Většina týmových manažerů návrh, který by kopíroval současná pravidla Formule 1, rezolutně odmítá a věří, že v MotoGP nic takového platit nebude

V automobilové Formuli 1 bylo zavedeno nové pravidlo dvojnásobném počtu rozdělovaných v posledním závodě sezony, a to převážně za cílem zatraktivnit boj o mistrovský titul až do posledního závodu. S ohledem na to se samozřejmě objevilo i několik hlasů, které navrhovali zavedení takového systému i v MotoGP, kde se například letošní sezona rozhodla tři závody před koncem.
 
Ze zástupců samotných týmů a továren zainteresovaných v královské kubatuře MotoGP ale nikdo z takového nápadu nadšený není. Samotný manažer továrního týmu Repsol Honda, pan Livio Suppo, řekl, že on by byl jednoznačně proti takovému pravidlu.
 
„Nemyslím si, že by takové pravidlo našemu sportu nějak pomohlo. Samozřejmě je zde jistá možnost, že by zvýšila atraktivnost souboje o mistrovský titul. Zároveň se ale také musíme vžít do kůže jezdců. Představte si, že jste celou sezonu lepší než konkurence, ale potom máte v posledním závodě náhodou smůlu a tím ztratíte i mistrovský titul,“ řekl Livio Suppo.
 
Poměrně šikovný mladý muž
 

Podobný názor zastává i závodní ředitel Yamahy, pan Lin Jarvis.
 
„Takové pravidlo mi přijde úsměvné. Myslím si, že i ve Formuli 1 bude velmi brzy opět zrušeno. Celý šampionát se jede od března do listopadu a mělo by se počítat vše stejným metrem. Nerozumím tomu, proč by najednou jeden závod měl být ohodnocen dvojnásobným počtem bodů. Všichni víme, jak je motosport nepředvídatelný. Můžete klidně v první zatáčce a ne vlastní vinou skončit. Proto mi nedává smysl, aby byla poslední Grand Prix sezony hodnocena jinak, než ty ostatní,“ dodal Lin Jarvis.

Příští mistr světa?

Foto: yamaha, honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno