Oranžoví s jednou hlavní novinkou, slabší verzí velkého Adventure určenou pro začátečníky a mladé jezdce. Že by zajímavý potenciál?

U KTM udělali největší boom už na Intermotu s 1290 Super Adventure (zde), ale vědělo se, že v Miláně představí menší objemovou verzi velkého Advika. Kdo čekal očesanou offroadovou verzi, bude zklamán, desetpadesátka je postavena jinak. Na první pohled je 1050 Adventure nerozeznání od 1190 Adventure, jiná jsou pouze litá kola (19“ vpředu, 17“ vzadu). Technicky zůstává vše nastejno, tedy podvozek WP a elektronika včetně kontroly trakce, ABS a jízdních režimů. Zásadní změnou je tedy hlavně motor.

 

U véčkového dvouválce v Mattighofenu snížili vrtání i zdvih (103 x 63 mm oproti 105 x 69 mm u 1190 Adv.) a tím pádem objem na 1050 cm3. To samozřejmě vedlo ke snížení výkonu a to dost rapidně – 94 koní je o třetinu méně, než 148 koní u 1190. Proč? Jednoduchá taktika, 1050 je určena zákazníkům, kteří nemají tolik zkušeností a silného motoru se bojí. Navíc se dá pořídit v seškrcené verzi (35 kW), kdy ji budou moct řídit i osmnáctiletí. Tomu napovídá také snížení sedla na 850 mm.

 

Nový Adventure 1050 se logicky stává nejlevnějším cestovním endurem v nabídce KTM, s cenou 349.990,- ale není o tolik levnější, než 1190 (rozdíl 7 tisíc), takže si jej budou vybírat asi opravdu jen začátečníci a mladí jezdci.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno