Švédské kořeny, rakouský majitel, Husqvarna se stala luxusní odnoží KTM. Offroadové stroje už představila během léta, ale i tak se na jejím stánku shrotily davy. Do výroby jde silniční motardové sedmikilo a navíc se ukázala dvojice hodně zajímavých designových čtyřstovek

701 Supermoto

Vloni nám pod KTM patřící Huska předhodila koncept, letos se dočkáváme sériové verze. Jásejte, modré háčko se vrací na asfalt. Základ modelu Supermoto vychází z KTM 690 SMC, pohání ho tedy jednoválec o objemu 690 cm3. Jak už bylo nastaveno, Huska je luxusní odnoží KTM, takže 701 je o něco nadupanější. Výkonově se u Husqvarny dokázali dostat na 67 koní a k tomu 68 Nm točivého momentu, zajímavý je ale také parametr hmotnosti – plná bez benzínu 145 kg. K tomu si můžete přidat prvotřídní podvozek WP, brzdy Brembo s radiálním čtyřpístkem na předku, antihopingovou kluznou spojku APTC, nejmodernější ABS od Bosche se supermoto modem a je jasné, že máme co dělat s jedním z nejzábavnějších silničních motardů. A navíc je to opravdu vymazlená designová záležitost. 

Koncepty 401 Svartpilen a Vitpilen

Tak tohle jsme nečekali. Světem sice hýbá retro vlna, která s v motorkách projevuje jako záplava café racerů a scramblerů, ale že se něčeho takového dočkáme od Husqvarny… Ovšem nečekejte žádný chrom ani vzduchem chlazené motory, tohle jsou moderní designovky. Obě motorky jsou postaveny na stejném základu, tedy motoru, rámu a kyvce z KTM 390 Duke. Pár koní navrch (přesně 46 koní), lehká dietka (135 kg pohotovostní hmotnosti), našlapaný podvozek WP, radiální brzdy, ale hlavně hodně neobvyklý, modernu a retro spojující design, který využívá jako dominantu přední komplet LED světlo. Podívejte se na tu lehkost! Zatím jde pouze o koncepty, ale jak jsme viděli v případě 701 Supermoto, u Husqvarny od nich nemusí být produkční motorka daleko. Tak snad se dočkáme.

Foto: Husqvarna

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno