Dvanáctiletý motocyklový závodník Filip Salač již má jasno o sezoně 2014, ve které absolvuje dva velmi kvalitní šampionáty. Čeká ho seznámení s motocyklem specifikace Moto3

Právě končící rok 2013 znamenal pro čerstvě dvanáctiletého Filipa Salače prozatím nejlepší závodní sezonu kariéry, během které vyhrál dva významné šampionáty. Prvním z nich bylo velmi kvalitně obsazené ADAC Mistrovství Německa třídy Honda NSF100, ve které český závodník jen těžko hledal soupeře a nakonec titul získal s náskokem více jak sta bodů. Ještě předtím, než se radoval z titulu německého šampióna, se Filip mohl radovat z vítězství v Mistrovství Evropy stejné kategorie. V šampionátu starého kontinentu mladý Středočech pouze jen potvrdil svou skvělou formu, když jej vyhrál stylem vítězství ve všech vypsaných závodech.

„Byla to pro Salač Racing jednoznačně nejlepší sezona v historii,“ říká manažer týmu a otec jezdce, pan Michal Salač. “V Německu i v Evropě jsme chtěli zajet co nejlepší výsledek a nakonec se podařilo oba šampionáty vyhrát. Filip celou sezonu odjel bez vážnějších problému a hlavně bez zranění. Bylo to pro nás loučení s touto kategorií, a proto jsme hrdí na to, jakým způsobem se nám podařilo sezonu absolvovat.“

Filip Salač

Tým Salač Racing má také již jasno o nejbližší budoucnosti. „Filipovi bylo 12 let a my tak museli hledat další možnosti. Chtěli jsme jet s motocyklem charakteristiky Moto3, ale bohužel věk nám nedovolí zasáhnout do vyšších národních šampionátů,“ pokračuje Michal Salač, tentokrát na téma sezony 2014. „Rozhodli jsme se tedy přihlásit do Moriwaki Cupu, který se jede s produkčními motocykly Moto3. Důležité pro nás bylo, že tento pohár se jede na identických strojích, které připravuje jeden tým lidí od Ten Kate Racing. O všem tedy nerozhoduje, jak dalece dokáží mechanici vyladit motor, ale to, jak kvalitní je jezdec. Do tohoto poháru je v současnosti přihlášeno 18 permanentních jezdců z devíti zemí světa, což znamená, že konkurence bude zajištěná. Je to 12 závodů a my se proto rozhodli více trénovat, což nás vedlo k rozhodnutí přijmout ještě nabídku jet španělský šampionát PRE-Moto3, který můžeme jet na stejném motocyklu, jako jedeme Moriwaki Cup. Je to poslední instance před vrcholným španělským mistrovstvím CEV Repsol, což znamená, že se ho účastní každoročně mnoho velmi kvalitních juniorů, kteří se ucházejí o místo v Moto3 národního mistrovství. My pro něj koupili jednu motorku z Moriwaki Cupu a budeme si jí připravovat s lidmi, se kterými jsme spolupracovali ve Španělsku již v předchozích letech. Našim cílem je dostat se do Red Bull Rookies Cupu a toto vidíme jako jednu z možností, jak se tam pokusit probojovat.“

Filip Salač


 

Montáže Brož Racing a Filip Salač…

Vedle nové výzvy v podobě motocyklu kategorie Moto3 je pro tým Salač Racing důležitá i další změna, se kterou do roku 2014 vstupuje. Po dohodě s Montáže Brož Racing Teamem se Filip stal jezdcem této východočeské formace, která bude mladé české naději pomáhat s technickým zabezpečením.

„Pro příští rok máme taká změnu v tom, že náš tým již nepojede jako Salač Racing. Podepsali jsme dohodu s Jirkou Brožem a jeho týmem Montáže Brož Racing. Jsem rád, že jsme se s Jirkou, kterého znám již mnoho let, dohodli na spolupráci. Práce lidí a zázení týmu je na velmi kvalitní úrovni a já bych chtěl Jirkovi Brožovi za tuto možnost poděkovat. Chtěl bych také poděkovat všem našim partnerům a fanouškům, kteří nám pomáhají. Věřím, že se nám povede v maximální možné míře zúročit veškerý potenciál a Filip se posune o další krok dál,“ končí Michal Salač.

Foto: team Salač racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno