Motokrosová show pokračuje, na světlo světa se pomalu drápají novinky pro příští sezónu. U Hondy tentokrát zásadní změny především na podvozku a to u obou kubatur
Svět motokrosu funguje na trochu jiných principech, než ostatní motorky. Novinky jsou v podstatě každý rok, vývoj tohoto odvětví kráčí mílovými kroky kupředu. Dokazují to také nové Hondy pro příští sezónu. Pojďme se podívat na výčet inovací:
CRF250R
– nová vzduchem odpružená vidlice Showa SFF-AIR-TAC přesně na míru pro 250
– Separate Front Function – útlum a komprese na pružině v pravé vidlici, v levé vzduch
– Triple Air Chamber – vzduch v levé vidlici je rozdělen do tří komor rozdělených podle zdvihu
– velká úspora hmotnosti vidlice (-1,3 kg) přináší lepší stabilitu předního kola a lepší reakce
– tužší a lehčí pružina zadního tlumiče
– rám z CRF450R
– větší kotouč přední brzdy (260 mm)
– Engine Mode Selection Button – možnost volby ze tří palivových map, pomocí tlačítka na pravé rukojeti
– zvýšený kompresní poměr díky přepracovaným koncovkám výfuku a novému software řídící jednotky, přinese ostřejší reakci na plyn
– shodné hodnoty výkonu a točivého momentu (28 kW v 11 tis. ot./min. a 26,5 Nm v 8,5 tis ot./min.)
– nová grafika polepů
CRF450R
– druhá generace vzduchové přední vidlice Kayaba PSF2
– snížená hmotnost přední vidlice
– všechny nastavovací prvky vidlice nahoře
– větší kotouč přední brzdy (260 mm)
– nová hlava válce HRC přináší nárůst výkonu ve špičce (max. 39,5 kW v 9 tis. ot./min. a 48 Nm v 7 tis. ot./min.)
– Engine Mode Selection Button – možnost volby ze tří palivových map, pomocí tlačítka na pravé rukojeti
– nová grafika polepů
Foto: Honda