Kdyby nebylo Super Cubu, továrna Honda jako taková by s největší pravděpodobností neexistovala.

Přes šedesát let dělala takové celosvětové prodeje, že ostatní jen blednou závistí. Stejně jako originální model z roku 1958 má letošní novinka zcela charakteristické vlastnosti a jedinečný design. Je to motorka, kterou prostě musíte mít rádi, protože svezení na ní má svoje kouzlo. Budete se smát.

 

Motor z opice

Super Cub má stejný motor, jakým disponuje další legendární stroj od Hondy – Monkey. Je to vzduchem chlazený jednoválec s dvěma ventily a se skromným výkonem 7,1 kW. To stačí na to, abyste ji na rovince rozmotali na nějakých sto.

Do města naprosto dostačující, nikdy jsem neměl pocit, že by výkonu bylo málo – dá se s ní v pohodě vyhrát Velká cena na semaforech a jediná chvíle, kdy budete mít pocit nedostatku tahu, je, když přijde nějaké prudší stoupání. Hodně příjemná je spotřeba, která nejde nad tři litry, ani když budete jezdit furt plnej. A to budete. Z motoru jde příjemný pocit kvality a kultivovanosti, rozhodně se nejedná o žádný letitý agregát, který vytáhli z regálu.

 

 

Bez spojky?

Ano, Super Cub má sice řadičku (kolíbku), ale žádnou spojku. Jak to funguje? Neutrál je úplně nahoře, špičkou dáváte vyšší kvalt, podřazuje se patou. Zvyknout se na to dá během pár minut a po pár kilometrech jsem věděl, jak najít další rychlost. A je to sranda, dokonale jedinečný zážitek.

Řazení je přesné, při podřazování sebou motorka občas maličko škubnula a celý proces se dá zjemnit tím, že si do podřazení trochu vrknete plynem. Netrvá dlouho, než najdete správný grif.

 

Jak se chová?

Je to něco mezi skútrem a malou motorkou. Posez je pohodlný, ruce uvolněné a nohy bez nepříjemného zalomení. Celé je to doopravdy příjemné. Vpředu jsou už klasické teleskopické vidlice, které i díky velkým ráfkům solidně filtrují nerovnosti, a kola nemají tendenci do děr padat. Vzadu jsou pak dvojitá péra a celkově je odpružení laděno do pohodlí. T

ak to má být, na Super Cubu nikdo závodit nebude. Ovladatelnost je jednoduchá, motorka neklade vůbec žádný odpor a její hbitost v městském provozu je fantastická. Jakmile vidí díru mezi auty, okamžitě tam instinktivně vletí a udělá si prostor.

Jakkoliv přední kotouč o průměru 220 mm nevypadá nijak působivě, brzdné schopnosti Super Cubu jsou skvělé. Oproti přednímu bubnu na původní motorce je tohle zcela jiná dimenze, navíc podpořená jednokanálovým ABS. Vzadu sice bubnová brzda zůstala, ale její dávkovatelnost je dobrá a hlavně – můžete dělat smyky.

 

 

Jako originál, jen lepší

Mám rád tyhle stroje. Moderní retro, u kterého se podařilo zachovat původní detaily a charakter, ale převést je do dnešního světa. Z boku je nádherně vidět klasická silueta, která připomíná původní model, a v téhle barevné kombinaci je doslova k sežrání.

Jinak je to ale zcela moderní stroj – má bezklíčkové zapalování, LED osvětlení nebo imobilizér. Budík vypadá až skoro italsky, což myslím jako pochvalu. Nic není ošizené, máme pocit solidní kvality a promyšlenosti detailů. Velkou pochvalu si zaslouží krásné ráfky, které tomu dávají šmrnc.

 

Pro koho je?

Dobře, možná není tak praktická jako skútr SH125, který je znatelně levnější a má místo pod sedlem. A není ani tak zábavná jako Monkey. Ale i tak se nám moc líbí. Zbožňujeme její styl a způsob, jakým se řídí. Je to unikátní zážitek, a to v dnešní době není vůbec málo.

 

 

Technické údaje – Honda Super Cub C125

Motor: vzduchem chlazený jednoválec
Výkon:  7,1 kW @ 7500 ot./min.
Točivý moment: 10,4 Nm @ 5000 ot./min.
Rám:  ocelový trubkový
Nádrž: 3,7 l
Pohot. hmotnost:   109 kg

 

 


text: Karel Táborský, foto: Jan Somerauer

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno