Hodně lidí si je plete s Honda Monkey, ale to je chyba. A my vám ten rozdíl právě teď vysvětlíme. Tohle totiž není „opice“, ale nižší a delší Dax, tedy „jezevčík“.

Obliba malých motocyklů přivedla Hondu k tomu, aby po čtyřiceti letech vrátila i tento dříve velice oblíbený model na scénu, a my jsme za to moc rádi. Navíc nechybí pro tento model charakteristický lisovaný ocelový rám ve tvaru písmene T a dlouhé masivní sedlo, která počítá i s dvoučlennou posádkou.

Tomu je uzpůsobeno i tlumení, které je vzadu vedeno dvěma postranními teleskopy a vpředu vidlicemi o průměru 31 mm. Malá 12palcová kola s balonovými pneumatikami dávají tušit svěží ovladatelnost, jednoduchý vzduchem chlazený motor pak takřka bezúdržbový provoz.

 

 

Honda tímto modelem rozšířila svou nabídku kapesních motocyklů na tři modely. Grom, ten je víc pro mladé a pro město. Monkey je klasika a víc pro parádu, Dax je ale přesně ten stroj, který si spíš vezmete na dovolenou.

Baví nás to propojení praktičnosti i klasiky, jednoduchých řešení s modernou – kulatý budík s chromovanou schránkou skrývá uvnitř naprosto současnou LCD přístrojovku a charakteristický velký vypouklý světlomet je ve skutečnosti LED svítilnou.

Tohle stojí za ten hřích se ohlédnout. Díky odstředivé spojce je řazení hračka i pro amatéra.

 

 


foto: #motohouse_magazin

3 KOMENTÁŘE

  1. Super. A podľa slovenskej aj českej legislatívy môžete na tom jazdiť aj na Béčkový vodičák. Rovnako ako na SuperCube.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno