Bezprostředně po návratu z Kataru jsme se sešli s Joskou Kubíčkem a pokibicovali na téma Moto FGR a prvního závodu Moto3, ale vrátili jsme se i do supersportové Imoly a poklábosili o budoucnosti Intermota.

Tak Pepo, co Katar?

Petře, samozřejmě v momentu dojezdu závodu to bylo hrozné zklamání, možná se dá říci, že frustrace až úlek, že se to nepovedlo. Je potřeba také doplnit, že Jasper svou až fatální chybu jednoznačně přiznal, nehledal to nikde jinde. Omluvil se celému týmu i majitelům, že se mu to ještě nikdy nestalo. Ani já to nepamatuju, že by si jezdec omylem vypnul čudlík „switch off“, ale jsme lidi, tohle se stane. Celý víkend předtím probíhal skvěle, všichni pracovali dobře. Každý fanoušek motorismu musí cítit, že vývoj té motorky jde dopředu. Já z toho mám velmi dobrý pocit. Kluci makají jak můžou, stojí za nimi celá ta nástrojárna, celý tým i lidi z fabriky FGR. Podařilo se dobře zakomponovat technické doplnění, které přišlo po testech v Estorilu.Udělalo se dobré nastavení, zapracovalo se na set-upu i na zvýšení výkonu motorky. Tým na tom maká. Trochu se přeorganizovala práce a vše šlo nahoru. Snažil se i jezdec a tým stál za ním. V kvalifikaci jsme byli bodům na dohled. Tým i motorka má potenciál, proto je potřeba vztyčit hlavu a nepokleknout před jedním neúspěchem. Já vím, byl to velmi drahý závod, ten „mistake“ stál opravdu velkou sumu, ale kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Jak to proběhlo na tom startu?

Od Jaspera přišla signalizace v době, kdy pomocník startéra s červenou vlajkou odcházel z roštu a ještě nesvítila červená světla. Myslím si, že pořadatelé, nebo lépe řečeno pomocník startéra, nereagoval dobře. Měl minimálně zastavit startovní proceduru, byť s nějakým trestem pro Jaspera. Já u té boxové zdi stál, byla to opravdu velmi nebezpečná chvíle, kdy ty poslední řady se mu opravdu velmi těsně vyhýbaly. Naštěstí to dopadlo dobře, protože v těchto situacích bývají obrovské bouráky… takže z této stránky jen dobře, jak to dopadlo.

A jak tedy hodnotíš motorku?

Moto FGR tu závodní distanc vydrželo dobře. Jelo výborně, několik kol Jasper dokonce jel časy jako jezdci na bodech. Pak sice osamocený zvolnil, ale ukázali jsme si, že motorka závodní vzdálenost vydrží, teploty byly dobré, vše pracovalo jak má. Do Jerezu pojedeme tedy připravení.

Budou na Jerez nějaké změny?

Určitě. Kluci přišli na několik vychytávek, které by mohly pomoc. Budou se dělat nové brejle FGR a další drobnosti, o kterých si myslíme, že pomůžou motocyklu v jeho stabilitě. Kluci mají připravené změny, které se vyrobí a dají na motorku.

Přejděme z Grand Prix do Supersportů. Máme 14 dní po Imole, jak na ní s odstupem času vzpomínáš?

Krásný pocit. Ještě jednou díky všem, nejen lidem kteří nám pomáhají, sponzorům a partnerům, ale také lidem, kteří nám fandí, kamarádům. Bylo to příjemný, moc hezký, nikdy jsem nedostal tolik SMSek a mejlů. Ještě jednou díky. Nicméně, jak jsem říkal po závodě… trochu to oslavit, ale hned jít dál. Kluci již makají na motorkách, máme nové motory, vše je namontováno a zajeto na brzdě. Ještě je tam několik drobných vyladění. Také musíme dodělat kamión. Nesmíme se nechat Imolou ukolébat. Člověk chce jít výš a být na té bedně, a když na ní je, tak tam chce zůstat. Nic se tedy nemění, jen je okolo toho trochu víc komunikace, především ze strany francouzských médií.

Zmínil si vývoj motocykl, co konkrétně děláte před Assenem?

Chystáme nějaké další vylepšení elektroniky, něco okolo GPS senzorů a dalších věcech, kterým zrovna moc nerozumím. Vše probíhá v kooperaci s firmou Avio race a já věřím, že se nám to povede trochu posunout dál. No a samozřejmě je tu trochu překvapení… dostali jsme zcela nový motor od Kawasaki Europe, který pro nás připravila firma Akira a já jsem tedy zvědavý, jak to bude fungovat…

Nějaký speciálek?

Je to prej motor, který byl připraven s maximální péčí a láskou…

…pro vedoucího jezdce šampionátu…

Ano, přesně takto nám to bylo tlumočeno. Kromě deklu převodovky my samozřejmě nemůžeme do ničeho vlézt, motor má nejen plombu od Infrontu, ale i od Kawasaki, takže samozřejmě nevím, co ten motor v Assenu dokáže?

Už si někdy večer před spaním přemýšlel, jak na konci sezony přebíráte ten obrovský pohár?

Takhle dopředu nesmíme přemýšlet, ale že bychom chtěli sezonu držet v rukách, tak to si přejeme rozhodně všichni. Jsme malý tým, v šampionátu je několik favoritů, ať už to je Simon Buckmaster a jeho tým se Samel Lowesem a Julesem Cluzelem, či tovární tým Kawasaki s Kenanenm Sofuoglem. Možná trochu na ně zapomínáme, protože první závody nebyly podle jejich představ. My ovšem máme informace zevnitř… Hodně se tomu začal věnovat Triumph, díky Suriano Teamu a Baldolini rozhodně není žádné ořezávátko… má obrovské zkušenosti z GP250 a Moto2, kde jezdil hodně vysoko. Své slovo do toho bude chtít říct Ten Kate s Brocem Parkesem. Navíc Yamaha nemá oficiální tým, to víš ty, to vědí příznivci, ale tým WTR-Ten 10 i Rus Leonov, mají od Yamaha Italia tu maximální možnou podporu, která pro ně znamená v podstatě tovární materiál. Tyhle privátní týmy mají navíc kompletní podporu v podobě dat z továrny. Prostě Itálie je velký dealer motocyklů Yamaha do Evropy…

Nyní z jiného soudku… který okruh má Intermoto napsané jako testovací?

Motorland Aragon.

Jak tedy budete řešit Magny Cours, když Fabien Foret pojede o víkendu Bol d´Or?

Fabien na to má písemný souhlas od Infrontu, že je to s nějakým předstihem několika měsíců a může to jet. Má na to písemné povolení.

Takže se nebude opakovat Mathieu Lagrive?

Ne, ne, mám od toho potvrzení založenou kopii.

Jak se to vůbec stalo, že jezdec Kawasaki, placený Kawasaki, který s Kawasaki bojuje o titul Mistra světa, pojede Bol d´Or se Suzuki?

Mě se na to neptej. My máme s Fabienem smlouvu jako tým, ale jeho plat a další záležitosti, řeší Kawasaki Europe a ta mu k tomu svolení dala. Já jsem to samozřejmě mohl skrečovat, ale poté, co oni mu svolení dali, tak jsem nechtěl být ten, kdo by mu to zabránil. Fabien mi vysvětlil, ostatně každý to ví, že celý život je sháněním peněz na závodění a on dostal velmi lukrativní finanční nabídku. Slíbil mi, že se mu nic nestane, ale všichni víme, jak to v Bol d´Or je…

Hlavně se říká, že po tomto závodě na 24 hodin je jezdec týden, ne li dva, totálně mimo hru, ale vy po závodě ani ne za 5 dní již pojedete trénink v Assenu…

To všechno vím… všechno to vím… klepal jsem nervózně nohou do stolu, pod stolem, na stole, ďoubal jsem se v nose, ale prostě jsem nebyl ten, kdo to zakázal. Já spíš čekal, že Kawasaki řekne ne, že když ti dávám prachy, tak jinde nepojedeš, ale on za mnou přišel s hotovou věcí, že již má povolení od všech.

Vraťme se do supersportů, shrňme si, co je před Assenem nového okolo Intermota.

Jak jsem říkal, přípravy je hodně. Něco je potřeba vyřešit na kamiónu, vždyť ten už také něco pamatuje, krom jiného i vítěznou cestu Thomase Lüthiho, a to už ani nevím, kdy ten titul vyhrál. Samozřejmě není stále stejný, ale potřebuje další ozdravnou kůru. Musí náš nejťák ještě nějakou dobu sloužit. Změny v personálu v žádném případě nepřicházejí do úvahy, tedy alespoň ne nějaké razantní. Co se týče techniky, tak po Assenu se vše s týdenní pauzou přesouvá na Monzu a my tušíme, že tam to nebude naše parketa. Ne snad kvůli tomu, že by to naši jezdci neuměli, ale prostě Kawasaki není v Monze zrovna ve výhodě. Nemáme zrovna dobré top speedy a už i před Assenem a během Assenu se na tento problém zaměříme. Hodně se na to kluci soustředí, abychom to zlepšili. To je asi vše, co je nového, snad nám zůstanou naklonění i naši partneři. Je to těžký boj o každou korunu, ale my jim za jejich podporu děkujeme.

Jak se osvědčuje tvůj syn Petr v pozici manažera týmu?

Určitě se snaží. Tak to víš, občas potřebuje ještě nějakou tu vedoucí ruku, ale rozhodně se snaží. Nyní ho již začínají respektovat i kluci v týmu a všichni okolo. Je hodně mladý a potřebuje ještě hodně udělat, ale věřím, že se s tím popasuje. Myslím, že mám momentálně v supersportech opravdu bombastickou partu, která jde za svým snem a cílem. Nekoukáme na hodiny, doma nám nadávají, ale snad to ty naše ženský s námi vydrží.

Co říkáš na dění v jiných českých týmech?

Petře, je to pro mne překvapení. Nedokážu to jinak nazvat. Těžko lze cokoliv posuzovat. Znám samozřejmě dobře pozici Ondry Ježka i týmu SMS Racing. Honza Saska je férový chlap a Ježkovci jsou dobrý lidi. Prostě, asi si přestali důvěřovat. Samozřejmě je začátek sezony a každý to řeší tak, jak umí.

V Imole se představil i David Látr, syn bývalého spolumajitele Intermota, Jirky Látra, jak si to vnímal?

David Látr dostal šanci a kluci z Hradce se jí chopili. Já to Davidovi bez jakýchkoliv okolků přál, protože je to samozřejmě syn mého bývalého dlouho, dlouho, dlouholetého společníka, já se navíc podílel i na jeho kariéře. Bylo zajímavé ho nyní sledovat. Problém je, že u těchto hodně mladých kluků, je tohle hození do jámy lvové velký risk. Myslím, že ten tlak musí být na tyhle kluky obrovský. Oni vidí to nasazení okolo sebe, vše je jinak, paddock jiný… ty se znáš například velmi dobře s Michalem Fillou, až s ním jednou budeš mluvit, tak se ho zeptej, jaký to je, když ho hodí do neznámého prostředí. On to zažil několikrát, když šel rovnýma nohama do neznámé vody… takové to na, tady máš tým, techniku, datarecording, mechaniky, 10 sad pneumatik, stojí to bambitku a teď jeď a ukaž, že na to máš. Pak přijde hodina „H“ a co? Zpotí se ti ruce…. to není jednoduchý, to jen u internetu, od počítače, dokážeš říct jéééééééé… to to zase dopadlo…. Závodění je strašně těžkej chleba a kdo to chce dělat, tak klobou dolů před ním. Klobou dolů před každým z nás, kdo to tam dělá, i před těmi jezdci, kteří se na to chtějí dát. Je to nebezpečný a strašně tvrdý džob, kterej neodpouští chyby…. ale krásnej, ten nejhezčí na celým světě.

ZDROJ: www.bikeracing.cz

Foto: Petr Štola, Karel Táborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno