Máme pro vás velmi dobré zprávy – nová Kawasaki ER-6n je nyní k mání za 158 400 Kč, což je nabídka jako blázen. Mrkněte se na náš článek z prvního svezení, který jsme nedávno uveřejnili, abyste pochopili, že tohle je vážně výborná motorka za parádní cenu!

Je to vlastně úplně prostý. Stačí parádní řadovej dvouválec, jednoduchej funkční podvozek a správná jezdecká pozice a máte před sebou motorku, která toho za pár korun umí tolik, že tomu zprvu nebudete chtít ani věřit. Nová Kawasaki ER-6n je v dnešní době ojedinělou motorkou a hned vám taky řekneme proč.

Na nic si totiž nehraje! To je v dnešním světě docela neobvyklý, protože spousta výrobců motorek se nám dneska snaží podbízet nejrůznějšíma vychytávkama, který ve finále můžou z motorky udělat jenom tupou haldu kabelů, kde se její řidič nebude cítit jako součást hry. Ne tak ale u týhle krásný žlutý vosičky.

Kawasaki ER-6n je upřímná, jednoduchá a opravdová! Ukazuje, že i dneska jde postavit levná motorka, která má v sobě jednoho anděla a tisíc čertíků. A tohle moje tvrzení berte jako opravdovej kompliment, protože jsem na Kawu přeskočil rovnou z našeho BMW S 1000 RR, který osobně považuju za nejpekelnější sériovej stroj světa! Jo, nebudu to zastírat – zprvu jsem si myslel, že malou žlutou ER-6 přetrhnu, když budu čekat podobnej nášup adrenalinu, jako nabízí Bavor. Ale kdepak, tohle je docela jinej zážitek a já jsem moc rád, že jsem si ho po nějaký době zase mohl naplno vychutnat.

Tenhle paralelní dvouválec o výkonu 72 koní by měli dát do nějakýho motorkářskýho slabikáře, aby i další generace věděli, jak má vypadat zábavnej a jednoduchej agregát, kterej navíc skoro nic nežere! Vážně, tenhle motor je tak nějak rád, že se může vrtět. Dejte mu kolem třech tisíc otáček plnej a on s radostí vyrazí dopředu. Kolem šesti nabírá na intenzitě a lehce po osmi se dočkáte i toho radostnýho “grrrrrrrrrrrrr“. V tu chvíli se budete jenom těžko bránit tomu, aby se vám nerozjely koutky nadšením….

Kopněte tam další kvalt a dejte si to znova, a pak zase, a zase.. ER s tím nemá problém, líbí se jí to! Co na tom, že převodovka má docela dlouhý chod a na nejmodernější motocyklové skříně v otázce kultivovanosti nestačí. Na mou duši musím říct, že víc výkonu na okreskách asi nebudu nikdy potřebovat, tohle je tak akorát. Pro zkušenýho pilota, i pro absolutního nováčka. Prostě mě to bavilo a každý kilometr v sedle Kawy jsem si užil…

A pak je tady podvozek, kterou všechnu tuhle radost skvěle podporuje. Ano, máte pravdu – je jednoduchej a s omezenou možností individuálního nastavení. Je ale potřeba si přiznat, že to málo komu bude vadit, protože ze série funguje přesně tak, jak bych si to u takovýhle motorky představoval. Na špatný silnici zbytečně neposkakuje a když se do něj trochu opřete, nebude mu to vadit. Jasně, není to žádná závodní motorka, ale k charakteru motoru se výborně hodí. Funguje a neprotestuje…

Co mě štvalo? Určitě to byla malá ochrana proti větru a nezachrání to ani prťavej štítek kolem otáčkoměru. Od 140ti je to už docela pruda… Jenže, na co si vlastně stěžuju? Je to naháč a komu tohle vadí, může si koupit verzi s kapotou, anebo prostě jezdit v autě! Brzdy by mohly mít trochu ostřejší nástup a budíky by měly být o kousek výš, takhle musí člověk hodně klopit hlavu… Oceňuju ale informace, který se do mě snaží hustit. Nechybí tady ani aktuální nebo průměrná spotřeba, to se jen tak nevidí. A ještě něco – za ty řídítka by ve fabrice zasloužili pohlavek, možná i dva! Stačilo by přidat dvě nebo tři čísla na každý straně a byla by to úplná lahoda, takhle jsou pořád moc úzký, sakra 🙁

Nová ER-6n je ale i přes pár drobných nedostatků bohovsky zábavná malá motorka. V jasné žluté barvě vypadá hodně funky a přesně tak i jezdí. Jde z ní radost a jako zlepšovák nálady na mě zafungovala naprosto přesně. Jo, jsem rád, že se i dnes dělají takový motorky, který dokážou potěšit a nepotřebujou k tomu 200 a víc koní 🙂

Více informací na www.kawasaki.cz

Kompletní test najdete v Motohouse 6/2012.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno