O nové R1 už jste si na motohousu určitě přečetli, takže největších tahákem Yamahy v Miláně byla nová verze oblíbeného maxiskútru TMAX. Další novinkou je městský skútřík Xenter a upravený VMAX.

TMAX

Náš nejoblíbenější maxiskútr se právě stal ještě lepším a my jsme z něj úplně vykrojený. Linky, detaily i celkové zpracování je prostě 1A. Dokonci i náš stylař Somik prohlásil, že tohle je jedna z motorek příštího roku, na které se nejvíc těší.

Takže, co je kromě designu nového? Motor by měl mít zvýšený výkon a točivý moment, což přinese citelně větší akceleraci mezi 40 – 90 km/h – přesně tam, kde to ve městě a na okreskách využijete nejvíc. Změny se dotkly i vnitřku motoru, kde jsou nové a lehké komponenty, jako třeba kované hliníkové písty. CVT převodovka, která přenáší sílu motoru na zadní kolo, je citlivější při rozjezdech.

TMAXe máme hlavně proto, že jezdí skoro jako opravdová motorka. Tenhle feeling by měl být u nového modelu ještě lepší, hlavně díky vylepšenému rozložení hmotnosti a snížení celkové váhy skútru.

Myslelo se i na pohodlí posádky, takže TMAX má nové plexi, které se dá nastavit ve dvou polohách. Nové jsou i budíky, a to je další věc, která se nám opravdu líbí. Jejich design nám připomíná linky Lamborghini Reventón, a to je vždycky dobrá věc 🙂

XENTER

Xenter je skútr do města na velkých 16″ kolech. Bude se nabízet ve dvou verzích, jako stopětadvacítka nebo silnější stopade, která bude mít výkon skoro 16 koní a točivý moment 14,8 Nm.

Ve stardardní výbavě dostanete zadní topcase a velké plexi. Zajímavou novinkou je propojený brzdový systém, kdy levá páčka brzdí obě kola najednou, pravá pak pouze přední kolo. Hezkým detailem je zadní lampa z LED diod a digitální budík.

VMAX Hyper Modified

V Miláně Yamaha představila i upravené VMAXe, o kterých se více dozvíte za několik dní v samostatném článku. Zatím se namlsejte videem.


Foto: Yamaha, autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno