Už za několik málo hodin odlétá náš kolega Honza “Somik” Somerauer k prvnímu jízdnímu testu nové italské cestovní motorky Aprilia Caponord. Budeme rádi, když vám budeme moct jako první zprostředkovat jízdní dojmy

Je to sportovní motorka, přesně tak, jak velí filozofie značky. Zároveň však i cesťák, a jak výrobce doufá, i skvělá motorka na blbnutí. Na novém videu si prohlídněte, čím vším se italský výrobce ve svém novém stroji pyšní

Douválec V-2 s rozevřením válců 90°, objemem 1197 cm3 a výkonem 128 koní už známe. Díky managementu motoru a převodovce je víc síly k dispozici již už od nižších otáček, takže tady už je jasné, že Caponord má za úkol prioritně zatraktivnit cestování.

K tomu je ostatně uzpůsoben i podvozek, přední nastavitelná (komprese, odskok) vidlice Sachs má průměr 43mm a zdvih 167 mm. Zadní tlumič Sachs s oddělenou nádobkou „piggy-back“ je asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici.

 

Rám je kombinovaný z příhradového svařence a hliníkové odlitku, dělené sedlo se posunulo do výšky 840 mm, vpředu naleznete ruční zvedání plexiskla a ruce na řídítkách ochraňují mohutné blastery.

Nádrž je 24litrová, což je pro delší cestování postačující i s ohledem na to, že motor ovládá elektronický plyn Ride-By-Wire, a podle charakteru jízdy můžete volit jednu ze tří palivových map (Sport, Touring, Rain). Samozřejmostí je ABS, a jak název modelu napovídá, využít můžete i ATC (Aprilia Traction Control). V příplatku můžete pak mít i semiaktivní odpružení ADD (Aprilia Dynamic Damping.

Foto: aprilia

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno