Znovuvzkříšená značka Indian do toho opravdu šlape. Před pár měsíci přišel nový motor Thunder Stroke 111 a nyní tu máme trojici zcela nových motocyklů se kterou chce značka zaútočit na americký i evropský trh

Je to teprve dva roky, kdy se majitelem Indian Motorcycles stala velká firma Polaris Industries (čtyřkolky a skútry Polaris, motorky Victory) a dá se říct, že se dějou věci. Výrobce opustil dlouho vyvíjené motory Power Plus a na jaře představil zcela nový vzduchem chlazený dvouválec Thunder Stroke 111.

Dvouválec jsme vám představili v tomto článku, pojďme si jen stručně připomenout základní informace – objem 1811 cm3, točivý moment 160 Nm, chlazení vzduchem, rozvod OHV se dvěma ventily, šestistupňová převodovka, řemen. To vše umístěno v moderním rámu kombinujícím trubky a hliníkový odlitek. Na zadku ukrytá pružina (softail) a vše obestavěno velkým retrem ve stylu čtyřicátých let. A to hned ve třech variantách.

 

Základním modelem značky bude pro nastávající sezonu Chief Classic. Klasický široký cruiser jasně se odkazující na dávnou historii značky se svými hlubokými blatníky, dlouhou nádržíkovbojským sedlem i detailem v podobě sošky na předním blatníku. Ne všechno je ale postaru, Chief má ve výbavě takové vychytávky jako je ABS, tempomat nebo bezklíčkové startování. Další dva údaje které dodáme, jsou hmotnost 354 kg a cena na německém trhu od 23.675 eur (cca. 614 tisíc Kč).

 

Víc do cestovna, než Classic je hozen druhý model Chief Vintage. A jak napovídá jeho jméno, kromě velkého plexi a odnímatelných kožených kufrů, tu máme také hodně prvnků, které posílají motorku ještě více opticky do minulosti. Najdeme tu pneumatiky s bílými pruhy, kožené třásně na světlém sedle a množství chromových doplňků. Vintage je o 10 kg těžší, než Classic a v Německu vyjde na 25.299 eur (cca. 656 tisíc Kč).

 

Posledním z trojice je hard tourer Chieftain. Ten se sice drží některých klasických prvků, ale také přináší do nabídky Indianu modernu. V jeho velké polokapotě se totiž ukrývá elektronicky stavitelné plexi (to ani jedna přímá konkurence neumí) a velká přístrojovka s digitálním displejem, audiosystém s rádiem a možností připojení telefonu pomocí Bluetooth. Třešničkou na dortu jsou pak LED blinkry v masce. Chieftain pak váží 384 kg (provozní) a cena je stanovena na 26.099 euro (cca. 676 tisíc Kč). 

 

Indian rozhodně necílí do mainstreamu a očividně se ani nesnaží vyrábět levné motorky. Uvidíme, jak velký kus koláče se mu podaří uzobnout H-D, Victory a dalším výrobcům luxusních cruiserů. Ceny záměrně uvádíme z německého trhu, ale můžeme vám prozradit, že zastoupení pro Českou republiku je už domluveno a jakmile bude vše oficiální a první Indiany budou v Praze, budeme vás informovat.

Foto: Indian Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno