Majitel privátního týmu LCR Honda opět velmi kriticky vystoupil proti současným pravidlům třídy Open a zneužívání těchto pravidel továrním týmem Ducati


Lucio Cecchinello
 
O tom, že majitel privátního týmu LCR Honda, pan Lucio Cecchinello, není z nových pravidel královské kubatury zrovna dvakrát nadšený, jsme vás informovali již dříve. Nyní tento zkušený manažer dále komentoval největší nevýhody nové třídy Open.
 
„Tyto změny pro letošní rok mi neudělaly vůbec radost. A to, že jezdci na továrních motocyklech Ducati dostanou o 1,5 litru paliva méně, pokud dojedou na pódiových umístěních, je opravdu úsměvné. Nová třída Open byla vytvořena kvůli tomu, aby měly produkční motocykly lepší šance proti továrním prototypům.”

Lucio Cecchinello

Vedle toho měly mít tyto motocykly také jednoduchý a levný software, aby nemusely malé privátní týmy platit vlastní inženýry na elektroniku. Jak mají ale tyto týmy šetřit peníze, když mají na sezonu 12 motorů oproti prototypovým pěti a nemají žádná omezení v testování? Nyní asi moc neušetří, když mohou používat i komplikovaný software podobný prototypovým strojům. Potřebujeme najít opravdu rozumné a hlavně dlouhodobé řešení současné situace,“ řekl Lucio Cecchinello pro německý Speedweek.


 
Nicky Hayden
Americký závodník Nicky Hayden v jednom z rozhovorů prohlásil, že vytvoření již třetí třídy uvnitř královské kubatury MotoGP není ideálním krokem. Jak jsme vás již minulý týden informovali s přestupem továrního týmu italské Ducati se rozhodl promotér šampionátu Mistrovství světa silničních motocyklů, španělská společnost Dorna Sports, zavést novou třídu v MotoGP – Factory 2.
Na tento krok ne zrovna pozitivně reagovalo vedle mnoha fanoušků také hned několik jezdců. Jedním z nich je i americký závodník Nicky Hayden, jenž letos bude hájit barvy soukromého týmu Aspar v kategorii Open.
 
Nicky Hayden
 
„Teoreticky to není špatný nápad, ale myslím si, že momentálně nemají věci takový postup, jaký bychom si přáli. Tento koncept udělat z open třídy další třídu v podobě Factory 2 není vůbec dobrý nápad. Miluji MotoGP, ale zároveň poslouchám fanoušky, kteří z tohoto kroku nemají radost. Bude to pro všechny zúčastněné velmi zmatečné. Je to zmatečné i pro mne a celý můj tým. Jak zrovna poznáme, kdy kdo bude moci natankovat jen 22,5 litrů? Je zde příliš mnoho pravidel na to, abychom se v tom mohli všichni správně orientovat. Doufám, že jakmile všichni přejdou na jednotnou řídící jednotku, tak Dorna pravidla sjednotí. Bude to lepší pro celý tento sport. Momentálně si ale myslím, že tento přechod nebude vůbec snadný,“ řekl Nicky Hayden.

Foto: honda.racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno