Redakční garáž se nám letos pěkně rozrůstá. K Fazerovi a SM Téčku se dnes přidala další pecka – fungl nové BMW S 1000 RR v lascivní červené barvě, které máme půjčené na celý rok. Takže, budeme jezdit, testovat, zkoušet a špekulovat a naše rozumy vám pak předáme prostřednictvím časáku i webu motohouse.cz. Proto buďte stále na příjmu 🙂

Nejrychlejší motorka v nabídce BMW se dočkala pro rok 2012 taky pár změn, motorových i designových. A protože RRo je hlavně o jízdě, začneme motorem. Maximální výkon a točivý moment zůstaly nezměněny, stále si v tabulkách přečtete hodnoty 193 koní a 112 Nm. V Německu ale vyladily křivku právě točivého momentu pro jeho hladší a lineárnější průběh.

Nově je řídící jednotka naprogramována na 3 výkonové křivky pro 4 jízdní režimy, přičemž “nejhodnější” Rain dosahuje nejvyššího výkonu 163 koní. V souvislosti s ovládáním výkonu byla upravena plynová rukojeť, která využívá menší dráhu a umí dokonce změnit charakteristiku chodu. A protože má podle výrobce S 1000 RR slabý odpich, dali mu o jeden zub větší rozetu 🙂

Menšími úpravami prošlo i racingové ABS, kontrola trakce DTC a lehce se pozměnila geometrie podvozku. Změny se nevyhnuly ani designu, především zadní části. A v neposlední řadě umí nově “palubka” zobrazit informace “Best lap in progress”, “Speedwarning” a můžete i vypnout varovný signál pro chybu hlavního světlometu a blinkrů, což se na okruhu hodí. S 1000 RR se bude prodávat ve 4 barvách.

Foto: Karel Táborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno