Japonská Honda sice nepřivezla do Milána žádnou novou sériovku, ale přesto udělala pořádný humbuk. Na svém stánku totiž ukázala dva koncepty – nástupce legendární Africa Twin a silniční verzi MotoGP speciálu

Koncept RC 213V-S

Segment sportovních motorek se nám letos probouzí jako politý živou vodou a Honda rozhodně nehodlá stát stranou. Nového Fireblada jsme se sice nedočkali (vypadá to na příští rok), ale zase tu máme jednu velkou specialitku. Stačí, když řekneme MotoGP motorka se silniční homologací! Pamatujete na Ducati Desmosedici RR? Tak to je ta samá hra. U Hondy tedy vzali GP motorku, upravili ji pro silniční použití, přidali světla a jdou s tím mezi lidi.

O technice se zatím nemluvilo, ale dá se předpokládat, že budeme mít co dělat s véčkovým čtyřválcem o objemu 1000 cm3 – sejně jako stroje kategorie OPEN. Podvozek to nejlepší od Öhlinsu, lehká kovaná kola a kompletní závodní elektronika. RC 213V-S zatím není produkční verzí, ale prototypem, nicméně všechno naznačuje, že se brzy dočkáme finální verze a půjde do prodeje. V jak moc limitované edici to bude a za jak moc šílenou cenu, se zatím můžeme pouze dohadovat.

Koncept True Adventure

Také druhá představená Honda je prozatím pouze konceptem, „nové Africy“ se dočkáme až za rok. A pokud zůstane produkční verze podobná této, bude mít řada adventure jezdců hodně zjednodušený výběr. Štíhlá vysoká motorka, u které je jasně vidět, že to myslí vážně nejen s cestováním, ale také s offroadem. Tomu odpovídají také drátová kola (přední 21, zadní 18 palců), duralový kryt motoru a vidlice s dlouhým zdvihem. Ani tady Honda nepustila ven žádné technické info, takže víme jen, že motor je řadový dvouválec a v zákulisí se mluví o litrovém objemu. 


Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno