Do závodního víkendu v chorvatské Rijece odcestoval tým AMBOSELI Racing s jezdcem Janem Halbichem pln očekávání. Před prvním tréninkem totiž bylo několik nezodpovězených otázek. Jak bude fungovat Kawasaki Ninja ZX-10R na pneumatikách PIRELLI, a jak se Honza může oproti roku 2013 zlepšit na jiných pneumatikách a tím pádem s úplně odlišným nastavením.

Tým AMBOSELI Racing se před cestou do Rijeky soustředil na technickou přípravu motocyklu a fyzickou kondici závodníka, protože víkend sliboval velmi náročné podmínky a vysoké teploty. To se také začalo potvrzovat hned v úvodních trénincích, ve které se Honza rozjížděl a postupem času a změnami nastavení motocyklu i zrychloval. Navíc se ukázalo, že sladění podvozku s motorem a celkové nastavení motocyklu, je velmi dobré a vyhovuje rychlemu   tempu. Po pátečních trénincích následovala v sobotu první i druhá kvalifikace v rozmezí 3 hodin což prospělo nejen závodníkovi, ale i celému týmu, protože se dalo kontinuálně soustředit na zlepšování a proto v první kvalifikaci byl započítán čas 1:28.882 což zajišťoval pole position v kategorii SBK a díky dalšímu zlepšení pak v druhé kvalifikaci nádherných 1:28.775. Posledně zmiňované rychlé kolo mohlo být z pohledu jezdce i týmové elektroniky ještě rychlejší kdyby se do cesty nepřipletl jezdec stejné třídy, ale bohužel jiných kvalit ve svém OUTLAP kdy svojí nezkušeností a zvolením stopy zamezil ataku na  velmi  rychle   kolo okruhu. Po kvalifikaci následoval první závod s lehkým zpožděním oproti plánu v 16 hod 11 minut v sobotu. Po slušném startu se Honza držel stále ve špičce, protože kategorie SBK se jede s kategorií STOCK 1000 společně, cil zavodu byl dojet na   jistotu. Honza se umístil na prvním místě v SBK kategorii a celkově ve spojeném závodě dojel jako třetí.

Pro druhý  – nedělní závod, tým provedl několik   zasadnich změn v nastavení a v převodech důvodem   bylo   sladěním a  prodložení   životnosti pneumatik. Tyto změny  se ale nemohli vyzkoušet, protože díky silnému větru nebyly závodní stroje všech kategorií seriálu AA vpuštěny na trať. Zde organizátoři zbytečně čekali od ranních hodin až do 15.30 hod jestli závod pustí a díky nerozvážnému jednání mohli ušetřit závodníkům a týmům hodně času pro cestování domů

 

Jan Halbich:

„Po velmi úspěšném dvoj závodě na Pannonce jsem se těšil na dráhu Grobnik – Rijeka, kde jsem byl naposledy v srpnu 2013 a to ještě po pádu z Polska. Vše fungovalo na jedničku, jen jsem se musel seznámit s chováním motocyklu na nových pneumatikách značky PIRELLI, což díky našemu technickému zázemí a technikům byla zase velmi dobrá práce při hledání optima. Co bych poznamenal k uplynulému víkendu je to, že někteří jezdci obou kategorií kubatury 1000 by měli projít nejprve agenturními závody, kde se naučí chování na dráze. Víkend byl úspěšný a poděkování hlavně patří našich mechanikům za přípravu motocyklu.“


Václav Kout:

„Na okruh jsme přijeli plni naděje, ale zároveň i obav jak budou na tomto okruhu fungovat pirellky, jak je známo, okruh je přívětivější k pneumatikám značky DUNLOP. Celý tým včetně jezdce odvedli skvělou práci, co je k zamyšlení tak je to výše zmiňované chování některých jezdců na dráze, kde jsme zaznamenali nedostatek zkušeností v kvalifikacích a dále pak nedělní vyčkávací taktika organizátorů za podpory jury. Až na tyto dvě kaňky bych hodnotil víkend jako vele zdařilí a již teď se díváme směrem Most, kde budeme o nastávajícím víkendu v rámci naší agentury testovat.“

Foto: TZ

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno