Španělský jezdec Marc Marquez během závodu MotoGP v Le Mans testoval nový podvozek od firmy Kalex.
Tovární jezdec Repsol Honda Teamu tak v ostré akci poprvé představil japonskou továrnou tolik utajovaný krok, tedy použití materiálu od dodavatele, a to na úkor vlastního produktu.
Marquez byl po závodě, ve kterém havaroval, před reportéry SPEEDWEEK.com mimořádně sdílný na jinak utajované téma.
Marc Márquez
*„Podvozek je trochu jiný a trochu pomáhá. Pokud jde o zatáčení uprostřed zatáčky, dávám přednost svému podvozku, tedy tomu předchozímu.“
* „Je to jedna z mých silných stránek, že dokážu rychle zatočit do zatáčky. To ale neznamená, že to musí být rychlejší způsob než s druhým podvozkem. Zdá se, že s podvozkem Kalex musíte trochu přizpůsobit svůj jízdní styl. Také musíte rychle zatáčet, ale dovoluje trochu více chyb. Můžete jet o něco dál a vrátit se do stopy.“
* „S tím druhým je to kritičtější a je těžší porozumět přední pneumatice. Ale musíme tomu ještě lépe porozumět. Naší slabinou je stále brzdění motocyklu a akcelerace. Nevím, jestli je to podvozkem, aerodynamikou, motorem nebo kombinací všeho. Řekl jsem to už loni a tohoto přístupu se držím.“
* „Říkám, kde ztrácím, ale ne, jak to zlepšit. Protože já nejsem inženýr. Na trati se snažím dělat, co je v mých silách. Snažím se přežít v závodech, kde se trápím. Snažím se najít způsob, jak být rychlý na kolo, a snažím se najít způsob, jak být konzistentní v závodě. Pak ale přijdu do boxů a řeknu si, jaké jsou naše slabiny a kde nejvíce ztrácíme. Potom musí inženýři přemýšlet, jak to zlepšit.“
zdroj: www.bikeracing.cz, foto: repsol-racing