Boss závodního oddělení japonské Hondy, pan Shuhei Nakamoto, potvrdil, že rozhodně hodlá jednat o možném přestupu s Jorge Lorenzem. Zároveň pohovořil na téma produkční motorky.

Na konci letošní sezony vyprší kontrakty hned několika předním jezdcům královské kubatury MotoGP. Jedním z nich bude i španělský závodník Jorge Lorenzo, jenž byl už několikrát spojován s přestupem do továrního týmu Hondy. I když se jednalo jen o nepotvrzené spekulace, nyní přiložil pověstné polínko do ohně i samotný ředitel HRC pan Shuhei Nakamoto.

„Jorge je silný jezdec a mám ho moc rád. Líbí se mi, jaké výkony v motocyklovém sportu předvádí. Je to jezdec číslo jedna. Určitě s ním hodlám jednat o budoucnosti, stejně tak, jako to udělám i s našimi současnými jezdci Marcem a Danim. Mnoho lidí se mne ptá, jestli bych měl zájem o přestup Jorgeho do našeho týmu a moje odpověď je jasná – ANO,“ řekl Shuhei Nakamoto při testech v Malajsii.

Na straně druhé stojí ale Yamaha, která prohlásila, že prioritou je Jorgeho udržet v týmu: „Je pro nás hodně důležité Jorgeho udržet. Jeho výkony na nás neustále dělají velký dojem. Máme před ním velký respekt a je to jezdec, kterého si chceme za každou cenu udržet. Víme, že o něj projevují zájem i jiné továrny, ale připadalo by mi hloupé ho nechat odejít,“ řekl týmový manažer Jorgeho Lorenza pan Wilco Zeelenberg.

Po vyjádření manažera továrního týmu Repsol Honda k překvapivým výkonům Aleixe Espargará a jeho Open-Yamahy M1 při uplynulých testech v malajském Sepangu se ke slovu dostal i boss závodního oddělení Hondy, pan Shuhei Nakamoto.

Ten vyjádřil jisté znepokojení nad současným stavem pravidel týkajících se třídy Open.
 

„Naše filozofie je zcela jiná. Postavili jsme motorku, která je určená k prodeji. Pokud nějaký tým tuto motorkou koupí, zaplatí 1,2 milionu Euro a může jej používat i další sezonu, kdy stačí dokoupit pouze upgrade paketu. Pokud rozdělíte výdaje na dvě sezony, je to výrazně pod milion Euro. Následně mohou tyto týmy svůj motocykl i prodat,“ řekl Shuhei Nakamoto.

Poté pokračoval slovy: „Když chcete prodávat motorku za 1,2 milionu Euro, musíte použít standardní systém ovládání ventilů nebo například jinou specifikaci tlumičů od Öhlinsu. Ale základní díly jako je rám, kyvná vidlice nebo kapotáže jsou tovární díly. Yamaha osadila pouze loňský motocykl jednotnou elektronikou a dodala do týmu Forward Racing. My tovární motocykly prodávat nebudeme. Samozřejmě bychom mohli také loňskou tovární motorku vybavit jednotnou elektronikou a nabídnout ji k leasingu, ale prodej takového stroje rozhodně nemáme v plánu.“ 

Foto: Honda, Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno