Španělský Madrid se stal hostitelem novinářské prezentace dlouho očekávaných maxiskútrů od BMW. Motohouse je na místě a tak vám můžeme zprostředkovat první jízdní dojmy z nových šestsetpadesátek. Která z nich je víc BMW?

C 600 Sport se už na první pohled tváří hodně „závodnicky“. Má ostře řezaný světla, na levé straně jasně vidíte zadní péro, ke kterému je dobrý přístup. Sedlo nemá tak masivní zarážku, řídítka jsou užší a plexi je stavitelné pouze manuálně.

C 650 GT je vážně obrovský. Na obrázcích to asi tak nevypadá, ale v reálu je vedle sportovnější 600ky pořádně macatý. GT má velké a pohodlné sedlo, elektricky stavitelné plexi, 60litrovou kapacitu na zavazadla, širší řídítka a velkou kapotáž, která zpříjemňuje dlouhé přesuny.

Jak jezdí?

U obou modelů mě překvapil motor. Čekal jsem jemně předoucí dvouválec, který se bude jen tak převalovat, ale kdepak – tohle je vcelku živočišnej agregát plnej radosti. Koneckonců má na karteru vypálený bavorský logo, tak proč se vlastně divím… Už na volnoběh cítíte, jak celou mašinou prostupujou jemňoučký vibrace. Ty za jízdy úplně zmizí a objeví se až při rychlostech nad 150 km/h.

Mimochodem, oba dva modely jsem v pohodě dostal až na elektronicky omezenou maximálku 180 km/h. Rozjezd probíhá naprosto plynule, bez náznaku cukání. Motor se rychle sebere, ale čekal jsem možná trochu větší prvotní odpich. Jako by se motor předtím nejdřív trochu nadechnul a teprve pak vás vyfouknul dál. Kolem pěti tisíc otáček už ale motor akceleruje mocně – stovka je tam hned. Rozdíl v rychlosti obou modelů je neznatelná, daleko výraznější je naprosto odlišné chování při jízdě.

GT jede majestátně a s velkým klidem. Cítíte se jako na opravdovém cestovním korábu a často jsem měl pocit, že jedu na motorce a ne na maxiskútru. Ovladatelnost je vzhledem k váze výborná. Jakmile se rozjedete, všechna hmotnost je pryč. GT je až do nějakých 140 km/h opravdu stabilní, potom už se začne ozývat komfortní nastavení podvozku, které začne zadkem docela výrazně houpat. Šestpade je ráda, když jedete rychle, ale bez známek agresivity…

Sport je docela jinej stroj. Pevnej a jistej za každý situace. Okamžitě poznáte tužší nastavení podvozku a větší ochotu řezat zatáčky. Snažil jsem se moc, ale do úzkých jsem ho nedostal… Rozdílná je i ergonomie. GT má široká řídítka a sedíte níž, Sport je trochu víc „nahrbenej“. Líbil se mi prostor na nohy, kterýho je na obou strojkách hrozně moc. Dává to možnost měnit jízdní pozici a odpočinout tak tělu. Na GT jsem dokázal nohy úplně propnout, což je příjemný.

Obě motorky jsou chytře vymyšlený a mají spoustu úložnýho prostoru. Sport má dokonce vak na helmu, který se vysune z podsedadlovýho prostoru. Chytrý a efektivní. Protivný je, že abyste zvedli sedlo, musíte současně cvaknout klíčkem a rukou sedlo nadzvednout. Za tyhle peníze by skútr mohl mít jednoduchou hydraulickou vzpěru. Je to sice maličkost, ale potěšila by. A když už pomlouvám, tak musím zmínit i naprosto směšný digitální otáčkoměr, který je schovaný v pravé části budíku a je prakticky nečitelný… Příjemná je naopak automatická „ruční“ brzda, která se aktivuje při vykopnutí bočního stojánku.

Kompletní test obou modelů najdete v Motohouse 5/2012.

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno