Boloňská fabrika Ducati angažovala do svého týmu Gretu Thunbergovou a pustila se do vývoje. No, dobře, tak konec srandy…

Realita je taková, že pro sezonu 2023 se Ducati stala oficiálním a jediným dodavatelem závodních motorek pro kategorii MotoE jezdící v rámci víkendů MotoGP. Zda je ježdění 18 týmů na stejných motorkách a vůbec samotné závodění na elektrikách zajímavé, necháme na vašem posouzení a podíváme se na samotný stroj.

Prozatím se jmenuje V21L a podle fabriky je hotovo tak na 75 %, což znamená hotový pohon a podvozek, testování a ladění detailů. A my se mrkneme na zatím ohlášené technické informace. Stroj je vybaven elektrickým motorem od externího dodavatele s výkonem 150 koní a točivým momentem 140 Nm, což při hmotnosti 225 kg vystačí na maximální rychlost 275 km/h.

 

 

Z pohledu spalovacích motorů nic extra, ale podle Alexe de Angelise, který spolu s test riderem Ducati, jímž je Michele Pirro, motorku testuje, má zrychlení hodně podobné speciálům MotoGP. Balík složený z 1152 baterek s celkovou kapacitou 18 kWh je uložen do karbonového pouzdra a poskládán tak, aby mohl být součástí rámu. Stejně jako u Panigale na motor je i tady dopředu připevněna část rámu s krkem řízení a dozadu podsedlovka a kyvka.

Důležité je samozřejmě chlazení, o které se stará dvojitý okruh (jeden na baterie, druhý na motor a měnič). Až doposud vše netradiční, ale jak se dostáváme k podvozku, vracíme se do zajetých kolejí. Tlumiče Öhlins, vpředu 43mm vidlice NPX 25/30 odvozená od Superleggery V4, zadek pak TTX36.

Brzdy samozřejmě Brembo, uzpůsobeny na přece jen těžší stroj – 338,5mm kotouče, brzdiče GP4RR M4 32/36 a radiální pumpa PR19/18. Hodně se teď pracuje na elektronice a všech asistenčních systémech. A my máme jednu otázku: Znamená to, že Ducati pracuje taky na elektrické sériovce?

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno