Zdá se, že podzimními veletrhy příval novinek nekončí. Honda vypouští do světa další, tentokrát nahatou stopětadvacítku s jasným zaměřením na začínající jezdce

Honda CBF125 je v nabídce Hondy evergreenem, malá jednoduchá motorka nejen pro mládež, ale také pro každého, kdo potřebuje každodenního dříče s minimálními provozními náklady. Tak proč ji nevysvléct? I když takhle jednoduché to s novinkou v podobě CB125F není.

 

Ono totiž nešlo pouze o sundání kapot a našroubování nového světla. Začněme motorem. Stále jde o vzduchem chlazený jednoválec s objemem 124,7 cm3, ale díky lehkým změnám uvnitř se zlepšíl průběh výkonu v nízkých a středních otáčkách. Hodnoty 10,6 koní10,2 Nm jsou sice trochu nižší, než u CBF, ale to je právě daní za lepší záběr dole. Výrobce také uvádí průměrnou spotřebu 2,5 litru na 100 km.

 

Zcela nový je ocelový rám a jiná je také geometrie. Sedmnáctipalcová kola nahradily osmnáctky, takže motorka by měla být stabilnější a lépe si poradit s nerovnostmi. Poslední dobou Hondě jdou krásné ráfky a tady to není výjimka. Pak už vše klasicky, tedy 31mm teleskopická vidlice na předku, dvojice zadních tlumičů s nastavitelným předpětím a 240mm kotouč s dvoupístkem vpředu, buben vzadu

 

Budíky jsou opět naprosto jednoduché analogy, vrchol přehlednosti. Zajímavostí je ukazatel zařazeného kvaltu, to se u malých motorek moc nevidí. Celkový design pak připomíná CB řadu, tedy konkrétně CB500F a CB650F. Vzhledem k zaměření a ceně CBF125 si troufneme očekávat hodně příznivou cenu.

Foto: Honda Motor Europe

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno