Uff, před malou chvíli jsem se vrátil ze sluncem zalité Florencie, kde probíhalo představení nových endurových a především motocrossových modelů naší oblíbené značky KTM. Oranžoví do toho tentokrát pořádně šlápli a představili poměrně širokou škálu upgradů plus jednu, dalo by se říct, zbrusu novou mašinu, a to motocrossovou 250SX-F

250SX-F se pyšní takřka hmotností dváci, kombinovanou s výkonem třipade. V řeči čísel to znamená, že se z téhle malé potvory, krmené “šprickou”, dere na světlo boží (na čtyřtaktní „dvěpade” až úchylný výkon) 44 koní za doprovodu 14tisíc jednoválcových otáček za minutu!!!

Ve spojení s ideálně poskládaným šestikvaltem se z ní valné většině testovacích pilotů podařilo zajet kolo tamní motocrossové trati plné nabroušených lavic, dvojskoků v kopci, jumpů za horizont mnohem rychleji, než na ostřejší 350SX-F, či dokonce na ultimativní 450SX-F.

Mimochodem, i posledně jmenovaná si prodělala nemalou omlazovací kůru v podobě krmení stříkačkou a pochopitelně tolik moderní dietou, představující zeštíhlení o přibližně 2 kg. Bohužel, neveselá zpráva pro jezdce jezdící MX + Crosscountry přichází z její převodové skříně, kde od roku 2013 budou “hrát” pouze čtyři, namísto pěti rychlostních stupňů. Určitou schizofrenií je fakt, že v USA bude možnost mít bike osazen i pětikvaltem… Dle slov výrobce je však odstupňování naladěno tak, že by nikomu fifth gear neměl chybět, mimo jiné i díky 60ti koním při 11 500ot./min. a chlapáckým 50Nm kroutícího momentu.

Co se týká designu, zcela nové je provedení předních blatníků, které svým profilem připomínají písmeno “X” (dříve “V”), jiné je i barevné provedení rámu či kol, kterým sice zůstal lesk ráfků, avšak byl zkombinovaný z černým provedením drátů. Naprosto nový střih i vzhled dostaly také “laple” chladičů, číselné tabulky, a modifikováno bylo i uchycení předního blatníku.

Na druhou stranu endura v příštím roce doznají přeci jen menší změny… Stále pofrčí na PDS odpružení, stále budou v nabídce všechny oblíbené motorizace a dalo by se říci, že až na barevné provedení, nové gripy rukojetí, pneumatiky Maxis, či možnost zakoupit si například EXC 6days osazenou přední vidlicí s uzavřenými kartridžemi, nedošlo k nijak šokujícím změnám.

Modelový rok 2013 se u KTM ponese především v duchu změn u motocrossů…

O všech jejich důležitých inovacích, kterých je skutečně mnoho, se podrobně dočtete v příštím vydání vašeho MotoHousu.

Foto: KTM + Radek !GAS! Michna

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno