Občas si musíme klást otázku, jestli promotér MotoGP přemýšlí nad některými svými rozhodnutími. Před šesti lety se přešlo z litrů na osmistovky kvůli snížení maximálních rychlostí a teď se k nim opět vracíme. Podle legendárního technika Jeremyho Burgesse je to špatné rozhodnutí.

Osmistovky MotoGP byly o kousek pomalejší než původní litrového prototypy, ale ne o tolik. Jezdci “nedostatek” rychlosti v přímce kompenzovali vyšší nájezdovou rychlostí do zatáček a rychlejšími výjezdy, takže to nebyl moc velký přínos v oblasti bezpečnosti.

Legendární šéftechnik Valentina Rossiho Jeremy Burgess si myslí, že návrat k litrům bylo špatné rozhodnutí. “Tyhle litry mají motory podobné těm, co se dávají do aut. Na rychlých okruzích uvidíme maximálky, které se budou blížit 360 km/h. S lehkým větrem za zády a větrný pytlem od dalšího závodníka to nebude žádný velký problém”.

Nad maximální rychlostí prototypů už v minulosti polemizoval Jorge Lorenzo, který se potom od svých “fanoušků” dočkal přezdívky “posera”, ale bývalý mistr světa ví, o čem mluví. Stačí se podívat na top speedy, kterých osmistovky dosahovaly. Dani Pedrosa v Mugellu jel rychlostí 349,3 km/h, což je absolutní rekord pro motorky.

Burgessovi se nápad s návratem litrů moc nelíbí a raději by viděl MotoGP motorky s šestistovkovým motorem v prototypovém podvozku, což už v minulosti několikrát naznačil. Také se přitom opřel do organizátora závodů GP: “Podle mě by lidé, které se starají o to, jak dostat motorky do televize, neměli zabývat pravidly.”

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno