Francouzský malosériový výrobce Voxan je zpět! Pokud byste ale čekali nástupce libového café racera Black Magic, budete zklamáni. Spalovací motor je pryč, novinka Wattman je elektrobike

Ze začátku to vypadalo nadějně. Sen Jacquese Gardetta se začal v roce 1996 plnit, když byla založena společnost Voxan a spustili se práce na prvním modelu Roadster, který byl představen v roce 1999. Následoval Café Racer (náš test), Scrambler, Street Scrambler (zde) a supersport VB1.  V roce 2003 Gardett prodal firmu Didie Cazeauxovi a následovala dvojice exkluzivních cafáčů Black Magic (zde) a Charade Racing (zde). Voxan měl v roce 2005 23 dealerů po celém světě (později se prodával také v ČR), ale pak nastaly zlé časy a pár neslavných pokusů s modely GTV1200 a VX-10, které se nikdy nedostaly do výroby. V prosinci 2009 šla firma do likvidace.

 

Rok 2010 pak přinesl zprávu, že značku v likvidaci koupil výrobce luxusních automobilů Venturi, přesídlil ji do Monaca a chystá se vyrobit elektrický motocykl. Očividně nešlo jen o plané řeči, na právě probíhajícím veletrhu motocyklů v Paříži byl představen nový model Wattman. Značka Voxan byla dlouhou dobu spojena se jménem designéra Sachy Lakica (jeho profil), stejně jako právě Venturi a tak je logické, že i novinka je jeho dílem. A podle nás si s ne úplně jednoduchým zadáním poradil na výbornou.

 

On totiž elektromotor není nic, co byste chtěli ukazovat světu, prostě krabice. K tomu si přidejte systém kapalinového chlazení a velké baterie. To vše se Lakicovi podařilo schovat pod luxusně vypadající kryt z broušeného hliníku. A jelikož nejde o zrovna malou strojovnu, pojali konstruktéři Wattmana jako power cruiser, tak trochu v něm vidíme Yamahu VMax nebo Ducati Diavel.

 

Nejsme sice zastánci elektromotorů, ale nutno uznat, že hodnoty 200 koní, 200 Nm a zrychlení z nuly na sto za 3,4 sekundy, jsou fascinující. Především ta poslední, když vezmeme v potaz, že Wattman váží 350 kg. Dovedete si představit takovou masu v tak šíleném zrychlení? Wau!

 

Šťávu pro elektromotor s pernamentními magnety budou dodávat Li-Ionové baterie s kapacitou 12,8 kWh. Ty by měly Wattmanu stačit na 180 km dojezdu. Není to sice moc, ale pozor – díky rychlonabíjení je 80% baterií nabito za 30 minut, navíc jde nabíjet ze standardní zásuvky. Takže prostě zastavíte na oběd a než se najíte, je nabito a můžete vesele razit dál. Tak tohle už nám dává smysl. 

 

Voxan byl vždy o luxusu a nejinak je tomu i u novinky. Konstruktéři se nebáli sáhnout po neobvyklých prvcích jako je dvojice tlumičů zadní kyvky uchycená horizontálně přímo na rám nebo brzdiče Beringer 4D s dvojitými kotouči. Luxusem jsou pak karbonové ráfky, přičemž rozměry pneumatiky (130/70-18 a 240/40-18) doplňují celkovou masivnost stroje. Však ona hodnota rozvoru 1705 mm mluví za vše (Yamaha VMax má 1700 mm). O ceně se zatím nemluví, ale obáváme se, že zrovna levná záležitost to nebude. Uvidíme, zda tým miliardáře Gildo Pastora, kterému Voxan a Venturi patří, dotáhne tento projekt do konce.

Foto: Voxan

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno