Příběh o rozšířeném Motohouse na 132 stran pokračuje – jako první přinášíme souhrnně testy Hondy CB 1000 R, přelomové KTM 790 Duke, Ducati Scrambler 1100 či designově nadčasové Husqvarny 701 Vitpilen. Nepřehlédněte avizo na letošní Motocyklový den žen 2018 či Suzuki V-Strom Academy, obě tyto akce pro vás chystáme na Polygonu v Brně. Rovněž ve sportu se toho odehrálo za poslední měsíc opravdu dost, tedy si opět každý najde to své…

 


 

MH Exclusive – novinka Honda CB1000R+

Něco se změnilo. Honda se změnila. Čekal jsem funky retro, ale dostal spíš adrenalinem napumpovanou továrnu na nekonečný úsměvy. Nejsem si jistý, na čem v továrně ujížděli, když přišli s označením Neo Sports Café. Určitě se snažili o nějaký třeskutě zajímavý novotvar, nad kterým si roztouženě olíznete horní ret, ale mnohem upřímnější by bylo, kdyby řekli: „Nové Cébéčko – mnohem sprostější, než čekáte.“ Zajímá vás, jaké je doopravdy?

 


 

MH Exclusive – novinka KTM 790 Duke

Tenhle den začíná dobře. Jedeme pohodovým tempem po dálnici a nový řadový dvouválec se mi mezi nohama jen tak lehce převaluje. Necítím přehnaný odpor vzduchu, jen příjemné přizvedávání proudem do oblasti hrudníku. Všechno je přirozené, jako by se ten nový malý Duke ani moc nesnažil. Vibrace jsou absolutně neznatelné a díky dvojici vyvažováků jsou potlačeny až na absolutní minimum. Tomuhle teda říkám povedený motor.

 


 

MH TEST – BMW R 1200 R

Nabídku BMW v segmentu naháčů skutečně nelze než obdivovat. Je taková pestrá, chytře poskládaná a vybere si v ní doopravdy každý to své. Od stylově vyklidněného loudala až po psychopatické magory typu našeho Karla (teď myslím pana Táborského, ne samotného Mistra z Bertramky). Jenomže, kam se v tomhle výčtu dokážu zařadit já?

 


 

MH Test – pneumatiky Dunlop SportSmart TT

Továrna Dunlop, to je Mekka závodů, jejich výsledky sahají více než 128 let do minulosti a za pomoci nových technologií a vývoje získávají další a další tituly ve všech možných světových závodech. Od MotoGP přes EWC až po motokros. Pro nás běžné smrtelníky vyvinuli novou homologovanou silniční (rozuměj téměř profi okruhovou) pneumatiku, se kterou míří na hobíky a zároveň nás chtějí ušetřit věčného přezouvání zpět na silnici.

 


 

MH Exclusive – novinka Ducati Scrambler 1100 Special

Přestože má Ducati obvykle fantasticky zmáknutý marketing, dovolím si v tomto případě říct, že udělali chybu. Nebo možná hned dvě. Tak předně název. Přijde mi, jako by pojmenovali první osmistovku Scrambler a moc nepočítali s tím, že se jim to takhle rozjede. Dnes je pod tou „podznačkou“ jedenáct různých modelů a Scrambler Ducati má v Borgo Panigale významnou pozici. Však se jich od ledna 2015 prodalo přes 46 000…

 


 

Zápisník z Indie – Roayl Enfield Himalayan

Byl to tak trochu jinej test, než na jaké jsme v redakci zvyklí. Pozvání na návštěvu fabriky SMK v Dillí bylo rozhodně zajímavé, ale akce byla naplánována na tři dny. A když už trvá dva dny, dostat se jen tam a zpět by to bylo dost smutný, ne? Naštěstí přišla včas myšlenka pobyt v Indii si alespoň o týden prodloužit, a tak jsme se slovenským kolegou Mirem při řešení letenek požádali o jiný termín návratu a prošlo nám to. Jenže co tam budeme týden dělat?

 


 

MH historie

H-D Club Praha a 115. výročí Harley-Davidson

Určitě se mezi Atlantikem a Uralem nenajde milovník Harleyů, který by nevěděl, že letos je to 115 let od chvíle, kdy z malé kůlny ve wisconsinském Milwaukee vyjel první motocykl Harley-Davidson. A že proběhnou dvě megaoslavy. Jedna v USA a tu druhou bude hostit Praha. Tady v metropoli Česka se k tomuto slavnému výročí připojí hned další dvě.

 


 

MH Exklusive – novinka Husqvarna Vitpilen 701

Když v roce 2015 představila Husqvarna koncept svého budoucího café raceru 21. století, dlouho jsem se na první obrázky díval a sám pro sebe přemýšlel, jestli je zvolená cesta správná… Snažil jsem se Vitpilen 701 porovnávat s dobovými stroji, hledal obrázky, dlouho porovnával, až jsem došel k názoru, že jo – to je cesta, jak by mělo vypadat kafíčko vyrobené v dnešní době – do města, pro zábavu, s neokoukaným a výstředním designem!

 


 

Honda VFR800X Crossrunner – dlouhodobý test

Když jsme do týmu dostali Crossrunnera na testování, na první pohled jsem myslel, že je to nová motorka. Jediné, co prozradilo, že jde o ojetý kousek, byly omakané hefty. O to víc jsem byl překvapený po zjištění, že motorka měla v té době nakrouceno kolem 30 000 km. Je to kvalitně zpracovaný stroj, a proto i po těch kilometrech vypadá pořád úžasně. Co je ale důležitější – kilometry nejsou vůbec poznat ani na samotném chování a fungování motorky.

 


 

Sport – MotoGP Katar, Argentina 2018

Jsou závody, na které se v kariéře závodníka bude vzpomínat už navždycky. Prostě si je ze svého CV nevymažete. Pro Marca Márqueze to bude jednoznačně Velká cena Argentiny v roce dva tisíce osmnáct. Co se stalo, to asi mnozí víte, tady jen telegrafická rekapitulace. Před startem se většina jezdců kvůli osychající trati rozhodla zajet zpět do boxů, aby si na poslední chvíli vyměnili motorky.

 


 

Sport historie – Agostini, Rossi, atd…

Itálie, to nejsou jen spaghetti, calcio, Koloseum, Pavarotti či Ferrari, ale mohli bychom najít spoustu dalších typických italských symbolů. Jedním z nich jsou nepochybně silniční motocyklové závody, a Italové jsou dokonce v tomto odvětví motoristického sportu nejúspěšnějším národem v celé historii mistrovství světa.

 

 


 

Sport reportáž – Jarní cena Brna 2018

Silnice zažila hned na začátku sezony velký motocyklový svátek. Jarní cena Brna byla delikatesní záležitostí, co se týče počtu jezdců, diváků i sportovní úrovně, která se projevila nečekanou vyrovnaností hlavně u velkoobjemových tříd. Byť jsme malou zemí, pořád tu mají motocyklové závody opravdu silné kořeny. A to je zkraje roku 2018 příjemné zjištění. Projeďme si tedy alespoň nejdůležitější body…

 

 


 

SPORT – okruhy a road racing v ČR

Závodnický rok 2018 bude plný k prasknutí. Nádherně nám to v kalendáři narostlo a fanoušek si může jen zavýsknout radostí. Svátek. Jinak se to nedá nazvat. Na jeden z nejkrásnější a také nejnáročnějších přírodních okruhů v Evropě přijede znovu kontinentální špička seriálu IRRC, a to včetně řady hvězd, které mají ve svém CV z minulosti zapsanou účast v závodech GP nebo v jiné světové sérii.


 

Superbiky se řítí do Evropy

Druhý závod letošní série byl odjet v Changu, což je místo u thajského Buriramu. Superbiková série se snaží být otevřená novým očím (proto asijská trať), seriál má snahu se globálně rozpínat. Jenže nás asi spíš zajímá, jestli je WSBK po zimní změně pravidel více srovnaná. Odpověď na tuhle otázku máme: Není to ještě úplně knop, ale Kawa už není zdaleka taková dominanta!

 


 

Rozhovor – Jawa 50/23 Mustang ve Skotsku!!!

Před rokem jste se s nimi mohli seznámit na stránkách Motohousu poprvé. Milan a Libor, dva nadšenci ze Středních Čech, kteří se rozhodli poznávat svět. K čemuž si zvolili vskutku nevšední taktiku a motorky. Žádné ultracestovní koráby, natož pak atomové superrychlé střely světových značek, nýbrž dva úplně normální Mustangy Jawy 50/23 z konce osmdesátých let.


 

MH na akci – Motosalon 2018

Co vám budeme vyprávět, výstavu v Brně máme my hoši z redakce dvojnásobně rádi. Proč je tomu tak, ptáte se jistě… No, i to vám rádi prozradíme. Když je totiž ta výstava v Praze, tak se večer vždycky tak nějak rozutečeme k domovům a akce jsou to pak veskrze matné – hlavně ten náš kolektiv moc netužíme. Zato když se vystavuje v Brně, to je hnedle jiná záležitost. „Lufťáci na vejletě.“ A tak se vždycky super pobavíme, poznáme spousty našich čtenářů a kamarádů.


 

MH na návštěvě – výroba helem SMK

To číslo je fascinující a realita ještě víc. Než se ale začneme bavit o největší továrně na helmy na světě, pojďme si alespoň stručně uvést reálie, ve kterých funguje. Tak předně Dillí – rozloha cca 3× větší než Praha, počet obyvatel o něco větší než celá Česká republika. Realita? Všude lidi, všude auta, obrovské množství motorek a skútrů. Pro Evropana šok jak kopanec do hlavy, na tohle se nejde dopředu připravit. Jen sedím v taxíku (a to si pište, že se mě pokusil řádně obrat) a zírám.

 


 

Veletrh Motocykl a Bohemian Custom Bike

Má vůbec smysl mít v Čechách dvě velké motovýstavy? Otázka stále znějící motokuloáry. Odpověď sám u sebe nenacházím, a i kdybych našel, bylo by to jedno. Pořadatelé obou veletrhů se mě na to ptát nebudou, stejně jako nikoho jiného. Jedinou pádnou odpovědí je to, jestli pokladnami projde dostatečné množství lidí, a basta. A jelikož jich i letos bylo podle pořadatele Motocyklu, společnosti Incheba hodně, bylo to dobré.

 


 

Přestavba – BMW R100 od Black Cloud Custom Garage

Mezi café racery jak venku, tak na domácí scéně je velké množství jednoduchých a „obyčejných“ přestaveb, motorek pro každodenní použití. Rozhodně jsem pro, ale přeci jen mě občas potěší, pokud někdo postaví něco výjimečného, motorku, u níž se rádi zastavíte na dlouhé minuty, designovku se zajímavými detaily. A Black Diamond z brněnské dílny Black Cloud Custom Garage pro mě něčím takovým je.

 


 

Rychlá flotila – dlouhodobý test Yamaha MT-10

Pokud nás pravidelně čtete, tak naše dlouhotesty budete znát. Tentokrát to ale uděláme o maličko jinak. Nedostáváme fungl novou motorku s nulou na tacháči, ale poctivě zajetej kousek s necelými devíti tisíci. Proč tahle změna? Je to jednoduchý. Dostáváme desítky e-mailů s dotazem, jakou motorku si mám koupit a jestli bude ojetina s dvackou na tacháči těsně před smrtí. A právě tomuhle se chceme věnovat. Ukážeme vám, že není třeba se ojeté motorky bát, a když vyberete správně, bude vám dlouho a věrně sloužit.


 

Nový tištěný Motohouse 5/2018

V prodeji od středa 18. dubna 2018
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

info předplatné: www.send.cz
Více info na www.motohouse.cz

 

FLOOWIE:          http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-5-2018

AlzaMedia:         https://www.alza.cz/media/motohouse-5-2018-d5302687.htm

Digiport:              http://www.digiport.cz/detail/floowie_pu/284541/775_motohouse-5-2018

 

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here