Máte zimní motocyklový absťák? Pomůžeme vám ho překlenout. V první řadě je tu náš exkluzivní redakční test BMW M 1000 R a představení dvou novinek – Suzuki GSX-8S a Honda XL750 Transalp. Podíváte se taky na letošní Dakar a hodně prostoru jsme věnovali i úchvatné americké sérii Mission King of the Baggers Championship.

A to samozřejmě není všechno. Dlouhé večery vám zpříjemní testy motorek, jako je například Ducati Hypermotard RVE, Jawa 350 OHC Sport nebo velice oblíbená Kawasaki Versys 650. Pro milovníky silničních závodů je tu rozsáhlý předsezonní rozhovor s Oliverem Königem. Přehlédnout byste neměli ani skvělý cestopis od Ondry Vlka nebo článek věnující se 13 omylům, kterých byste se měli vyvarovat, pokud máte chuť se teprve stát motorkářem.

 


MH EXCLUSIVE TEST
novinka BMW M 1000 R

Sedím na zídce jednoho odlehlého odpočívadla nad krásnou silnicí španělského města Mojacár. Vedle mě do sebe cpe tyčinku vysoký mladý kluk jménem Dominik Blaß, který má vývoj nového M 1000 R na starosti, a tak trochu provinilým hlasem mi podívá: „Víš, když ostatní mají v naháčích 200 koní, tak před tím jednoduše nemůžeš donekonečna zavírat oči. Naše stávající S 1000 R je skvělá motorka. Silná, rychlá, dokonale použitelná na každý den.“

 

 


MH TEST
Ducati Hypermotard RVE

Než jsem přehodil nohu přes Hypermotarda RVE a trochu víc ho nakrmil, skoro jsem nabyl dojmu, že takhle pojančený už se dávno nedělají. A tenhle frajer mě hned po pár kilometrech dokázal vyvést z omylu takovým stylem, že se před ním musím hluboce sklonit a v duchu se tiše omluvit. Je to magor. Ale naprostej! Nemá v popisu práce nic jinýho než z vás udělat chuligána, který jednoduše odmítá přijmout fakt, že by se na motorkách mělo (alespoň občas) jezdit slušně.

 

 


Představení
Suzuki GSX-8S

Až učebnicově jednoduchá motorka, středně velký naháč, který bude umět nabídnout všechno, co potřebujete pro svou zábavu. Hodně lidem se její design na „první dobrou“ moc nelíbí, ale při druhém a třetím pohledu už začínají pomalu tvrdit, že je to určitě zajímavější pohled než na nový Hornet nebo zaběhnutou MT-07. Což budou nakonec asi dva z nejčastějších soupeřů GSX-8S při finálním výběru.

 

 


Představení
Honda XL750 Transalp

Je jasné, že tady se okruh zájemců bude rekrutovat z podobného okruhu lidí, kteří kupovali i starý Transalp. Tedy univerzální, pohodlnou a snadno uživatelnou motorku. Nebude tak přímým konkurentem technologiemi nabušených cestovních endur, spíš si pojede svou střední cestu. S ohledem na vyvážení a nespornou ovladatelnost se bude jednat i o velice příjemnou motorku do města. Vlastně jí nebude vadit žádný typ běžného podkladu. A v tom hledejte další přednost.

 

 


MH TEST
Kawasaki Versys 650

Je brzo ráno. S Carlosem bereme schody od pokoje hotelu po dvou. Aby taky ne. Na parkovišti před hotelem na náš totiž čeká letka aktuálních modelů Kawasaki. To nejšťavnatější v podobě Z H2 nebo desítkové Ninji už máme za sebou, takže je čas trochu ubrat a užít si utažené zatáčky španělského pobřeží u Malagy na něčem klidnějším. A je to příjemná změna. Lehkost a nezáludnost, se kterou se na Versysu proplétáme prvním městským úsekem, je osvěžující. A to je ta největší přednost řadového dvouválce od zelených.

 


Srovnávací test
Harley-Davidson Street Glide ST
vs. Indian Chieftain Limited

Harley vs. Indian – jeden z největších soubojů v dějinách motocyklové historie. Už tehdy na začátku, před nějakými 120 lety, proti sobě stály dvě zapálené party a také dva rozdílné přístupy. Pokud by vás to zajímalo, najděte si na internetu seriál Harley and the Davidsons, kde je z toho mnohé dobře ukázáno. Jen vás upozorňuju, že po jeho zhlédnutí s největší pravděpodobností nebudete fandit Indianu. Jenže Indian, to je dnes úplně jiná firma. Po desetiletích marných pokusů a mrtvolného stavu se ho podařilo vzkřísit gigantu Polaris, kde jsou nejen velké peníze, ale také obrovské know-how. Moderní Indiany tak jsou důstojnými konkurenty největšího amerického výrobce se zkratkou H-D.

 

 


MH TEST
Jawa 350 OHC Sport

Strašně moc jsem si přál, aby to byla dobrá motorka. A ona je to dobrá motorka. Sentiment k domácí značce teď půjde stranou – tohle říkám s plným vědomím, že spoustu lidí může tenhle názor popudit, protože stále nemohou přenést přes srdce fakt, že naše milovaná Jawa už není tak úplně naše. To je sice pravda, ale sáhnout po čínském Shineray nebyl vůbec hloupý tah. Vznikla tak mašina, kterou můžete mít rádi. A na kterou se budete smát.

 

 


MH TEST
Yamaha Tracer 9 GT

O týhle motorce choděj od počátku její výroby takový zvěsti, že jsem se na ni prostě nemohl netěšit. Tím spíš, že jsem si na ni musel pěkných sedm let počkat. Což znamená, že první generace mě minula. Bohužel. Protože, přátelé, tohle je tedy něco. Něco! A víte to hned od první zatáčky. Stačí opravdu pár desítek metrů a na mysli vám okamžitě vytanou tři slova – snadnost, lehkost a ten motor je neuvěřitelně skvělej! Ihned je vám naprosto jasný, že přesně takhle chcete, aby vaše motorka padala do zatáček, a především aby měla právě tenhle motor.

 

 


MH TEST
Vespa Sei Giorni II Edition 300 HPE

Otče, zhřešil jsem. Žádná drobnost jako sprosté slovo nebo nevhodná myšlenka. Skončím v pekle. Odřel jsem Vespu! Přehlédl jsem rozpadající se asfalt, postavil na něj stojánek, a když jsem se k ní vrátil, ležela tam chuděra pěkně dodrbaná. Jasně, stane se, obvykle by to spravil Otčenáš a trochu toho popela na hlavě, jenže tentokrát je to jiný. Nějak se na sebe nemůžu přestat zlobit, že jsem svou nepozorností ublížil tak nádherný věci. Jde sice normálně koupit na krámě, ale přijdu si, jako kdybych zničil nějakou starou relikvii nebo nedej bože odřel nějakého veterána. Tohle není jen motorka, tohle je odkaz na kus historie.

 

 


MH na akci
ADVENTURE CHALLENGE 2023

Cílem je vytvoření komunity majitelů cestovních endur a pořádání offroadových akcí, kurzů, soutěží, her a expedicí. Naše redakce Motohouse je součástí instruktorského týmu a zároveň mediálním partnerem ADVCH 2023 Milovice v termínu 23. – 25. 6. 2023, a to ve složení Carlos a Gas. Dalšími instruktory jsou Míra Lisý, kluci z MRG týmu, Martin Haušild z Throttle Punks a další jména, která se momentálně domlouvají.

 

 


SPORT
DAKAR 2023

Prohlášení organizátorů byla jasná, pro 45. ročník chtěli připravit ten nejtvrdší Dakar. A opět to byla dvoutýdenní show, která brala divákům po celém světě dech. Každý účastník musel být připraven výrazně překročit své limity a jméno vítěze je nejen jméno toho, kdo byl ze všech nejrychlejší a nejlepší, ale zároveň toho, který přidal ke vší té nelidské dřině i největší hromadu štěstí. Dohromady 14 etap a prolog, začátek koncipovaný spíš do hor, druhá polovina soutěže pak navedená do písku a nikde nekončících dun. Dovolme si malou rekapitulaci.

 

 


SPORT
MOTOGP 2023

Svět motocyklové Grand Prix si letos dopřává poměrně nezvykle dlouhou zimní přestávku. Naostro se začne závodit až ke konci měsíce března a také oficiální testy se rozkročily šířeji do únorových i březnových termínů. Byl tak úmyslně vytvořen čas, aby konkurence přeskupila síly? Anebo je opravdu potřeba nechat týmy se jen prostě nadechnout. Čeká nás totiž sezona, během níž se pojede rekordních 21 závodů (včetně nových destinací v Indii a Kazachstánu), a to už bude sakra pořádná nálož

 

 


SPORT ROZHOVOR
WSBK Oliver König

Minule jsme vyzpovídali Filipa Salače a dozvěděli se hodně hlavně o stylu jeho jízdy a drobných finesách týkajících se Moto2. Dnes vyzpovídáme Olivera Königa a budeme se ptát na věci podobné, tentokrát však na téma Mistrovství světa Superbike. Byl to divoký skok do neznáma. Z udýchané třístovky přesednout rovnou do sedla bestie zvané superbike… Rozhodnutí, které s sebou přineslo hodně bolesti, ale také neuvěřitelný posun vpřed.

 

 


Co máme v tlapách

Už se to pomalu blíží, za pár týdnů je výstava a pak zas hurá do sedel. Taky trávíte zimu vybíráním nové výbavy? Zde naše dva tipy, se kterými máme své osobní zkušenosti.

* Kalhoty Alpinestars Andes V3 Drystar

* Moto boty TCX Blend 2 WP

 

 


Cestopis
z Česka bohužel jen do Íránu (1.díl)

Původní plán, dlouhodobý sen o dobytí Magadanu, se rozpadá v únoru, a tak všechno, co jsem naplánoval, shazuju ze stolu a přemýšlím, co dál. Řekl jsem si totiž, že začátkem června určitě odjíždím na další velkou cestu, ať se děje, co se děje! A tak googluji a googluji, kam je možné se přes všechna různá opatření vydat. Když pak zjišťuju, že se začátkem června otevírají pracovní víza na Zéland, dostávám celkem bláznivej nápad – dojet po ose až tam, najít si práci, projet Nový Zéland křížem krážem…

 

 


Mission King
of the Baggers Championship

Existuje nějaká méně vhodná motorka na okruhové závody, než je dlouhý a těžký bagger? Moc jich asi nebude. Přesto si to tyhle almary docela pěkně rozdávají v rámci amerického mistráku a chvílema je to dost zábavná podívaná. Na jeden moment nezapomenu. Indian Challenger splašenej těsně před horizontem v šílený svíci a vedle něj si to do legendární Corkscrew na okruhu Laguna Seca šine Harley. Indian to jen tak tak ustál, poslal to na koleno a jal se soupeře pronásledovat. To člověk jenom kroutí hlavou a musí se smát. Tohle jsou vážně pořádný pacienti.

 

 


Custom Racing

Bagger Racing League fakt nejezdí takové motorky, se kterými jsme si vyrazili na cestu kolem republiky. Od sériovek mají tyhle Indiany a H-D zhruba tak daleko, jako sériová Panigale od té z WSBK. A to úplně nepřeháníme. Co se smí, co se nesmí, a hlavně, jak se letos jelo, jste se dočetli na předchozích stránkách. Tak se pojďme podívat na čem. Kam až přestavby sériových motorek jdou?

 

 


13× Bludy a pověry,
kterým lidi pořád věří…

Sbalím na mašinu nějakou babu, pořádnou prsatici? Nesbalíš. Ta doba už je pryč. Dnešní slečny mají jiný priority. Mrznout v dešti na malý sedačce spolujezdce, mít polámaný nehty v rukavicích a zmačkaný mastný vlasy pod přilbou – to dnešní holky nežerou. Kup radši pěkný auto, tam ten efekt přijde spíš. Ale může se samozřejmě stát, že budeš mít štěstí a narazíš na takovou holku, která třeba bude chtít jezdit i sama. A to je pak velký terno, když máte společný zájem a koníčka. To se pak dají i malý prsa a kostnatej zadek snadno odpustit, věřte nám…

 

 


 

Nový tištěný Motohouse 1-2/2023

V prodeji od soboty 28. ledna 2023
cena časopisu 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 

Digitální publikace Motohouse 1-2/2023

DIGIPORT: https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/514511/775-motohouse-1-2-2023

 


 

 

INFO ALZA MEDIA:

Vážení zákazníci, společnost Alza.cz k 31. lednu 2023 ukončuje prodej digitálních časopisů. Zakoupené časopisy však budete moci číst tak, jak jste zvyklí, minimálně do 31. března 2023.

Ukončení prodeje znamená, že od 1. února přestáváme nahrávat nová vydání časopisů a novin. V případě, že máte běžící zaplacené předplatné, bude vás začátkem února kontaktovat emailem naše call centrum s informacemi k vrácení poměrné části uhrazeného předplatného.

Je pro nás důležité, aby naši zákazníci o časopisy zakoupené prostřednictvím Alza.cz nepřišli a bylo i nadále možné listovat v jejich historii. S jednotlivými vydavateli, v souladu s jejich licenčními podmínkami a právními normami, zajišťujeme možnosti pro plynulý přechod mezi dostupnými platformami. O podrobnostech, jak postupovat v případě konkrétních vydavatelů vás budeme rovněž v průběhu února informovat prostřednictvím emailu. Tyto informace budou současně k nalezení i ve vašem účtu na Alza.cz.

 

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno