Honda do toho pořádně šlápla v předvečer milánské výstavy a představila své novinky pro rok 2012. Nového Fireblada už znáte, stejně jako Gold Winga. Největší bombou je velké cestovní enduro Crosstourer a velmi dobře vypadají i fungl nové sedmistovky NC700X a NC700S.

Crosstourer

Když Honda na loňské výstavě EICMA představila koncept Crosstourer, překvapila všechny přítomné už faktem, že se jedná právě pouze o koncept. Vypadal jako hotová motorka a bylo vcelku jasné, že jestli půjde do výroby, nebude o moc jiný. Po roce se Crosstourer představil ve své produkční verzi a jak jinak, než opět v Miláně.

Velký véčkový čtyřválec známý z modelu VFR1200F ze sebe vymáčkne maximální výkon 129 koní a točivý moment 126 Nm. Stejně jako „VéeFeRo“ může být i Crosstourer vybaven dvojspojkovou převodovkou s možností řazení tlačítky na řídítkách nebo plně automatického módu.

Nechybí ani volitelné ABS a jako bonbonek si Honda připravila poprvé v historii kontrolu trakce. Nebylo to u Fireblada, jak by mnozí čekali, ale právě u velkého cestovního endura, které si chce vyšlápnout na GS, Super Ténéré nebo Stelvio NTX.

Cestování na delší vzdálenosti podporuje i palivová nádrž o objemu 21,5 litru, což v kombinaci s průměrnou spotřebou 6,2 l / 100 km vytváří teoretický dojezd přibližně 350 km.

Samozřejmostí jsou sekundární pohon bezúdržbovým kardanem, kola s drátěnými výplety a dlouhý seznam doplňkové výbavy. A pokud je vám trnem v oku pohotovostní hmotnost 275 kg, vzpomeňte si na hondí proslulou centralizaci hmoty.

 

Fireblade

Vlajková loď Hondy, kterou je superbike Fireblade, oslaví příští sezonu 20. výročí své existence. A jako dárek si naložila novou generaci, která o dost přiostřila. Minimálně po designové stránce se za tato slova nemusíme stydět. Jízdní video najdete tady.

V litrovém čtyřválci se po každém nastartování připraví do pozoru 178 koní, které doprovází 112 metrů pana Newtona. Největší změnou prošel podvozek. Vepředu najdete v poslední době tolik populární USD vidlice Showa Big Piston a vzadu tlumič Pro-Link HMAS.

Další informace k nové Hondě CBR1000RR Fireblade jsme vám naservírovali už na konci září včetně bohatých fotogalerií, nyní si můžete vychutnat fotky „naživo“.

 

Goldwing

Italské Miláno si pro oficiální představení vybral i největší koráb Hondy, legendární Gold Wing. Nový modelový rok se nese v duchu drobnějších změn. Větší představení jste si mohli na našem webu přečíst už před několika měsíci, ale až dnes jsme mohli nového „Golďase“ prohlédnout naživo. Mrkněte na fotky a posuďte sami…

 

NC700S

Sedmistovkový motor, který bublá v novém temaxiskútru Ingra (jeho představení si přečtěte ZDE), našel svoje uplatnění i ve fungl novém naháči NC700S. Je to jednoduchá a podle všeho i levná motorka, která by se mohla stát absolutním hitem.

Vypadá svěže, neokoukaně a díky jednoduché technice bude ideální společníkem pro ty, kteří nehledají maximální výkony, ale dokážou ocenit každodenní použitelnost a nenáročnou údržbu. Honda téhle třídě říká Fun-naked, což by na NC mohlo přesně pasovat.

Nemyslete si, že i když je to motorka bezesporu levnější, že bude nějak ošizená. Bude k dispozici s volitelným kombinovaným ABS a asi největší bombou je možnost objednání s druhou generací dvouspojkové převodovky DCT (video s jejím popisem je tady), která byla poprvé použita u VFR1200F.

K motoru můžeme říct zatím toto – jde o řadový dvouválec o objemu 670 cm3, který má kvůli novým řidičákům skupiny A2 snížený výkon na 35 kW, ale koupit si ho můžete i odšpuntovaný. Slibně vypadá krouťák 60 Nm už ve 4750 otáčkách. Honda se díky nízké spotřebě chlubí dojezdem přes 300 kiláků na jednu nádrž.

 

NC700X

Honda udělala chytrou věc, protože si jasně uvědomuje, že adventure motorky jsou víc a víc oblíbené. Díky tomu vzniknul i nový crossover (můžeme to vůbec u motorek říkat?) NC700X, což je vlastně standardní NC s vyššími zdvihy pérování. Na první pohled se nám tahle mašina líbila víc, i když musíme upřímně napsat, že nejsme zrovna velkými fanoušky vloni představeného Crossrunnera.

Úplně nová je digitální přístrojovka, kterou mají všechny nové Hondy. My osobně preferujeme velký analogový otáčkoměr a digitální tachometr, ale nemůžeme továrně upřít, že se snaží a pro svoje nové modely vymýšlí i nové designy budíků.

NC700X si budete moci koupit i s celou řadou příslušenství, kde nechybí boční kufry, topbox, vyšší plexi, vyhřívané plexi nebo 12V zásuvka a alarm.

A teď dobrá zpráva pro čtenáře Motohousu. Na konci měsíce listopadu už budete díky nám vědět, jak oba nové modely NC jezdí, protože jedeme na novinářskou prezentaci.

 

VFR1200F

Na velké Vefro v továrně nezapomněli a pro rok 2012 bude o fous silnější, dojede dál a hlavně – dostalo kontrolu trakce.

V4kový motor nabídne ještě větší zrychlení a podle továrny bude mít lepší tah mezi 2000  a 4000 otáčkami, kterého se dosáhlo jinou palivovou mapou. Hodně nás potěšilo zvětšení objemu nádrže o půl litru (jistě, pořád to není žádná sláva), takže teď už nebudete muset s Vefrem stavět u pumpy stejně často jako na supersportu. Teď by to mělo dát na jednu plnou nádrž na 300 km.

Zásadní novinkou u VFR je použítí systému kontroly trakce, která mu podle nás docela chyběla. Přece jenom – jde o opravdový cestovní koráb a v dnešní době je TC u těchto motorek skoro povinností. Hlavně s přihlédnutím k tomu, jako rychlá raketa Vefro je.

Dále se motorka dočkala jiného sedla, které má být pohodlnější a nemělo by tolik klouzat. Hezkým detailem je použití LED blinkrů.

 

Vision 50 a 110i

Dvojice skútrů s označením Vision by měla být tou nejlepší zbraní do přeplněných městských ulic, kde vás nadchnou svou skvělou ovladatelností a jak výrobce slibuje, tak i velmi příznivou cenou.

Oba modely vás zaujmou svou sportovně střiženou kapotáží, jíž v přední části dominuje trojice světlometů, spoustou úložného prostoru a velkým množstvím uložného prostoru. Pro uložení obou vzduchem chlazených čtyřtaktních motorů s rozvodem OHC byl určen trubkový rám z oceli, přičemž oba motory využívají vstřikovacích jednotek PGM-FI.

U silnější 110ky je Hondou udáván maximální výkon 5,97 kW při 8000 otáčkách, přičemž u menší padesátky je udáván na 2,5 kW při 7000 ot. Pro vaši maximální bezpečnost byly skútry vybaveny brzdovým systémem CBS, díky němuž zvládnete každou krizovku a s naprostou lehkostí. 

Wave 110i

Pokud vás nebaví jednoduše točit plynem jako u skútru a toužíte si svou jízdu trochu užít, pak nejspíše sáhnete po modelu Wave 110i s čtyřstupňovou převodovkou. V trubkovém rámu je uložen čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, který podobně jako modely Vision využívá vstřikovací jednotku PGM-FI a disponuje maximálním točivým momentem 8,65 Nm @ 5500 ot./min.

Stejně jako u skútrů naleznete na velkých 17ti palcových kolech přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm, stejně jako zadní bubnovou brzdu. Fajn motorka za super prachy.

Foto: Honda, autoři

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno