Nejen obří konglomeráty, ale i malí výrobci mají co nabídnout. V Itálii najdete malu firmičku Zaeta, která se krom flat trackových speciálů pustila i úchvatné lehoučké motorky s homologací na silnici

Zaeta sice není na trhu žádným nováčkem, ale přeci jen je to malosériový výrobce a navíc se roky specializovala pouze na flat trackové speciály. To se ale od loňského roku změnilo, model 530 DT má homologaci pro použití na silnici. A co že to pánové Marco Belli (2 Mistr Evropy Short Tracku) a Graziano Rossi (ano, správně, má něco společného s Valentinem, je to jeho otec) vypustili do světa?

 

Tak v základě by asi stačilo říct dva údaje – výkon 61 koní, suchá hmotnost 98 kg. Tohle spráská na klikatých silnicích nejeden supersport. A ani podvozek není k zahození, předek Showa 41 mm, plně stavitelná (volitelně Öhlins), zadek Öhlins. K tomu lehká kola Kineo, 320 mm kotouč s dvoupístkem Brembo na předku, to bude na tu hmotnost stačit.

 

Rám a kyvka vlastní výroby jsou skvosty, hliník frézovaný na CNC, na to se moc pěkně kouká. Motor pochází z produkce TM, čtyřtaktní 530 cm3 s kapalinovým chlazením, výfuková soustava Termignoni, karbec Mikuni. Celá motorka je krátká (rozvor 1340 mm), chuť zatáčet jí rozhodně chybět nebude. 

Cenovka vychází na nějakých 280 tisíc korun, což je o zhruba 80 tisíc víc, než má nejbližší konkurent v podobě KTM 690 Duke. Co myslíte, je taková motorka prodejná? Nám se líbí moc.

Foto: Zaeta

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno