Ženský šatník je kouzelná věc a nejinak je tomu v případě motooblečení. Zajeli jsme si proto popovídat s Kristýnou Solar, která je u nás v republice jednou z mála dam, které mohou do designu motooblečení napřímo mluvit.

 

Setkáváme se s Týnkou na její domovské půdě, na centrále Bikers Crown v Chlumci. Čekám v příjemné zasedačce a do dveří po chvíli vjede kočárek následovaný krásnou ženou, s dokonalým make-upem, s rudými rty. Upřímný úsměv a pozdrav mě okamžitě ladí na friendly notu.

Brzy mi dojde, že jsem se ocitla v přítomnosti pokorné, ostýchavé a skromné královny, která by nejraději dál zůstala skrytou a neviděnou. Vlastně jí stačí pozorovat plody své práce, tam totiž nachází uspokojení i ocenění. V dnešním světě, kdy lidé pomocí lajků a srdíček zvyšují svoje uznání a hodnotu sami před sebou, celkem nevídané. Oplatím jí úsměv, přátelská gesta a směle se pouštíme do hovoru.

 

 

KEliška: Mám pocit, že ženy mají ve světě motocyklového oblečení dost omezený prostor výběru. Jak to vnímáš ty jako návrhářka?
Týnka: Vnímala jsem to dříve stejně. V době, kdy jsem začala jezdit, jezdilo jen velmi málo žen, o kterých se navíc ani moc nevědělo. Výrobci nás podle mě brali spíše jako batůžky, kterým stačí omezený výběr s ohledem na charakter našeho ježdění. Když neřídíš, ale se jen jednou začas vezeš, nepotřebuješ mít takový výběr. To se mi nelíbilo, mám ráda módu, chci vypadat žensky, a ne jako špatně oblečený pytel bez ženských křivek. Rozhodla jsem se tak pomáhat Martinovi (manžel a hlava Bikers Crownu) s přípravou ženských kolekcí. Dnes už v BC vnímáme, že počet ženských řidiček rychle roste, a jsme rádi, že máme co nabídnout, i když práce je před námi pořád dost.

 

KEliška: Navrhuješ tedy dámské kolekce pro vlastní produkci BC?
Týnka: Všechny výrobky našich dceřiných značek vznikly proto, že chyběly na trhu jako takovém nebo nebyly dostupné za podmínek, který by byly pro nás přijatelné. Z mého pohledu tedy především té dámské části. Realita je ovšem taková, že na to, abych mohla začít navrhovat oblečení, potřebuji mnoho let zkušeností. Musím znát materiály, střihy, funkčnost a podobně. Proto říkám, že Martinovi jen pomáhám, on je ten, který tyhle zkušenosti má. Já tedy v první řadě navrhuji design, dodávám tu ženskost, ale pak jdu za ním a radím se o bezpečnosti a formě. Něco jiného je ovšem Rusty Pistons, tam mám úplně volnou ruku, kdy Martin už jen dopilovává detaily.

 

 

KEliška: Jak vlastně tvoje nápady vznikají?
Týnka: V první řadě je dobré vychytat ideální čas. Nejde něco vymýšlet, když zrovna třeba spěcháš, nesnídalas a u toho ještě třeba po cestě do kanceláře zakopneš. Když už ale navrhuji, tak mi jde v první řadě o to, aby to těm holkám na motorkách slušelo. I když sesedneš z motorky a jdeš se jen projít, tak pořád chceš vypadat hezky. I já sama se na to pak ráda dívám a věřím, že i muži to tak mají. Dál se snažím sledovat módní trendy jak u nás, tak ve světě, a to nejen v moto oblasti. A taky je mi jasný, že ne pro každou žena je například růžová, ne pro každou jsou květiny, takže se snažíme dělat vždy více variant. Každá žena je prostě jiná.

 

KEliška: Jak takový vývoj oblečení vlastně vypadá?
Týnka: Pokud se bavíme o funkčních věcech na motorku, základem jsou stanovené termíny tak, aby se vše stihlo na sezonu. Nejdříve ale musíme udělat průzkum, abychom vůbec zjistili, jestli má smysl se věnovat zrovna třeba tomuto ženskému oblečení. Musíme zjistit, kolik takových holek je, co chtějí, jestli si to koupí, proč by si to měly koupit a tak dále. Potom společně s Martinem ladíme design, funkčnost, materiál a střihy tak, aby to hrálo dohromady. Se vznikem první skici dochází k výběru materiálů, barev, technických prvků atd. Využíváme pouze kvalitní licencované materiály, jako jsou například Kevlar, Outlast, Cordura, Reissa, Reissa Super, Coolmax, Nylon Ballistic, 3M Scotchlite, Thinsulate, Thermolite, Dynatec, YKK zipy, certifikované chrániče Forcefield a řadu dalších. Pak následuje protyp, testy, ladění, kontrola kvality. Tento cyklus se opakuje do doby, než vývojový tým odsouhlasí veškeré provedení na výrobku. Během vývojové fáze je náš technický specialista v neustálém kontaktu s továrnou a pečlivě sleduje fáze vývoje a následně pak i výroby. Celou cestu, jak vlastně takový vývoj a výroba vypadá, jsme zpracovali do grafu, aby to bylo přehledné (graf 2A).

 

 

KEliška: Postřehla jsem, že jste začali vyrábět dámské motolegíny. Zdá se mi to jako super nápad. I tento nápad vznikl u tebe?
Týnka: Bohužel ne, já jsem byla v tomto ohledu spíš skeptik. Říkala jsem si, že mi tam chybí ta bezpečnost a že si nedokážu představit, že bych na Harleyi jela v legínách. Když jsem je ale poprvé viděla a vzala si je na sebe, řekla jsem si, že jo. Chrániče tu jsou a kalhoty mě začaly bavit, protože jsou pohodlné. Teď už si je dokážu představit i na tom Harleyi. Je jasný, že to není věc, ve které budu jezdit na okruhu, ale na běžné denní ježdění mi to smysl dává.

 

KEliška: Každý z nás je postavově unikát a troufám si říci, že ženy obzvlášť. Existuje u vás v BC možnost nějaké variability, třeba úpravy velikosti, délky a podobně?
Týnka: Jsme tomu otevřeni, ale bohužel to nejde u všeho. Například v Trilobite to standardně děláme. Máme třeba zákazníky, kterým je i krátká verze dlouhá nebo opačně. Lze třeba zvýšit pas, ale neměníme díly, zipy, barvy a podobně. Samozřejmě musí se na to nějakou dobu počkat, ale možnosti tu u naší vlastní produkce jsou. A k tomu mě napadá ještě, že třeba dámská bunda Allso od Nazranu je variabilní už z výroby. Má odepínatelný ledvinový pás, který je při jízdě komfortní, ale při pohybu mimo motorku může překážet. Pak ho jednoduše odepneš, sroluješ, schováš a máš volnočasový dámský kožený křivák.

 

 

KEliška: Který produkt ti dal nejvíce zabrat?
Týnka: Rozhodně to byly lodičky od Rusty Pistons. Zatímco v katalogu byly již dva roky, tak na prodejně bohužel stále nebyly k získání. Nebyla jsem s nimi poměrně dlouho finálně spokojená. Nechtěla jsem, aby to byly boty jen na jednu příležitost, ale aby se daly nosit klidně celý den. V rámci Bikers Crown to také byla prvotina, takže nám ladění trochu trvalo. Dnes už jsou ale na prodejnách k dispozici a s výsledkem jsem spokojená a doufám, že budou i holky, co se je koupily nebo koupí.

 

KEliška: A už poslední otázka. Co u vás v BC ženy nejčastěji nakupují?
Týnka: U nás nejvíc frčí džínové kalhoty Trilobite z námi navrhnutého a vyvinutého licencovaného materiálu Trilobitex. Což je naprosto inovační průlom v oblasti nepromokavých motocyklových džínů. My jsme je například před lety v první fázi výroby testovali na dovolené v Itálii a zjišťovali jsme, jak moc komfortní jsou. Museli jsme pak změnit například použitý materiál na místech, která se přímo dotýkají kůže, v tomto případě na zadku. Takže dovolenou jsem si s nimi trochu odtrpěla, ale i to k tomu patří. (smích) Od té doby Trilobite už hodně vyrostl a do letošní sezony například přicházíme s džínsy, které jsou vyrobené z recyklovaného denimu. To už je ale téma na další samostatný rozhovor.

 

 

KEliška: Však už se o to kluci z redakce zajímají. Týnko, moc díky za rozhovor a ať se ti daří nás motoženy dělat krásnější.

 

 


text: KEliška, foto: Somik, Bikers Crown

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno