Tématem čísla je pestrost. Do redakčních testů jsme vybrali 10 motorek napříč jednotlivými kategoriemi, nechybí netradiční okruhový speciál, nezapomnělo se na čiperky určené do města a stejně tak se můžete těšit na zábavné mašinky pro volný čas a pořádné vyblbnutí. Na své si ale přijdou i ti serióznější z vás, v obsahu najdete samozřejmě také stroje určené pro stylové cestování a pohodové polykání kilometrů, včetně tolik diskutovaného cestovního endura Pan America.

Vynechat jsme nemohli obsáhlou reportáž ze závodů MS Superbike v Mostě, kterou jsme doplnili o rozhovor s Joskou Kubíčkem, jedním z nejpovolanějších znalců zákulisí WSBK. A je toho samozřejmě ještě daleko víc, vždyť se na to podívejte sami…

 

 


 

MH TEST – BMW M 1000 R

Když chcete postavit vlajkovou loď a něco, na co budou všichni mlsně koukat, musíte nechat manuál s pravidly schovaný hluboko v nejtemnějším koutě dílny. A přesně to BMW se super naháčem M 1000 R udělalo. Dokonce se to nebáli přiznat, což mi na novinářské prezentaci z kraje jara ve Španělsku osobně potvrdil nejvyšší šéf vývoje. Oni zkrátka chtěli to nejlepší, tak to udělali. Je super, že máme možnost se těchhle akcí jako časák zúčastnit a často si nás fabriky přímo vyžádají, ale jedna věc je strávit za řídítky jeden den a něco jiného je poznat motorku do detailu.

 

 


 

MH TEST
Harley-Davidson Pan America

I když tenhle ohromující Haryk vypadá spíš jako dokonalá cestovní motorka, nevzít ho do terénu by bylo vyloženě neslušné. Hlavně po tom, co jsem měl možnost zažít v Albánii, kde v rukách totálně odhodlaného Fandy dokázal projet všechno, co my na řádově lehčích strojích. Nebojte se jeho velikosti. Na místě je jeho fyzická prezence obrovská, protože je ho kus, a když před sebou vidíte fakturu, kterou jste za něj museli zaplatit, může to na někoho působit trochu zastrašujícím dojmem. „Harley do terénu? Tak ty seš fakt daleko.“

 

 


 

MH TEST
Fantic Caballero 700

Ostrý pero italských designérů z něj přímo stříká, to je znát na první pohled. Hezký kulatý tvary, spousta hliníku, sem tam imitace karbonu a velké frézované držáky. Hotová pastva pro oči, navíc je všechno kvalitně zpracované a motorka působí festovním dojmem. I když vlastně, on to vůbec není jen dojem. Tohle je kvalitní strojovna. Tím ale u Caballera zdaleka nekončíme, protože povedený design je tady dál podpořený nadupanou specifikací. Kontrola trakce, náklonové ABS nebo parádní TFT budík s integrovaným Bluetooth nebývají v téhle třídě žádnou samozřejmostí. A Fantic je všechny má.

 

 


 

MH srovnávací test
Aprilia Tuono V4 1100 RR
vs. Aprilia RSV4 Factory

Blbost. Tuono disponuje 175 koňmi. Napíšu to ještě jednou – sto sedmdesát pět koní! To mi jako fakt chcete říct, že vám nestačí? Že je na běžné silnici plně využijete? Pokud ano, rovnou si zarezervujte návštěvu u psychiatra. Tuono má hodně dlouhé převody, vytočte dvojku do omezovače a letíte přes dvě stě, elektronika má plné ruce práce přenést výkon na zadní kolo a přední udržet na silnici. 217 koní RSV poznáte až od trojky čtyřky nahoru, to znamená od rychlostí těžce před 200 km/h. Jak často jezdíte dvě kila plus, že nutně potřebujete těch čtyřicet koní navíc? Kdepak, vyšší výkon RSV oceníte leda na okruhu, nikde jinde.

 

 


 

MH TEST – GASGAS SM 700

Je docela možné, že pokud se nezajímáte o trial a offroadové ježdění, značka GASGAS vám mohla v minulosti zcela unikat. To se ale v posledních letech změnilo a španělský výrobce už dávno nepatří jen mimo silnici. Jejich logo se teď hodně úspěšně ukazuje dokonce i v MotoGP, i když se samozřejmě jedná jen o přebrandovanou KTM. A úplně stejný formát přebrala motorka, na kterou se teď podíváme. SM 700 je vlastně Husqvarna 701 – jen s maličko jinými plasty, tvarem sedla a pochopitelně barvou. To nám ale nebrání připomenout si, jak skvělá tahle mašina je. Dejte si tu oslavu pohybu s námi, protože pokud rádi blbnete, moc vhodnějších strojů nenajdete.

 

 


 

MH Fascinace
Yamaha MT-10R

Když máš nadšení, zkušenosti a odhodlání, může i ze sériové Yamahy MT-10 vzniknout zcela unikátní motorka. Mirek Lepič si jednu takovou postavil.Na začátku byl nápad postavit ostrý naháč, který bude konkurovat těm nejnadupanějším motorkám v Naked kategorii u Dafitu. A když jako základ zvolíte Yamahu MT-10, stane se z toho skutečná výzva. MT je skvělá motorka – silná, zábavná a na silnici patří mezi naše nejoblíbenější supernakedy. Je ale taky potřeba přiznat, že to v sérii doopravdy není žádnej závoďák, byť spoustu dílů pochází ze superbiku YZF-R1.

 

 


 

MH TEST – BMW R 18 B

Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že je na téhle jízdě něco jiného. Je to, jako bych jedl pizzu s bbq omáčkou nebo guláš s rýžovými nudlemi. Není to špatně, jen mozek pořád opakuje: „Je to divný.“ Prostě jedu na americký motorce s německým motorem. Zarytí milovníci BMW v tuhle chvíli odhazují časopis vzteky do kouta, vy ostatní snad pochopíte, co jsem tím chtěl říct. Ani samotná továrna se totiž netají tím, že celá rodina R 18 v první řadě cílí na americký trh. V druhé řadě pak na ostatní trhy, ale na zákazníky, kteří by si doma přáli mít vedle svého GS postavený velký americký křižník, ať už od H-D, nebo Indianu. A proč si tyhle zákazníky nechat utéct, to by byla chyba.

 

 


 

Custom
BMW 1.8 CSL Art Bike

České zastoupení BMW Motorrad zvolilo výbornou strategii a už potřetí se obrátilo na brněnskou dílnu Funk Soul Brothers Motor Works, aby pro ně přestavěli dalšího bavora. A opět je výsledkem unikátní stavba, o které se mluví doslova na celém světě. Pánové to zase trefili! Inspirace je tady více než jasná. Pánové Hrůza (kápo týmu) a Šimčík (grafické návrhy) si před sebe postavili fotku BMW 3.0 CSL, které bylo v roce 1975 prvním autem projektu BMW Art Car. Ten tehdy vznikl z iniciativy francouzského automobilového závodníka a milovníka umění Hervého Poulaina a zakladatele BMW Motorsport Jochena Neerpasche

 

 


 

MH TEST – Honda ST125 Dax

U starší generace bývá nejznámější motocykl Honda Monkey, který jsme asi nejčastěji mohli vidět jako přibližovadlo dovolenkářů s karavany nebo na vesnicích u chatařů z města, kteří Opici využívají na sobotní nákup a večer na limonádu do hospody. U mladší generace bývá větší zájem spíše o sportovněji rýsovaný model Honda MSX125 Grom, je líbivější a využívají ho ve svých začátcích k naučení. Nebo ho můžete také hodně vidět v paddocku například teď na WSBK v Mostě, v depech však bývá vidět i mimo motocyklové závody. Kompaktní rozměry jsou jedním z hlavních důvodů, proč jsou tyto malé motocykly tak oblíbené.

 

 


 

MH TEST
Ducati Scrambler Icon

Mám ke značce Ducati poněkud ambivalentní vztah. Což je jistě v pořádku, jelikož nekritickej obdiv při jízdě na testovací motorce ještě žádnýmu čtenáři k uvážený koupi nepomohl. A pamatuju si dobře, jak mě přesně takhle ducatí scrambler „zaujal“, když byl – panebože, to už je osm let?! – v roce 2015 novinkou: prudce, ba až přespříliš líbivá motorka, na který jsem při jízdě necejtil vůbec nic z toho, co je pro mě důvodem sednout na motorku a jet jen tak pro jízdu samotnou. Všechno to bylo nějak podivně dole a tam to bylo nějaký takový těžký a pro mě těžko uchopitelný. (Hele, je to fakt osm let a tahám to ze zmatený mlhy svý chatrný paměti, navíc tenkrát byl můj řidičák dost novej, takže to ber s rezervou). Ale takový prostě byly moje pocity.

 

 


 

MH TEST
Vespa GTS 125 SS

Na úvod si to povězme na rovinu a bez zbytečných obezliček. Na světě jsou i mnohem větší, rychlejší, ale také bezpochyby levnější a praktičtější stopětadvacítkové skútry. A je jich strašně moc, takže není problém si z nich vybrat. A pak je tu tahle Vespa. Svéhlavá, líbivá, a hlavně tak trochu jiná než ostatní. Vymyšlená a vyrobená přesně tak, aby si ji zákazník nezvolil na základě nějakého prostého kalkulu, nýbrž jen a jen proto, že se do ní šíleně zamiloval.

 

 


 

MH SPORT – MotoGP

To, co se děje aktuálně v MotoGP, nemá v historii obdoby. Možné je naprosto všechno a změny mohou nastat takové, že nám na ně v tuhle chvíli nemusí stačit ani fantazie. Léto nebylo parné jen pro vás, pořádně se zapotili i manažeři a majitelé týmů v MotoGP, protože – jak se zdá – královskou třídu očekává nebývalá vlna přestupů a změn. A to mnohdy docela nečekaných! Pojďme si to shrnout v bodech, ať jsme znalí a případné změny nás pak nepřekvapí.

 

 


 

MH SPORT
Mistrovství světa superbiků v Mostě

Povedlo se, superbikový svět nabírá pro Česko na atraktivitě. A to je samozřejmě dobře. Navíc i evropské motocyklové servery, stejně jako média tištěná hovoří o letošním nedělním mosteckém závodě třídy Superbike jako o tom největším a nejúžasnějším z celého letošního ročníku. Ne-li možná i za posledních několik let! Takže je fajn, že se nás sešlo přes 54 000 a na oplátku jsme viděli to nejlepší, co bylo za poslední dobu k mání. Možná sice trochu mokří, ale domů jsme odjížděli rozhodně spokojení. A to je to nejlepší vysvědčení pro takovou významnou světovou akci.

 

 


 

MH SPORT – ROZHOVOR
V zákulisí s Joskou Kubíčkem

Zážitek z letošních mosteckých závodů mě přivedl na myšlenku najít si v depu někoho s pověstí znalého insidera a zeptat se ho pár otázek týkajících se aktuálního stavu nejen v šampionátu Mistrovství světa superbiků. A vybrat jsme si nemohli lépe, protože se nám k rozhovoru podařilo přemluvit Pepu Kubíčka.

 

 


 

MH flotila
KTM 890 Adventure R

Motor má správnej rarach. Spousta síly, charakteru a chuti zrychlovat, kdykoliv o to požádám. Jakmile ho natočím, okamžitě poznám, že s tímhle dvouválcem si dali práci, aby byl co možná nejlepší. Má skvělý průběh výkonu, nevadí mu ani nižší otáčky, což je v offroadu neocenitelný. Tam jeho nálož koní stejně nemám šanci využít, takže oceňuju jeho schopnost blblat na volnoběh při lehkém lízání spojky. Ani jednou mi neškytnul.

 

 


 

MH představení
nová značka QJMotor

Přes celou délku motorky Filipa Salače v Moto2 září obří nápis QJMotor. Kdo nevěděl, o co jde, jako třeba já, teď dostane odpověď. Expandující čínský výrobce právě dorazil už i do České republiky.V srpnu oficiálně dorazila na český trh další velká čínská značka. Byli jsme u toho. První motorky se značkou QJMotor jsme měli možnost otestovat ještě čerstvé, jen několik dní po jejich vybalení z přepravních kontejnerů. Pokud vás zajímá, oč jde, na následujících stránkách dostanete set základních informací…

 

 


 

MH Cestopis
V100 vyráží na Schwarzwald / 1.díl

Jsou Evropou rozesetý místa, jejichž věhlas se šíří ústní tradicí od generací jezdců někdejších po generace jezdců budoucích. Než se my kluci (a holka), co spolu jezdíme, připojíme k těm prvně zmíněným, chceme – tak jako vy všichni – některý z těch míst poznat na svý vlastní (a půjčený) dvouválce. A protože jsou-li v Čechách třicetistupňový vedra, na Balkáně jistě bude hotový peklo, a protože Alpy i Dolomity jsou váma všema ostatníma přes léto beznadějně ucpaný, chceme zkusit něco jinačího.

 

 


 

MH na akci
2023 Bizarní Baja 555 Romania

Pojďme to vzít pěkně z gruntu. Organizátora závodu Baja 555 jsem potkal už na Hellas Rally v Řecku na začátku sezony. Přišel za námi sympatickej starší Ital a rozdával letáky. Sliboval nám nejlépe zabezpečenou rally na světě – nespočet záchranných aut, dokonce helikoptéru a taky mluvil o tom, jak na všech neutralizacích bude bohaté občerstvení v podobě vody, Coca-Coly, večer se bude servírovat kančí na dančím, a vůbec že celé zázemí bude hodně luxusní. Oukej, kámo. Už teď se těšíme!

 

 


 

MH na akci – Učme se přežít

Činnost bohulibá. Koncem května byla sezona ještě mladá a nám se naskytla možnost zúčastnit se na mosteckém polygonu jednoho z celodenních kurzů Učme se přežít. Ten název mě vždycky spíš děsil, ale pokud plní svůj účel, řekl jsem si, proč ne, aspoň vyzkoušíme naši testovací Moto Guzzi V100 S v nevšedních podmínkách.

 

 


 

 

Nový tištěný Motohouse 9/2023

V prodeji od středy 30. srpna 2023
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

Digitální publikace Motohouse:

https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/554670/775-motohouse-9-2023

 


 

 

 

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno