Nově vzniklá agentura Amboseli racing chce dostat na závodní trať co největší počet lidí, pomoct jim bezpečně zrychlit a nabídnout jim nadstandardní služby. Zajímalo nás, jak toho chtějí dosáhnout a proto jsme si povídali s jedním ze spoluvlastníků, Václavem Koutem.

MH: Vendo, zajímá mě ta prvotní myšlenka. Proč jste se pustili do agentury Amboseli racing?

VK: Je to úplně jednoduchý. Já a můj parťák Martin Horák jezdíme na motorkách už hroznou dobu a baví nás ten šrumec kolem nich. Oba jsme několikrát projeli Evropu, dávali si dlouhý adventury, žili cestováním. Po nějaký době jsme ale začali pokukovat po okruzích a jak jsme k tomu jednou čuchli, začalo to jet rychle. Nejdřív motoškola v Brně, potom nějaký volný jízdy, chtěli jsme být u toho a jezdit a když se o nás začal starat tým od Honzi Halbicha, tak se začali dít pozitivní věci a všichni jsme si pěkně sedli a porozuměli.

MH: Jo, to znám. Silniční bajk přestane stačit a do garáže se stěhuje okruhovka na laminátech…

VK: Přesně tak. Oba jsme koupili okruhovky a začali řešit ty známý věci. Gumy, podvozek, začali se honit časy. Vyzkoušeli jsme několik českých i zahraničních agentur, který pořádají okruhový jízdy a nějak se jezdilo. Po nějaký době nám ale došlo, že je to sice super, ale něco tomu chybělo. Pořádný zázemí, kvalitní informace, přesný řády. Proto nás napadlo, že bychom to zkusili udělat jinak a líp. Podívej se na stávající úroveň – v ČR a okolí je dost agentur, ale podle našich zkušeností napočítáš na prstech jedné ruky ty agentury, které fungují bez zmatků, planých slibů a také večer bez alkoholu.

MH: Nápad je to určitě ušlechtilej, ale neměli jste strach z toho, že se to nepovede. Narážím na několik agentur, který to v poslední době zabalily a zbyly po nich jenom dluhy a naštvaný lidi.

VK: Samozřejmě, riziko tady bude vždycky. Proto jsme si vybrali silnýho a zkušenýho partnera, se kterým do toho jdeme. Je to Jura Racing, což je německá agentura, která jezdí po okruzích celého světa už přes dvacet let. Líbí se nám, jak to mají zařízený, jak to bezchybně šlape a chceme se to od nich naučit. Budeme to dělat jinak – nepůjdeme cestou co nejlevnějších jízd, ale chceme sportovně naladěným jezdcům, kteří chtějí jít dál, poskytnout co nejlepší služby.

MH: Jura patří k naprostý špičce, několikrát jsem na jejich akci byl. Jezdí tam pořádný rychlíci…

VK: To je jeden z důvodů, proč to chceme dělat s nimi. Mají obrovskou klientelu a spousta z těch kluků jezdí fakticky rychle. Rádi bychom dostali na okruh lidi z Česka a ukázali jim, že jde bezpečně a pod dohledem zrychlit. K tomu je potřeba kvalitní zázemí, připravená motorka a dostat ty správný informace. Proto s námi bude jezdit Honza Halbich junior z Heating racing teamu, který letos poprvé zkusil závody světových štoků a v Brně zakrojil krásný body za dvanáctý místo. Vzhledem k tomu, že tým díky podpoře společnosti Amboseli racing pořídil opravdový kamion na závody a má veškerý potřebný vybavení včetně hospitality, bude to základ našeho zázemí na okruzích. Mít kvalitní partnery, na který se dá spolehnout, to je v tomhle byznysu důležitý.

MH: Aha, takže velkej Honza se bude starat o přípravu motorek, pokud o ni bude zájem a mladej Honzik bude učit lidi jezdit rychle.

VK: Bude to maličko jinak. Nechceme jít cestou klasických okruhových motoškol, kdy si zaplatíš “osobního trenéra” a ten s tebou bude celý den jezdit. Honzik bude na místě a kdo bude chtít, může ho poprosit o pomoc.Jde hlavně o opravdu rychlý kluky, kteří jedou Brno kolem 2,10s. V našem servisním zázemí potom bude připravený Honza senior, který bude pomáhat se správnou přípravou motorek i se svým autorizovaným servisem OHLINS včetně úprav, repase přímo na místě, individuální nastavení a to vše s vlastním pneuservisem. Samozřejmostí je vlastní pneuservis agentury, který bude pomáhat s technickými parametry pneumatik. Tady jsem osobně přesvědčen, že díky proběhlým jednáním budeme mít co nabídnout v oblasti pneumatik.

MH: Co přesně myslíš to přidanou hodnotou, kterou lidi u vás dostanou?

VK: V první řadě jde o informace, protože bez nich další zrychlení stojí spoustu peněz a času. To víš sám moc dobře. Večer po jízdách chceme dělat “odborný semináře”,jestli se tomu dá tak říkat. Kdo bude mít zájem, přijde k nám do stanu a budeme debatovat. Nad přípravou motorky, ladění podvozků, jaký gumy jezdit, jak je foukat, jak se na motorce správně pochybovat nebo kudy vede správná stopa. Anebo i o takových základních věcěch, jako je správný oblečení na okruh. Máme domluvené partnery, od kterých očekáváme profesionální informace o jejich produktech, které dodávají na náš trh. Chceme, aby měl zákazník co nejvíe informací a kompletní servis tak, aby se mohl sám rozhodnout v záplavě internetových dezinformací. Na příští rok plánujeme další novinky, které podle našich informací nepoužívá žádná agentura v blízkém okolí naší krásné země.

MH: To zní fakticky dobře. Jak budou probíhat jízdy na okruhu?

VK: Všichni budou rozděleni do skupin podle časů, který na okruhu zajedou. Budeme je striktně dodržovat, protože jedině tak zajistíš kvalitní a bezpečné svezení pro všechny. Už v přihlášce účastník vyplní čas, který na okruhu zajel a podle toho dostane přidělenou skupinu. Pokud pak bude mít problém čas zajet, přeřadíme ho do pomalejší nebo rychlejší skupiny. Rozjížďky budou půlhodinové, což je delší čas, než bývá obvyklé. Je to kvůli tomu, aby ses nejdřív dostal do tempa a pak měl nějakých šest sedm kol, kdy můžeš tahat. Často se totiž stává, že dvacet minut je prostě málo. Odpoledne pak budou závody.

MH: Jaký jsou plány do budoucna? Chystáte se třeba na nějaký další okruhy?

VK: Teď je pro nás priorita Brno a Slovakiaring. Podle počasí ale přemýšlíme o ukončení sezóny na nějakým zahraničním okruhu, který je blízko Čech. Jura racing jezdí po celé Evropě, proto nás v zimě láká udělat i ježdění někde venku. S Heating servis racing teamem plánujeme testy v zimním období na okruzích jižně od našeho státu a o okruzích a podrobnostech budete informování na našem webu. Do kamionu by sis naložil motorku a vybavení, my ti ji odvezeme na místo a budeš mít krásnou dovolenou na okruhu v době, kdy tady bude půl metru sněhu. Zatím budeme jezdit v rámci akcí Jura racing, ale do dalšího roku se plánujeme osamostatnit.

MH: Máš nějaký vzkaz pro naše čtenáře?

VK: Zkuste to s námi a uvidíte, že porychlíte!

 

 


Amboseli racing – termíny 2012

Brno – 31. 8. – 2. 9. 2012

Cena: od 9850 Kč za dva dny

Slovakiaring – 28. – 30.9. 2012

Cena: od 3789 Kč za jeden den

Více info a termíny – www.amboseli-racing.cz

 

Foto: Amboseli racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno