Právě máme za sebou první svezení na nových ostrých endurech KTM řady EXC a tohle se o nich myslíme.

Italská hornatá oblast v okolí městečka Barga nám nabídla skvělé možnosti, jak dvanáctkové modely vyzkoušet. A že jich bylo, ani jsme je všechny nestihli otestovat. Zastoupena byla celá dvoutaktní i čtyřtaktní řada v čele s novinkou 350 EXC-F. Současně byla představena i limitovaná série pro finskou šestidenní.

Čekal na nás dobře připravený 18 kilometrový okruh plný kamenů a skal, výjezdů a sjezdů s nejednou technickou pasáží. Dokonalé podmínky na tvrdé prověření nových oranžových strojů. Jak si stály nové modely? To se dozvíte z červencového Motohousu.

 Dváca jede
Pocitově je tahle motorka s označením 125 EXC naprosto úžasná. Lehoučká, jak peříčko a přitom dostatečně výkonná. Skvěle se s ní najíždějí koleje a trefuje do tobogánů a pokud se správně točí je i dostatečně rychlá. V technických pasážích jsou tyto vlastnosti k nezaplacení. Jen tolik neodpouští chyby jako čtyřtakty.

Třiapůla
Novinka s velkým očekáváním je přesně to na čem by měl i hobbýk začínat. Vahou blíž k dvěstěpadesátce, přitom mnohem výkonnější. Není tolik splašená, jako dvoutaktní střely a neunaví tolik, jako třeba půlitr. V terénu je s ní jízda mnohem snadnější. Výhodou je i elektrický startér, který je k nezaplacení, obzvláště když to zdechne v nějakém vypečeném místě.

Nejdůležitější změny 2-taktní řady

Platí pro modely 125 EXC, 200 EXC, 250 EXC, 300 EXC

• nový rám (PDS)
• lepší ovladatelnost
• nová kyvná vidlice
• nový PDS tlumič
• nová kola
• nové plasty
• nový airbox
• optimalizovaný přívod vzduchu (mezi filtrem a karburátorem) pro lepší výkon
• nová nakopávačka (-80 g, lepší ergo, pouze 125 a 200 EXC)
• nový válec pro vyšší low-end výkon (pouze 300 EXC)
• + hromada drobných vylepšení

Nejdůležitější změny 4-taktní řady

Platí pro modely 250 EXC-F, 350 EXC-F, 450 EXC-F, 500 EXC-F

• nový rám (PDS)
• lepší ovladatelnost
• nová kyvná vidlice
• nový PDS tlumič
• nová kola
• nové plasty
• nový airbox
• nový alternátor

Jízdní video od kolegů novinářů.

Foto: KTM a autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno