dnes natolik božské a vyšpičkované, že „uchopit je a plně využít“ na silnicích zamořených běžným dopravním provozem je už vlastně nemožné…
MH Test – BMW R 1250 RS
Miluju vůni po dešti. Jenže to mám smůlu. Ne, že by déšť chyběl, on už právě pár dní neustává, takže to „po“ se nekoná. Marně přemýšlím, jestli se mi někdy stalo, že bych většinu testu odjezdil v nepromoku. Ne, nestalo. Dobře, ale zkusím si nemyslet, že za to tenhle žlutej Bavor nemůže. Takový schopnosti přece nemá!
Manuál jak vybrat starší motorku?
Jak správně vybrat? To je otázka. Dobře se zamyslete nad tím, jakou motorku a hlavně na co ji chcete. Nenechte se unést jen emocemi nebo tím, že se vám strašně líbí, i když je to ve skutečnosti pelech, na kterým se nikdy pořádně nesvezete.
MH Test – Kawasaki Vulcan S
Máme teď v redakci jedno hodně silný téma – motorky z našeho mládí. Něco, co nás kdysi ovlivnilo a k čemu máme chuť se teď vracet. O tom, že si Carlos pořídil (a vypiplává) klasickou karburátorovou R1, jste už asi něco četli, ovšem i my ostatní máme svý „roupy“ a já se (ano, přiznám se zde k tomu nahlas) nedávno přistihl, jak mám svrbění dojet si do Říše pro jednu ultra starou EN 450. Důvod?
MH Exclusive – KTM EXC 2020
Jelikož jsem cca pět let vlastníkem jednoho ze starších modelů (2014) a právě na letošní rok jsem si předsevzal výměnu soukromé enduro sekce garáže, bude tato ochutnávka více než kdy jindy specifická. Rád bych totiž nejen přetlumočil základní fakta i novinky, kterými si modelová řada EXC prošla, ale zároveň vybral to nejuniverzálnější a nejlepší EXC…
MH test – Honda Super Cub C125
Kdyby nebylo Super Cubu, továrna Honda jako taková by s největší pravděpodobností neexistovala. Přes šedesát let dělala takové celosvětové prodeje, že ostatní jen blednou závistí. Stejně jako originální model z roku 1958 má letošní novinka zcela charakteristické vlastnosti a jedinečný design. Je to motorka, kterou prostě musíte mít rádi, protože svezení na ní má svoje kouzlo. Budete se smát.
Sbohem, Maestro!
V úterý 21. května nás ve věku sedmdesát pět let opustil Bohumil Staša, jedna z největších legend silničního motocyklového sportu u nás. Dráha jeho života byla v mnohém předurčená, pocházel totiž ze závodnické rodiny, jeho otec byl známý závodník poválečné éry Vincenc Staša. Sám „Bohuš“ začal závodit v roce 1961…
Aerodynamika / Křidýlka v MotoGP
Mysleli jste si, že spoilery jsou jen pro auta a přítlak je ve světě motorek sprosté slovo? MotoGP stejně jako Formule 1 udává směr vývoje a aerodynamika je současný trend. Kdo by si to byl před pár lety pomyslel? Enzo Ferrari kdysi řekl: „Aerodynamika je pro ty, co neumějí stavět motory.“ Jo, jenže dnešní MotoGP motorky dosahují takového výkonu, že je problém jej vůbec přenést na silnici.
Brno? Proč chtít u toho být…
Mistrovství světa silničních motocyklů zavítá letos do Brna v termínu 2. až 4. srpna. Následující pozvánka (sepsaná po GP v Katalánsku) si pak nedává za úkol řešit dotace, cenu vstupenek ani dopečenost moravských klobás, o tom už se jinde napovídalo dost a dost. Pro nás je nejdůležitějším faktem to, že se závody pojedou, že si je budeme moct užít na vlastní kůži a že na ně budeme moct jednou vzpomínat. Pro desetitisíce diváků srdcovka, pro pár lidí u úřednického stolu bohužel jen čísla.
Sport – legendy
TOM HERRON 1948–1979
Závodil době, kdy zářila především jiná jména, jako například Agostini, Cecotto, Read, Länsivouri, Sheene, Villa… Přesto je tento z dnešního pohledu závodník road racingu jednou z velkých postav z historie Grand Prix Československa.
SPORT – rozhovor
Oliver König letos vstoupil do Mistrovství světa superbiků, kde závodí s českým týmem ACCR Czech Talent Team – Willi Race ve třídě Supersport 300. Do světa se tak dostali další mladí kluci, kteří se snaží navázat na dřívější úspěchy Jakuba Smrže či Ondřeje Ježka.
Tourist Trophy TT Man 2019
Závody Tourist Trophy na ostrově Man se jezdí od roku 1907 s výjimkou válečných let a díky dlouhé a náročné trati Mountain Course jsou ikonou v motocyklových závodech. Každoročně sem míří spousta závodníků, kteří si jedou splnit sen a nalít adrenalin do žil. To samozřejmě láká i tisíce fanoušků, takže se na přelomu května a června ostrov Man mění v jedno velké motocyklové mraveniště. Všichni žijí jedinou věcí – motocyklovými závody a rychlostí
Morocco Desert Challenge
Je to dost možná největší a nejdelší dálková rallye určená amatérům. Od pobřeží Atlantického oceánu na pobřeží Středozemního moře nabízí 2740 km rychlostních zkoušek v 8 etapách bez přejezdů. Písečné duny, skalnaté úseky, řečiště, patronát marockého krále – Morocco Desert Challenge!
MH na akci – The Reunion 2019
I mokří mohou být šťastní. Rok práce celého týmu na přípravách akce, dokonalé kulisy okruhu v Monze, přes sto vystavovatelů na místech a pak prásk – příroda byla proti. Jenže ani totálně promočený víkend to přítomným nedokázal pokazit!
Přestavba – Custom #backtothedirt
A proč nezačít rovnou vítězem? Tím se stala dílna, která už za sebou nějaké ty medaile má – jejich Son of A Gun je vicemistrem světa AMD z roku 2011. A i tentokrát to v celé řadě XSR byla motorka hodně výjimečná především množstvím práce, kterou na ní museli pánové odmakat. Jako jediní totiž sáhli k tak zásadní změně, jakou je přechod z monoshocku na dvojici postranních tlumičů.
Cestopis – Ride to Magadan 1/5
Je září roku 2017, já se akorát vracím z Moskvy na motorce a v hlavě se mi přehrává posledních 72 dní. 72 dní plných štěstí, životního snu a svobody, které jsem zažil cestou z České republiky až do Mongolska. Ačkoli se zdá 72 dní jako krátká doba, tak jsem za ni poznal nespočet zajímavých a hodných lidí, viděl spoustu úžasných míst a zažil, co je to žít život naplno.
Motocyklový den žen
V rámci organizace byla ženská část redakce přidělena do budky na vjezdovou bránu, kde probíhala prezenčka této dvoudenní akce, na niž bylo přihlášeno téměř dvě stě motorkářek z celé ČR. Všechny holky, které se přijely rozhýbat před sezonou, nám tudíž prošly (resp. projely) rukama. A u všech jsme zaznamenaly skvělou náladu. Možná to bylo tím růžovým setem trička, nákrčníku a taky samolepkou s Karlosem, nebo už většina věděla, do čeho jde, a tak se prostě nemohly té zábavy dočkat.
MH na akci – Motoemotion
Pro mě a myslím, že i pro několik mých přátel, je takovou akcí bezpochyby Motoemotion – víkend, který se tak trochu vymyká motorkářským standardům, protože ho pořádají lidé, jejichž záběr je jaksi širší, hlubší i vyšší než toliko svět motocyklů, jakkoli jimi bezezbytku žijí. Z toho plyne, že i návštěvníci Motoemotionu jsou podobně ladění, a tudíž je vždycky velká pravděpodobnost, že si budete mít s kým zajímavým popovídat…
Nový tištěný Motohouse 7/2019
V prodeji od úterý 2. července 2019
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
- info předplatné: www.send.cz
- Více info na www.motohouse.cz