Domácí Ducati představila v Miláně už tradičně všechny novinky den před zahájením výstavy EICMA. Novinek bylo překvapivě víc, než všichni očekávali a my jsme u toho nemohli chybět. Ještě za čerstva vám přinášíme jejich přehled.
Hypermotard
- Asi největší novinka milánské výstavy, nečekejte žádný facelift, jedná se o úplně novou generaci.
- Dvouválec Testastretta 11° druhé generace o zdvihovém objemu 821 ccm a maximálním výkonu 110 koní slibuje velkou zábavu.
- Trubkový příhradový rám doplňuje podsedlovka z hliníkového odlitku.
- V elektronické výbavě nechybí 8stupňová kontrola trakce DTC, 3stupňové ABS a volitelné palivové mapy.
- Do prodeje půjde základní model a racingově orientovaný Hypermotard SP.
Hyperstrada
- Cestovní motorka odvozená od Hypermotardu, která má zaplnit mezeru mezi ním a Multistradou. Název vznikl spojením právě těchto 2 motorek.
- V podstatě se jedná o Hypermotard nastrojený do “plné polní” z katalogu originálního příslušenství Ducati + doplněný o vyšší řídítka pro uvolněnější posez.
- Zmiňované originální příslušenství obsahuje sadu kufrů, vyšší plexi nebo centrální stojan.
- Vzhledem k jinému účelu odproti motardu obouvá Strada pneu Pirelli Scorpion Trail, které zvládají i prašné cesty.
1199 Panigale R
- Ducati si je jistá závodními ambicemi Panigale a i proto přidala už k tak vylepšenému Sku i ostřejší verzi R.
- Tentokrát se změny udály i na motoru, který je díky titanovým pístním čepům a jinému setrvačníku lehčí o 1,33 kg. Tyto a další inovace způsobili navýšení omezovače otáček na 12 tis.! U dvouválce!
- K už známé elektronické výbavě se přidal datalogger pracující s GPS modulem.
- Z mechanických změn je důležitá větší rozeta (ze 39 na 41 zubů) a možnost nastavení uchycení kyvky ve 4 polohách pro větší možnost úprav geometrie.
- Mimo speciální lakování, které je z všech úprav nejmíň účelné, obsahuje eRko laděný výfukový systém Termignoni.
Diavel Strada
- Vedle Hyperstrady se na pódiu prezentace Ducati objevil i cestovně založený Diavel. Ale není to jen základní model nastrojený do drahých doplňků.
- Kvůli většímu pohodlí jsou řídítka položena výš a blíž k řidiči, nefouká na něj díky vyššímu plexi a myslelo se i na spolujezdce.
- Právě sedlo spolujezdce je jiné, větší jsou madla pro držení a jako standardní výbava se dodávají i boční kufry a opěrka. Díky tomu bohužel zmizelo i originální zadní světlo. Místo něj najdete na konci sedačky klasické koncové světlo.
- Technicky se jedná stále o známý Diavel se 162koňovým dvouválcem.
Foto: Ducati