Na 300 Zatáček Gustava Havla v Hořicích se těší celé startovní pole celou zimu a ani u nás tomu nebylo jinak. Byl to pro nás první závod na přírodním okruhu v letošní sezoně a navíc rovnou ten největší.

Termín závodů byl na víkend 17-18.5 ale tradičně se jezdci začali sjíždět v hořickém depu od poloviny týdne. My jsme dorazili na místo už ve středu, postavili jsme stan a připravili zázemí na následující dny. Čtvrteční den byl spíše odpočinkovým, a až večer se v jednotlivých stanech přešlo na kulturní program.

Celý pátek až do pozdního odpoledne nám dělala v depu společnost zima a hlavně nepříjemný silný vítr, kterému občas pomohl i ledový déšť. Bylo potřeba připravit motocykly na technickou přejímku a doladit poslední detaily před první sobotním tréninkem. Vše se nakonec bez problémů podařilo a my už mohli jen čekat na sobotní ráno.

Sobotní naplnilo předpovědi počasí a čekal nás první trénink do 600ccm na vodě. Stopa ale rychle usychala a tak jsme na přání jezdce nechali suché pneumatiky a čekali na poslední minuty. Bohužel se ukázalo, že zas tak rychle to neuschne a po objetí dvou kol trénink skončil a na nás čekala 30. pozice. Chybělo pár minut a suchá stopa by byla po celé trati ale ani v tomto sportu se na kdyby nehraje.

Trénink do 1000ccm se jel už na suchu a Pedro zajel na zcela sériovém motocyklu Yamaha R6 velice slušné 9. místo.

Na odpolední trénink do 600ccm mělo pršet, ale dlouho počasí drželo a my se těšili na suchou dráhu a posun v pořadí dopředu. Bohužel díky kolizím jezdců ostatních kategorií se náš trénink odložil o více jak hodinu a mezitím se stalo co? Samozřejmě začalo pršet, a to velmi vydatně.  Petrovi ale voda nevadí a umí na ní jezdit velmi rychle, nakonec z toho bylo 2 místo za Kamilem Holánem a dokonce posun z 30. místa na místo 19.

Pedro:
„Sobota byla hodně nevyzpytatelná a já to prokoučoval hned v prvním tréninku, kdy jsem chtěl jet na suchých pneu. Stopa usychala a myslel jsem, že se mi podaří v posledních minutách zajet nějaké dobré kolo, ale bohužel to nevyšlo, chybělo 10 minut a už by to bylo na suché. Odpoledne se jezdilo už na zcela mokré dráze, podařilo se mi zrychlit a z jízdy na vodě jsem měl dobrý pocit, posun v pořadí jsem sice nějaký zaznamenal ale 19. místo na startu není  to co jsem očekával.  S výsledkem v litrové třídě, kterou bereme jako doplněk jsme spokojený, se sériovou šestkou se o moc víc dělat nedalo a s 9. místem na startu je dobrý.

Nedělní závod 600 byl v časovém rozpisu trochu netradičně jako první a byl vyhlášen jako suchý. Nervozita stoupala jak u jezdce tak u týmu. Pohled dopředu startovním polem z 19. pozice sliboval solidní řežbu ale co mělo následovat málokdo čekal. Po zhasnutí červených světel Pedro vyrazil dopředu a už po 3 zatáčkách byl ve městě na 6 pozici ! U Jabloňáku se dostal před Richarda Sedláka na místo 5. a u Křížku se bez problému dostal na místo 4. před Rottera. Na start tak přijel na 4. pozici a nám spadla brada. Bohužel souboji hodně ztratil na vedoucí trojici, která v té době už měla několikasekundový náskok. Po pár kolech Pedra dojel a následně předjel Kamil Holán, který se také prokousával polem jezdců z horší startovní pozice. Petr tak dojel závod nejrychlejšícm časem 2:22 na velmi dobré 5. pozici, která byla v ten den díky postavení na startu maximem.  Závod vyhrál Pearson, druhý dojel Dokoupil a třetí Červený.

Závod do 1000ccm byl vyhlášen jako mokrý a jel se jako poslední. Díky třídě Twin/Mono se dostal navic už do značného skluzu. Ihned po startu došlo ke kolizi jezdců Bičiště a Pearson a závod byl zastaven. Z pádu bohužel neodešel po svých závodník ze Severního Irska Michael Pearson. Dokonce musela přiletět helikoptéra záchranné služby. Michael byl transportován do FN v Hradci Králové. My mu přejeme brzké uzdravení a návrat na přírodní okruhy v té nejlepší formě.

Po restartu se pole ustálilo v pořadí Holán, Červený a Bican, ve kterém tak dojeli i do cíle. Petr jezdil na velice pěkném místě 6. ale jedním kolem neprojel. Po chvíli jsme se dozvěděli, že měl lehký pád v první levé za Křížkem. Petr je trochu potlučený ale naštěstí nedošlo k nějakému většímu úrazu.

Pedro:
Na startu jsem stál až na 19. a potřeboval jsem dostat co nejrychleji dopředu. Celkem mi vyšel start a za první 3 zatáčky jsem podle videa předjel 13 soupeřů. Do druhého kola jsem vjížděl na 4 pozici ale špička mi během prvního kola ujela. Poté mne předjel ještě Kamil, který jel o trochu rychleji. S výsledkem jsem spokojený, pokud by vyšla lépe kvalifikace, mohlo to být možná ještě lepší.Závod litrů začal nešťastně, přímo před motorkou mi spadli Kimura a Pearson a závod byl zastaven. Mezitím trať na dost místech oschla. Po restartu jsem se dostal na 6. místo, které jsem si držel až do pádu. Vůbec nevím jak k tomu došlo, najednou jsem ležel po highsideru na zemi. Naštěstí to nebyl nijak vážný pád v rychlosti, mám jen nějaké modřiny.

…. Tím pro nás Hořický víkend skončil. Po letech kdy se do Hořic bral opalovací krém nám letos počasí příliš nevyšlo. I tak jsme si ale závody užili. Velkou radost jsme měli z toho, že se všem líbil nás nový design motocyklu, který byl k vidění vlastně poprvé. Velice rádi bychom poděkovali všem našim partnerům: ARP Racing Parts, Shorai, Motorex, BikesPlast, Shima, SP –Racing, Moto-Bůďa, FORZAPRO s.r.o., Eurotrans, Zednictví Homola a Kamerydoakce.cz

Ze závodů pro Vás připravujeme video, které bude stát za to. Pokud o něj nechcete přijít, sledujte nás na naší fanouškovské FB stránce: https://www.facebook.com/pedronumber2

Foto: Milan Hlavatý, Milan Kubín

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno