Za mořem se představovalo a musíme uznat, že Yamaze se nový crusier střední třídy hodně povedl. Značka očividně naslouchá nejnovějším trendům, motorka je opticky lehká, zmizel chrom a také prezentace vypadá jinak, než pár let nazpět

Při pohledu na novou Yamahu Stra Bolt nám okamžitě naskakují vzpomínky na některé z customů poslední doby, tohle nemá daleko do strojů třeba od dánských Wrenchmonkees. Úzká vysoká kola (100/90-19 a 150/80-16) s litými ráfky, štíhlá stavba, na pohled svižná motorka. Žádné designové divokosti, všechno pěkně jednoduše, nějaký ten leštěný hliník a parádní zadní LED světlo.

 

Yamaha zřejmě reaguje na stále větší oblibu řady Sportster u dominantní domácí značky Harley-Davidson, navíc se proslýchá, že i druhý oblíbený americký výrobce Victory chystá lehký motocykl s motorem o objemu kolem litru. Motor Bolt vychází z XVS950A Midnight Star, je ale opticky mnohem jednodušší. Objem 942 cm3 zůstává, stejně jako vrtání a zdvih 85 x 83 mm. To by mělo znamenat něco kolem 60 Nm točivého momentu. Převodovka pětistupňová, sekundár tradičně řemenem. Motorka váží 247 kg (provozní), rozvor 1570 mmvýška sedla 690 mm.

 

V nabídce bude kromě standardní verze také R-Specs, u které si na první pohled všimnete zadních tlumičů se zlatými nádobkami, že by sportovněji laděný model? Mimo to bude eRko v jiných barevných kombinacích a se sedlem z broušené kůže. Oba modely by se měli včetně pěkně tlustého katalogu příslušenství objevit na americkém trhu v průběhu dubna. O dovozu do Evropy se zatím bohužel nemluví, ale uvidíme, s čím se Yamaha vytasí na podzim. Třeba se těchto krasavců dočkáme i u nás.

Foto: Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno