V minulém týdnu internetem proběhla zpráva, že Yamaha chystá tříválcové verze svých supersportovních raket. Malá revoluce v pohonných jednotkách by měla přijít v roce 2014. Zatím se dá mluvit pouze o spekulacích, ani v dnešní době nikdy nevíte…

Podle serveru visordown, který má informace od zdroje blízkého továrně, by se měl nový koncept tříválcového motoru (bližší informace ZDE) stát základem pro nové generace supersportů Yamaha R1 a R6.

Yamaha na výstavě Intermot během prezentace svých modelů přiznala, že v posledních letech neudělala pro své zákazníky dost vzrušujících bajků a nový tříválec by měl znamenat příchod nové zcela generace motorek. Bohužel jsme se ale nedozvěděli, v jakých modelech bychom motor mohli vidět.

Tříválce by v budoucnosti mohly hrát u Yamahy dominantní roli, protože by se daly použít v celé řadě motorek. Továrna už v minulosti otestovala tříválcový derivát maxiskútru T-Max a dokonce si ho nechala patentovat.

Zdroje blízké továrně mluví o několika tříválcových motorech s různým objemem, které jsou ve fázi vývoje. V budoucnu bychom se tak mohli dočkat tříválcové erjedničky nebo eršestky. Vzhledem k tomu, že oblíbená R6 neprošla zásadní modifikací od roku 2006 a nedočká se upgradu ani pro rok 2013, vypadá jako horký kandidát na nový motor v roce 2014. 

Ani litrová R1 by nemusela přijít zkrátka. Mluví se totiž o tom, že Yamaha lobuje za změnu pravidel ve WSBK, která by umožnila startovat tříválcům – objem motoru by měl být mezi 1000 a 1200 cm3, aby byl schopný konkurovat stávajícím motorkám.

A my říkáme – jo, udělejte to. Tříválcovou R1 s objemem nějakých 1100 kubíků, to bereme!

Foto: visordown

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno