Je fajn, že i dnešní doba dokáže produkovat vzrušující motorky. Nová Kawasaki ZX-4RR je toho jasným důkazem. Čtyřstovky vypadaly již jako mrtvá kategorie a najednou se opět rozčeřil rybník. Není se čemu divit, že zájem o ni je obrovský!

A kdo chce víc síly, pro toho tu máme testy MV Agusta Brutale 1000 RR, Ducati Multistrada V4 Rally nebo fungl nový Harley-Davidson CVO Road Glide. A je toho samozřejmě o hodně víc. Pochopíte sami, až si projdete následující představení nového čísla. Přejeme hezké počtení.

 

 

 


 

MH Exclusive
2024 Kawasaki ZX-4RR

Jen se klidně přiznejte. Že v dnešní době vznikne taková motorka, se vám a ani mně absolutně nesnilo. Současné trendy jsou totiž naprosto opačné – minimum kapot, jednoduchý dvouválec a co možná největší potenciální zásah na obrovskou cílovku. Postavit kapotované čtyřkilo, které (řekněme si upřímně) asi nemůže pomýšlet na to, že by urvalo nějaké rekordní prodeje, je zatraceně odvážný krok.

 

 


 

MH TEST
MV Agusta Brutale 1000 RR

Tady končí všechna sranda, protože tohle je fakticky makačka! Věděl jsem, že mi Brutale nedá nic zadarmo, ale tenhle zážitek je ještě o jeden level výš. Celá se třese, na hrbech poskakuje, a když máš takovou koňáž kontrolovat ne zrovna citlivým plynem, je to skutečná událost, na kterou se musíš mentálně připravit. Pokud chceš totiž klidnou jízdu s cílem užívat si pružnosti jejího čtyřválcového motoru, tak si tady fakticky špatně. MV od tebe bude vyžadovat soustředěnost a nesmíš ani na sekundu ztratit koncentraci, jinak tě nemilosrdně kousne. A přesně kvůli tomuhle je nutné ji milovat. Učiněné zvíře!

 

 


 

MH TEST
Voge 300 Rally

Tohle byla moje první zkušenost s touto značkou. Voge je na trhu krátce, nicméně spadá pod čínský koncern Loncin Holdings, který vyrábí malé motory do zahradní techniky, ale mimo jiné i motory BMW! Takže nějaká ta jistota spolehlivosti by tu už být měla. Mé první dojmy se překvapivě netýkaly zpracování stroje, ale byly zaměřeny na výšku. Výška sedla je 915 mm a to mnohé odradí už z papíru po přečtení technických dat. Každému, co se dívá na papírové údaje, však se zdviženým prstem radím, ať si na motocykl nejdříve sedne a pak teprve dělá závěry.

 

 


 

MH TEST
Ducati Multistrada V4 RALLY

Patříte-li do skupiny adventure cestovatelů, kterým se příčí nejrůznější elektroničtí pomocníci, high-tech technologie nebo hmotnost stroje přesahující 250 kg, pak rozhodně od četby tohoto textu upusťte, mohli byste si totiž přivodit srdeční příhodu. Naopak preferujete-li tu nejmodernější technologii, vysoký výkon, sprinterskou dynamiku a maximálně efektivní jízdní vlastnosti zabalené do luxusního, a navíc stylového italského designu, pak vězte, že s touhle mašinou zažijete ony „topgearovské“ vibrace

 

 


 

TEST OJETINA
Ducati Multistrada 1000S DS

Napřed poděkujeme Dominikovi a jeho tátovi, že nám tu motorku půjčili. Ono půjčovat si starší ojetou italskou motorku, to je vždycky tak trochu odvaha. A to podotýkám, že na obou stranách! Jenže tohle jsme prostě chtěli udělat. Multistrada 1000S byla totiž jedna z prvních motorek, které jsme kdysi v roce 2006 měli možnost v nově sestavené redakci MH testovat. Navíc ještě, jestli pamatujete, za účasti páně Drnovského, takže už tenkrát se šlo hodně nadoraz!

 

 


 

MH TEST
2024 Harley Davidson CVO Road Glide

Jsem nervózní jak před zkouškou ve škole. Jak sestupuju dolů do garáží H-D v Holešovicích, potí se mi ruce. Kdybych teď měl něco vykládat, asi bych trochu zadrhával. Přitom vůbec nejde o moji zkoušku! Nervozita mě přepadá ze zkoušky značky Harley-Davidson, která má v mém srdci dost silně vyrytou drážku. Dokážou Amíci změnit svůj nejprémiovější produkt tak, aby ukázali světu, že umí být pokrokoví, ale zároveň aby nezklamali stávající zákazníky? A co si budeme povídat, jsou to dost často pořádný konzervy…

 

 


 

MH představení
nové BMW R 1300 GS

Představení každého nového modelu velkého GS je pro německou značku důležitým zlomovým okamžikem. Tahle motorka už mnohokrát nastavila laťku v kategorii cestovních endur, a jak se zdá, bude tomu tak i tentokrát. Síla, ovladatelnost, výbava – to vše BMW posunulo zas o notný kus dál. Pohled na první fotky po zveřejnění byl pro mnohé určitě šok. Vytrčený kachní zobák, odkrytý motor a to světlo s podivnými paprsky! Kontroverze, která ale opadla.

 

 


 

MH TEST
Triumph Bonneville Speedmaster

Pročež mutra, když to v garáži viděla, mohla vyletět z kůže. Ale rozhodně ne radostí. Fotr se jí snažil vysvětlit, že schválně koupil takhle velkou motorku, aby mohli jezdit spolu (což je možný, poněvadž ta motorka dost připomíná pohovku, na který naši usínaj u televize), jenže mutra mu to samozřejmě nevěřila. Takže se fotr urazil, a zatímco mutra tejden řvala, on tejden nepromluvil. Pak jí řek, že on vůl měl tušit, že to takhle dopadne, a koupit si rovnou nějakýho Thruxtona, poněvadž ten je sice asi o padesát hadrů dražší, ale jemu by to za to stálo.

 

 


 

MH TEST
CFMOTO 300CL-X

Když si poprvé sednete za řídítka, řeknete si: „Sakra, ta třístovka má ale velký a široký řídítka!“ Tím pádem je posez něco úplně jiného. Vyrážíme teda do města a je to vážně až překvapivě velká paráda. Třístovka je lehká, hravá, narodila se proto, aby s úsměvem prokličkovala světem našich běžných nástrah a problémů. Je tak ochotná a jakoby nespoutaná. Právě ty široký řídítka dopřávají pocit nadhledu a člověk si taky během okamžiku začne víc a víc dovolovat.

 

 


 

MH TEST
Yamaha X-MAX 300

Když zjistíte, co XMAX 300 nabízí, nebudete se už divit, že tento stylový sportovní skútr patří k nejprodávanějším modelům ve své třídě. Nový XMAX 300 s novou dynamickou kapotáží a možností připojení chytrého telefonu je vybaven tak, aby se každá cesta stala výjimečným zážitkem. S novým XMAXem 300 můžete zůstat v kontaktu s přáteli, rodinou i prací. Stačí si stáhnout bezplatnou aplikaci MyRide od společnosti Yamaha, propojit svůj chytrý telefon se skútrem přes Bluetooth a můžete si zobrazit příchozí hovory a zprávy na novém 4,3palcovém LCD přístroji. Aplikace MyRide.

 

 


 

MH TEST
Segway eScooter E300SE

Vládce města. Po svezení na novém skútru od Segway musím říct, že nic lepšího do města neexistuje. Tak přátelé, tady končí sranda. Ještě nikdy jsem nepřejel Prahu takovým trapem jako na tomhle nenápadně vyhlížejícím skútru. Segway tvrdí, že jejich nejlepší model E300SE je plnohodnotnou alternativou ke klasickým stopětadvacítkám, na kterých můžete jezdit s autařským řidičákem. A já si po svezení dovolím napsat, že tahle elektrika je ještě lepší!

 

 


 

MH TEST
NOVINKY Husqvarna 2024

Kompletní řada 2T i 4T enduro „nářadí“ obdržela zcela nové rámy, jejichž tuhost i geometrie, dle slov výrobce, opět posunuly hranici ovladatelnosti o pomyslný vagon kupředu, ale především u všech motorizací nalezneme ony výborné nové přední vidlice WP XACT (klasická olejová s uzavřenými cartridgemi), které nám učarovaly již u sesterských KTM. Avšak nebojte se, Husky nepřišly o svůj benefit.

 

 


 

SPORT – MotoGP

Dorna pyšně hlásí až 20% nárůst víkendové sledovanost oproti předešlým sezonám. Lidi teď motocyklové závody baví, a to je dobře. Může za to určitě jak zařazení krátkého sobotního závodu, tak jistě i napínavá šaráda okolo přestupu Marca Márqueze či stále otevřený souboj o titul letošního šampiona. Turbulentní příběh o přestupu Marca Márqueze má své rozuzlení. Osminásobný světový šampion končí u Hondy a od sezony 2024 ho budeme vídat na Ducati.

 

 


SPORT – HISTORIE

Unikát jménem Perti 250. České ruce vždycky uměly a stále umí úžasné věci! V Ústí nad Orlicí znovuoživila parta nadšenců víc než 40 let starý projekt unikátního dvoutaktního dvouválce Perti 250 a my si takovou slavnostní chvíli nemohli nechat ujít. Vydejte se tedy s námi na naprosto unikátní výlet exkluzivní historií československého silničního motocyklového závodění.

 

 


 

MH NA AKCI
Dinaric Rally 2023

Jsou momenty, kdy si představuju pořadatele Dinaricu, Chorvata Pericu Matijeviče, na tom nejhorším středověkém mučidle a s úsměvem sleduju, jak trpí. To když natáhne 400km etapu přes dvě pohoří, kde jsou kozí stezky s balvany a všechno mezi tím je vyplněné kamením, štěrkem nebo šutrama. Dinaric je obrovská zátěž na fyzičku, psychiku a v neposlední řadě motorku. Letos nám ještě bylo dopřáno to pravé chorvatské počasí v podobě teplot lízajících 40 °C. Ale jinak mám toho týpka moc rád a hezky o něm mluvím.

 

 


Coffee racer na motorce

Nevím, jak vy, ale já, dokud si ráno nedám kafe, nemůžu ručit za své činy. A pokud to ráno probíhá někde mimo civilizaci u doutnajícího ohně, kde jsem se právě probudil vedle motorky, není to tak jednoduché. Jasně, můžu se rychle sbalit a vyrazit na první pumpu, kde si dám kafe z automatu, ale to tak nějak není ta hra, o které mluvím. Takzvaná třetí kávová vlna si mě totiž spoustou nových pražíren a jejich leckdy až geniálních výtvorů rozmazlila natolik, že pokud je to možné, chci kafe výborné. Život je moc krátkej na to, pít nedobrý kafe, no ne?

 

 


 

MH Cestopis
Zpocená 500, část 1.

Zcela upřímně, ty motorky vypadaly strašně. Na některých se zub čas podepsal skutečně nemilosrdně a nabídka motoinzerce vypadala jako menu ve znojemský restauraci. Moc na něm není a nic z toho, na co bys měl chuť. Dost dlouho to vypadalo beznadějně, ale pak to přišlo – jeden páteční večer jsem našel nádhernýho žlutýho Diversiona (přečti si test v minulým čísle) a v sobotu ráno už byl doma. Moje samolibost neznala mezí přesně do chvíle, kdy Adam vytáhl z dodávky šestkovýho Srada. Chápejte, opravdovej SRAD!

 

 


 

MH na návštěvě
přilby Nexx

U všech výrobců všeho je primárním smyslem zisk. Existují ale výjimky. O zisk jim jde pochopitelně taky, poněvadž bez něj by fabriku neudrželi v chodu, ale pak jsou tu ještě aspekty celého procesu, které odlišují srdcaře od kšeftařů – totiž vášeň pro věc a samotný jejich srdce, které celou záležitost povznáší z procesu toliko výrobního na proces tvůrčí.

 

 


 

Yamaha Ténéré 700
v podání Touratechu

Na letošním jarním veletrhu Motocykl jsme na stánku představili novou Yamahu Ténéré 700, kterou jsme vybavili komponenty z nabídky Touratech a Technical Gear Store. Motocykl jsme připravovali na říjnovou cestu do Maroka, abychom vše vyzkoušeli v reálných podmínkách náročné cesty. Rally kokpit 4K Parti Speciali pochopitelně není věc, která je nutná, ale umožnil stabilní montáž velké 8″ navigace.

 

 


 

CO MÁME V TLAPÁCH

Dva tipy z naší výbavy, se kterými se v Motohouse testech setkáváte skutečně často. Carlos a Gas jim dávají tu největší „čočku“, a to je samozřejmě dobře!

  • *Výklopná přilba HJC RPHA 91
  • *Cestovní komplet RST Bunda Adventure X

 

 


MH NA AKCI – Honda Fest 2023

Tuhle akci nadobyčej uznáváme. Parta lidí z Hondy ČR/SR pozve na prodloužený víkend na 250 svých zákazníků a náležitě se o ně postará. Hezký hotel, program doslova od rána do večera, do posledního detailu vypilované trasy vyjížděk a v neposlední řadě na závěr i bohatá tombola. Kdo to jednou zažil, ten se strašně rád vrací. Nejde se proto divit, že i letos byl zájem obrovský, doslova přetlak. Konal je již 14. ročník a letos akce zamířila do Nízkých Tater, tedy na Slovensko.

 

 

 


 

Nový tištěný Motohouse 11/2023

V prodeji od úterý 7. 11. 2023
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

Digitální publikace

On-line – https://www.digiport.cz


 

1 komentář

  1. Chlapi / holky, článek v MH 11/2023 “Fotrův bajk… ” úvod i ten článek, moc povedený

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno