Geniální SM T jako by se samo pasovalo do role nejuniverzálnější motorky světa. Má na to, nebo to bude jenom další kompromis?

Motor

Tohle určitě není ten nejsilnější dvouválec na planetě, ale jeho 116 koní je dost na to, aby to udělalo z SM T pořádně rychlou motorku. Ten typický pocit nespoutaného výkonu, který se nám tolik líbí, je i tady. A to se, přátelé, bavíme o motorce, která má víc než cestovatelské ambice.

Ve spodní části otáčkoměru vám dá jasně najevo, že tohle se jí moc nelíbí, a pokud nechcete, aby zuřivě škubala řetězem, budete muset držet otáčky nad cifrou 3500. Nad touhle číslovkou je to ale naprostá pohádka. Motor má hutný zvuk, ale zároveň není nijak uřvaný a zbytečně neposílá vibrace na místa, kde by to mohlo být při delších cestách protivný.

KTM 990 SMT

Kolem šesti mocně zatahuje a až k červenému poli je to nádherný zážitek. A taky pořádně rychlý, to nám věřte. Podržte ho a na digitálním tachometru uvidíte i 230 km/h. Na univerzální motorku je tohle víc než dostatečný top speed. Běžná cestovní rychlost se pohybuje kolem sto padesáti, kdy je motor nejpříjemnější – na šestku se zbytečně netočí.

 

Podvozek

Jo, o podvozku nového SM T nemůžeme říct nic špatnýho. Kvalitní odpružení od White Power mu dává perfektní (!) ovladatelnost v jakékoli situaci. Neexistuje zatáčka, kterou by KTM neuměla projet ohromnou rychlostí s jistotou mnohem sportovnějších motorek.

Pokud často jezdíte ostřeji, doporučujeme přitáhnout c-klíčem zadní péro, které je ze série docela měkké – pokud v rychlé zatáčce trefíte propadlý asfalt, motorka se na zadku výrazně zhoupne. Není to ale nic hrozného, dá se na to zvyknout, i když úprava tuhosti pérování je otázka deseti minut.

KTM 990 SMT

Přední vidlice dává skvělou odezvu od předního kola, což dovoluje už zmíněnou rychlou jízdu. Kdybyste viděli, jak peláší na okruhu, asi byste se divili. Povedlo se nám s ní posekat i několik závodních laminátovek. Výborné jsou i brzdy, ale to u KTM považujeme už za standard. Radiální třmeny od Bremba zklamat nemohou a i tady je ten pověstný cit na páčce, který máme tolik rádi. I nové ABS se zatím osvědčilo, protože je vážně citlivé.

 KTM 990 SMT

KTM 990 SMTKTM 990 SMT

Něco navíc

Ano, tahle motorka umí opravdu všechno, a to vůbec nepřeháníme. Můžete ji používat každý den, svézt se rychle na okruhu nebo jet na otočku k moři. SM T to všechno dá s prstem v nose a ještě se u toho budete smát, to je bez debat. Pohodlí je vynikající, řídítka široká, sedlo výborně polstrované.

I z pohledu ergonomie tady není nic, co by nám vyloženě vadilo. Větrný štítek krásně odvádí vítr až nad ramena a blastery na řídítkách oceníte při špatném počasí. Trochu nám chybí palivoměr, u takové motorky bychom čekali víc než jenom kontrolku. Při turistickém tempu (do 140 km/h) si motorka vezme lehce nad šest litrů paliva, což je příjemný překvapení. U motoru ze Super Duka jsme předpokládali spíš vyšší spotřebu.

KTM 990 SMT

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno