Největší německý výrobce nás už novinkami zaplavil před měsícem na veletrhu Intermot, ale nějaké to eso v rukávu si schoval i do Milána. Dlouho očekávaný cesťák s motorem z RR doplnil upgrade oblíbeného naháče F 800 R

S 1000 XR

Stačí se na novinku S 1000 XR podívat a je jasné, proti komu se tady bude bojovat. Technicky je XR fascinující, protože základem se stal mimořádně povedených čtyřválcový motor z naháče S 1000 R s celými 160 koňmi112 Nm točivého momentu. Je tedy jasné, že tady nemůže jít jenom o cestování, ale taky o pořádně zábavného společníka. Stejně jako u naháče jsou tady čtyři jízdní režimy – Rain a Road ve standardu, Dynamic a Dynamic Pro v příplatkové výbavě. K dispozici je i chytré ABS, které dokáže zasahovat i v případě, že za brzdy vezmete v náklonu. Nechybí ani kontrola trakce, bez které už moderní motorku udělat nemůžete. Jasnou volbou je použití vyhřívaných heftů nebo tempomatu. O odpružení se stará semi-aktivní podvozek ESA se 46mm vidlicemi. Měli jsme možnost motorku na chvilku jen tak na sucho osedlat a zaujala nás fantasticky relaxovaná jezdecká pozice – tohle bude výborný společník na dlouhé cesty. Sedlo je pohodlné, nastavitelný větrný štítek má správnou výšku a tvar pro účinné odolávání nepřízni počasí. Nejvíc nás ale fascinuje použití řadového čtyřválce ve velkém cestovním enduru, protože ze zkušenosti víme, že tohle je naprosto parádně vymyšlená koncepce. Tenhle trh se s příchodem BMW pořádně zrychlil. 

 

F 800 R

Pro rok 2015 dostal oblíbený naháč F 800 R lehký upgrade. Hlavní změnou je nový design přední části, kde už nenajdeme klasickou dvojici asymetrických světel. Pokud jste to měli rádi, asi budete zklamaní, ale podle nás je teď eFko mnohem atraktivnější motorkou. Šťavnatější je teď motor, který posílil o tři koně na finálních 90 koní, točivý moment ale zůstal stejný, tedy 86 Nm. Převodovka má kratší převody (lepší akcelerace), podvozek dostal USD vidlice a sedlo je o 10 mm níže. Změn se dočkaly i řídítka s novým tvarem. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti je nádrž – stejně jako u všech ostatních modelů řady F – pod sedlem, což pomáhá i ke snížení těžiště motorky a z toho pramenící výborné ovladatelnosti. Hodně zajímavá je spotřeba paliva, která překročí pětilitrovou hranici pouze v případě, že pojedete jako naprostý šílenec. Z motorky jde jistota, pohoda a schopnost jet rychle, i když třeba nebudete na úplně známé silnici. Nedává nijak přehnaně najevo, čeho je schopná. Do řídítek jde skrz první kolo dost informací, takže budete začátky zařezávat s jistotou. Podvozek jako celek je pevný a je na něm znát precizní naladění. Předek se na brzdách nepotápí, zadek se při agresivním plynu nehoupe. Jako u všech modelů od BMW, ABS je už v základu. Za automatickou kontrolu stability ASC a elektronicky nastavitelný podvozek ESA si musíte pár tisíc připlatit.

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno