Zatímco se na internetu množí videa s tajemnými reklamními spoty, japonský časopis Young Machine otiskl údajnou podobu nové vlajkové lodi Kawasaki. Při důkladné prohlídce fotky se ale zřejmé, že jde pravděpodobně o podvrh. Vítej ZZR1400 nebo snad ZX-14?

Všechno směřuje k datu 10. října 2011, kdy by tedy pochopitelně měla být nová Kawa odhalena. Z Japonska pochází i zvěsti o zdvihovém objemu motoru 1 429 cm3, kontrole trakce, ABS a výběru mezi několika palivovými mapami (v dnešní době už standart). Každopádně opticky nové ZZR hodně zhnubne a jeho linky budou mnohem ostřejší.

Objevily se i drby o přeplňování motoru turbodmychadlem. Nikdo zatím neví, co je na tom pravdy, ale jedno je jisté – historie je nám svědkem, že turbomotorky už tu jednou byly. Přímo Kawasaki vyráběla v letech 1983-1985 model GPZ750 Turbo. Řadový čtyřválec ze sebe dokázal za pomoci přeplňování vymáčknout až 112 koní a 99 Nm.

Ani ostatní japonské značky nezůstaly pozadu. Honda měla svou CX500TSuzuki XN85 (85 koní) a Yamaha zbrojila s modelem XJ650 Seca Turbo. Bohužel se od 80. let už turbomotory neobjevily v sériové výrobě motorek. Suzuki sice v roce 2007 představila projekt B-King s turbem, ale po odhalení sériové verze po něm nezbyl ani mastnej flek.

Uvidíme, jestli Kawasaki prolomí ledy nebo se přeplňování motocyklových motorů posune ještě dál v minulosti jako další zapomenutá technologie…

Foto: Young Machine

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno