U příležitosti pražského Motosalonu nás KTM pozvala na neformální večeři, kde jsme si o budoucnosti firmy podívali se šéfem KTM Central East Europe panem Christianem Waachem. Podle toho, co nám řekl, se můžeme těšit na fajnovou oranžovou budoucnost.

Nejdřív je potřeba říct, že i přes lehký pokles celkových prodejů motorek v ČR, se KTM vloni velmi dařilo. Prodala o 10% víc než za stejné období v roce 2011 a na letošek „oranžoví“ připravili celou řadu novinek, takže z nich bych cítit celkem oprávněný optimismus.

Nejdřív nás zajímalo, co stálo za zakoupením značky Husqvarna panem Stefanem Piererem, majitelem KTM. „Moc oficiálních informací se zatím na veřejnost nedostalo a Stefanovi do hlavy nevidím, ale nemusíte se bát, že by z Husqvarny nic nebylo, nebo že se bude značka KTM prodávat nějakého indickému partnerovi. To skutečně nehrozí. Husqvarna má být svébytnou značkou, která musí navýšit svoji výrobu a prodeje, aby mohla být soběstačná. To v současné chvíli není, ale management KTM intenzivně pracuje na budoucí podobě téhle tradiční značky,“ řekl nám Christian Waach.

 

 
Budou nové silnice!

Stopětadvacítka Duke a letošní novinka o objemu 390 se dočkají sportovnějších, pravděpodobně maličko odlehčených verzí. O malé RC8 zatím nic nevíme, ale spekulace o jejím vývoji už létají vzduchem pěkně dlouho, takže nezbývá nic jiného, než čekat. Hlavním tahákem bude určitě nový superbike na základě RC8 R, se kterým by továrna chtěla nastoupit do závodů WSBK už příští rok. Všechno záleží na tom, jak rychlá bude motorka v testech. Pokud vše půjde dobře, do Superbiků vstoupí další značka, která už několik let úspěšně závodí v německém mistráku IDM.

O připravovaném brutálním Super Duku 1290 R už víte, na tom bychom se měli projet už na podzim. KTM chce mít ucelenou řadu silničních modelů, od nejmenších až po vlajkové lodi s objemem nad jeden litr.

 

 
Freeride E zatím ne

Docela nás mrzí, že jeden z nejnadějnějších offroad projektů poslední doby, elektrický Freeride, byl prozatím pozastaven. Důvod je jednoduchý – i přes to, že je motorka kompletně hotová, zatím neexistují baterie, které by odpovídaly požadované kvalitě. Takové, které by motorce vyhovovaly, jsou zatím neúměrně drahé a cenu by vyšponovaly do závratných výšek. Tato technologie se ale velmi rychle rozvíjí, takže nemusíme mít strach – až baterky budou, motorka půjde na trh.

 
Nový dvoutakt?

Freeride se spalovacím motorem ale nezůstane sám. KTM chystá verzi s dvoutaktním motorem a jako nejvíce pravděpodobné vypadá jemně nastavená dvěpade nebo tříkilo. To si dokážeme představit, byla by to pecka! O emise se bát nemusíte, KTM má už dávno nachystané dvoutakty se vstřikováním, které v pohodě plní nejpřísnější normu Euro 4. 

Vývoj karburátorů ale zdaleka není u konce a jejich příjemná cena znamená, že se s nimi stále počítá. Až cena vstřikování spadne trochu níž, dočkáme se ho samozřejmě i u dvoutaktů. Na motokrosovém poli se v dalším roce dočkáme fungl nové dvěstěpadesátky.

 

TIP: o dalších novinkách KTM pro letošní rok se dočtete ZDE!

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno