Oranžoví KTM přivezli do Milána dohromady 9 nových, popř. inovovaných modelů. A jak už u nich bývá zvykem, jeden lepší, než druhý. Je jen na vás, jestli se vám zalíbí malý 200 Duke nebo nejostřejší supermoto 990 SM R.

Freeride E

Největší průlom na letošním “stánku” KTM v Miláně byl nepochybně u první motorky s nulovými emisemi a továrna tak dokázala, že ekologie a zábava můžou jít ruku v ruce. Pravda, o e-motorkách se v kuloárech KTM mluvilo už delší dobu, loni se objevily 2 studie, ale až teď jde jedna z nich do výroby.

Model Freeride E je zaměřený čistě na zábavu. Elektromotor a maximálním výkonem 30 koní si hravě poradí s 95 kg váhy a točivý moment 42 Nm je dostupný v podstatě už od volnoběhu. Jednoduše vyjímatelná 2,1kWh baterie se nabíjí 1,5 hodiny a vystačí až na 45 minut ježdění. A protože se stále bavíme o KTM, nesmí chybět tlumiče White Power.

Freeride 350

Když řeknete A, busíte říct i B…aneb k názvu Freeride patří i číslovka 350. Ne každému totiž voní elektromotorky, takže si můžete Freerida koupit i s klasickým kapalinou chlazeným jednoválcem o zdvihovém objemu 349,7 cm3. Přes 6stupňovou převodovku k vám promluví 23 koníků, což není nijak oslňující, ale na druhou stranu, kdo potřebuje víc?

I u benzínové verze rakouského funbiku najdete podvozek WP a suchá hmotnost se zastavila těsně před hranicí 100 kg. Už máte vybráno? Dáte přednost tichému elektromotoru nebo bublání jednoválce?

690 Duke

Vévoda byl vždycky oblíbený pro svůj vysoký fun-faktor. Pro rok 2012 se na něm změnilo přes 90% dílů a podle KTM by měl být ještě zábavnější. legendární kapalinou chlazený jednoválec LC4 ze sebe pro tentokrát vyždíme až 70 koní a servisnní interval narostl na 10 tisíc km.

Co se vzhledu týče, duke zmírnil. Ať už chcete nebo ne, je tomu skutečně tak. Už na něm nenejdete přední světlo v podobě 2 čoček nad sebou, ani výfuk pod motorem. Má pohodlnější a nižší sedlo a dokonce nejmodernější ABS s řídící jednotkou Bosch 9M+. Ale děsit se nemusíte, pořád to bude ten parchant, se kterým pojedete po zádech, kdykoliv se vám zachce. Video najdete TADY.

690 SMC R

Supermota od KTM jsou jako kulturisté nejnižší váhové kategorie. Vyrýsovaní, s minimem podkožního tuku a tak trochu vzteklí. No posuďte sami, 67 koní z jednoválce vs. 139 kg suché váhy, plně nastavitelný podvozek WP, radiální Bremba a jako bonus nová drátěná kola osazená bezdušovými pneu Continental SportAttack SM.

990 SM R

“R” jako radikální, racing…”R” jako boRdel! KTM 990 SM R je superbikem ve světě supermoto. Viditelnou nadváhu pro tuto kategorii dohání litrovým dvouválcem o max. výkonu 116 koní, plně nastavitelnými tlumiči WP (vepředu trubky o průměru 48 mm) a radiálními brzdami brembo Monoblock.

Nová jsou i hliníková kola a jednotka ABS Bosch  9M+. A na závěr pro vás máme ještě lepší zprávu: KTM 990 SM R bude na příští sezonu ještě levnější! Zatím není známo o kolik, ale jisté je, že bude.

990 Super Duke R

Pro někoho je králem mezi streetfightery, pro někoho dokonce modlou. Ať tak či tak, “Supervévoda” není motorkou pro každého. Litrovému dvouválci LC8 chybí jakákoliv elektronická berlička, ale výkonu má na rozdávání. Stádo 125 koní ho dokáže hodně rozdovádět a můžete se jen modlit, že vám pomůže aspoň nastavitelný tlumič řízení.

Nově su bude “eRko” prodávat i se sedlem spolujezdce, podle KTM “for twice the fun”. Obrázek si udělejte sami, jestli je ve dvou na ostrém nakedbiku i 2krát větší zábava :).

200 Duke

Po úspěchu nejmenšího 125 Duka přichází o trochu větší sourozenec, díky kterému se rozrůstá rodina Duků na 4 kubatury. Dvoustovka sdílí valnou většinu komponent právě s menší 125 a to jí dovoluje být levnější, tedy logicky dostupnější.

Jediným markantním rozdílem je pochopitelně motor. Kapalinou chlazený 199,5cm3 jednoválec dosahuje nejvyššího výkonu 26 koní a ve spojení se 127 kg váhy dopňuje rovnici zábavné motorky.

690 Enduro R

V závěru našeho přehledu italské nabídky KTM se vracíme do terénu. Nové 690 Enduro R pojmenovala továrna jako “Hard Enduro” a my proti tomu nemáme jediné slovo. Stejný motor LC4, který bije v supermotu, najdete i tady. Výkon 67 koní tedy zůstává nezměněn a hmotnost je dokonce o 1 kg nižší.

Nové Enduro R má pohodlnější sedlo a vychytávku s názvem “Electronic Power Trottle”, což je v podstatě elektronický plyn.

990 Adventure

Pokud chtere s KTM cestovat i mimo silnice, není lepší motorky nežli 990 Adventure. Dvouválec LC8 vyniká sametovým chodem, výkonem 115 koní a točivým momentem 100 Nm. Ve standartní výbavě dostanete vypínatelný systém ABS, blastery na řídítka nebo 12V zásuvku.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno