BMW dokonce již oznámilo datum oficiálního představení R 1300 GS. Stane se tak 28. září v rámci otevření muzea BMW Motorrad Welt v sousedství berlínské továrny.
Na rozdíl od dosavadních generačních obměn půjde tentokrát podle všeho opravdu o revoluci. Především se velmi pravděpodobně změní samotný rám motocyklu. Vůbec poprvé v životě motocyklů GS by měl být namísto trubkového rámu použit rám litý.
Podle fotek uniknuvších z Austrálie to vypadá, že GS přijde o svou po několik generací drženou nesouměrnost výrazu. Nad světlometem vraženým do zobáku je patrné místo pro přední radar umožňující použití adaptivního tempomatu a automatického brzdění v případě hrozící nehody.
Radar bude zřejmě umístěný rovněž vzadu nad SPZ. Novinkou by měla být zrcátka s výstražnými světly, která vás upozorní na objekt v mrtvém úhlu.
Boxer o objemu přesných 1300 cm3 by měl mít výkon 143,5 koní @ 7750 ot./min. a celý motocykl by měl být dokonce o 12 kg lehčí než stávající model.
Tak uvidíme, jestli bude velké GS i nadále tou superúspěšnou motorkou, pokud jde o prodejnost.