Ducati se svou novinkou 1199 Panigale prožívá celosvětový úspěch. Díky dobrým kontaktům s továrnou se k nám dostala informace, že fabrika pracuje na menší verzi nejrychlejšího dvouválcového závoďáku. Přijet by měl v příštím roce a zatím jsou ve hře dvě jména – 849 a 899.

Náš kontakt v továrně se jenom potutelně usmál, když jsme se zeptali na přípravy menšího superbiku a okamžitě se přepnul do režimu PR: “Nemůžu tuhle spekulaci komentovat.”

Práce na malé Panigale sice nevyloučil, ale popřel zájem o vstup do supersportovní třídy. Tím je jasné, že žádnou 696 Panigale v budoucnu neuvidíme, i když by to mohlo dávat smysl. Přilákat zákazníky ke značce Ducati pomocí “základního” modelu už jsme v minulosti viděli. Takže, jaké jsou šance na 899? Podle nás je to hotová věc.

Malá 848 EVO Corse SE je asi posledním modelem, který má základ ve stávající 848 – dostala speciální barvy, podvozek, jednosedlo a asi nejdelší jméno, které na kapotu vešlo. Ducati je v tomhle opravdu chytrá. Podívejte se, jaký úspěch má s posledními modely? Diavel se moc dobře prodává, celá rodinu Monsterů nebo Multistrada 1200 (ta by se také měla dočkat sestřičky s menším motorem) – všechny jdou na dračku.

Maličko mimo byla řada Sport Classic, ale to je spíš dáno tím, že přišla moc brzy. Kdyby se začala prodávat až nyní, asi by měla větší úspěch. Retro vlna totiž v dnešní době zažívá opravdový boom.

Pokud by malá Panigale přišla na trh s konkurenceschopnou cenou okolo 11 000 eur, určitě by o ni byl velký zájem. Stačí se jenom podívat na motorky jako je Triumph Daytona 675R nebo MV Agusta F3. Exotika frčí!

Technicky by malá 899 měla vycházet z velké 1199 Panigale. A představte si, jaká by to byla bomba, kdy na trhu byla sportovní motorka střední třídy s elektronicky stavitelným podvozkem, kontrolou trakce a dataloggerem.

Další informace se dozvíme až s nadcházející výstavou v Miláně. Ta se bude konat 15. – 18. listopadu.

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno