Letní dvojčíslo, motorkářské čtení pro horké letní dny. Co jsme pro vás tentokrát připravili? Celkem na 132 stranách najdete pestrou paletu redakčních testů. Mezi nimi nechybí krásná a stylová Kawasaki Z900RS SE, horká novinka Yamaha Ténéré 700 World Raid nebo hned dva sexy naháče od italské značky Aprilia.  A tím zdaleka nekončíme, za blokem testů motorek si můžete přečíst reportáž přímo z letošní Tourist Trophy na ostrově Man nebo z obřího srazu majitelů motocyklů Indian, který se konal letos u nás v Českých Budějovicích.

 

 


 

MH TEST
Kawasaki Z900RS SE

Lepší jízdní vlastnosti, vytříbenější look. Esečko je po všech stránkách vymazlenější bajk. Oblíbený koktejl retro módy a moderních technologií je zase o něco šťavnatější. Z900RS je na trhu od roku 2018. Tehdy to byla hodně očekávaná novinka. Základ z jednoho z nejzábavnějších naháčů a atraktivní vzhled slibovaly pořádnou pecku. A rozhodně to nebyl výstřel do tmy! Proč tedy úspěšný model ještě trochu nezatraktivnit? Ostatně, osvědčený recept již existuje.

 

 


 

MH flotila
Aprilia Tuono V4 1100 Factory

Fakt, že je Tuono absolutní zvíře a jeden z nejzábavnějších naháčů pod sluncem, jste se dozvěděli už v minulém čísle, kdy jsme ho postavili proti Streetfighteru V4. Díky tomu, že naše motorka je ve specifikaci Factory, má kromě plného elektronického balíčku APRC i semiaktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, které ji posunulo o další světelné roky dál. Chtěl bych vám teď ukázat a popsat veškeré možnosti nastavení elektroniky, které Aprilia nabízí. Jestli vás vzrušuje technika, tak se raději něčeho přidržte.

 

 


 

MH TEST
CFMOTO 700CL-X SPORT

Po delší době mnou proplouvá blažený pocit, že je všechno zas jednou naprosto v pořádku. Pět nebo šest ovladačů na základní funkce a pak už jenom brzda, spojka, plyn. Ty jedeš, krmíš to, ono to na tebe příjemně vrčí a ty mícháš kvalty nahoru a dolů, když chceš být rychlej, musíš na tom mít svou nespornou zásluhu. Jak příjemné teď zažívám pocity, to asi ani nejde správně popsat slovy. Doba se kamsi posunula a testování dnešních motorek, to leckdy musíte na týdenní školení, abyste všechny ty funkce pochopili. A dovedli je následně čtenářům nějak smysluplně předat.

 

 


 

MH TEST
Triumph Tiger Sport 660

V šedé barvě, kterou britský výrobce označil jako Graphite & Sapphire Black, působí na ulici poněkud nenápadně. Štíhlá a vysoká motorka, ale nemá za úkol ohromovat. Má sloužit a dělat čiperně to, co dělat má. Triumph zároveň potřeboval dostat do své nabídky nějakou alternativu ke středněobjemovým Tracerům a Versysům, které se na ostrovech (v ceně cca okolo 9000 liber) prodávají víc než dobře. Což je stav, který samozřejmě žádný patriot nesmí dopustit.

 

 


 

MH TEST
Suzuki GSX-S1000GT

Jak to dopadlo, když se borci od Suzuki rozhodli postavit a prodávat litrový sportovně cestovní motocykl GT? O tom si povíme právě teď. Test novinky, která se neobtěžovala dělat kompromisy.Ta motorka je opravdu jiná než všechny ostatní. Ve světě plném uniformity se tady po dlouhé době opět objevilo něco, co má svou paličatou hlavu a pro své majitele i nemalou dávku nepřehlédnutelného charakteru. A také na míle rozeznatelnou identitu! Tu jí můžou ostatní jen závidět. GSX-S1000GT vykročila vlastní cestou a to je vždycky velké plus!

 

 


 

MH TEST
Ducati Multistrada V4 S

Kam se ten svět tak žene? Pár let nazpátek měly 170 koní ty nejnabušenější sportovní motorky a dneska… cestovní motorky. Ale ne nějaký dálniční hyperparníky à la Hayabusa, prachsprostý cestovní enduro! Nebo tomu budeme říkat cestovní hyperbike? Tohle je totiž bezpochyby jedna z nejrychlejších motorek, jakou můžete do reality českých silnic vytáhnout. Na Panigale a další superbiky jí sice cca 40 koní chybí, ovšem má podvozek, který si poradí takřka se vším. Pojďme si ji užít.

 

 


 

MH TEST
Aprilia Tuono 660 Factory

Rád o těchhle malorážkách mluvím jako o kapesních raketách a má to samozřejmě dobré důvody. Nízká váha, výkon okolo sta koní a dost kvalitní šasi na to, abyste si ji mohli posílat do vinglů v absurdních rychlostech. Jakkoliv zbožňuju tu nesmlouvanou urgenci a zlobu supernaháčů, které dnes mají klidně přes 170 koní a z hlediska elektroniky stojí bok po boku s nejlepšími superbiky, je nutné přiznat si trochu smutnou pravdu – na běžné silnici to prostě nemůžete naplno nakrmit, protože za tři sekundy jedete dvě stě!

 

 


 

MH TEST
Honda CB500F

Říká se, že pokud to není rozbitý, tak to ani nespravuj. Honda ve svém pětistovkovém eRku měla už dřív motorku, která vládla menší nahaté třídě, ale ani to ji nezastavilo v tom, aby obrousila několik ostrých hran a přivezla zase o něco dotaženější stroj. A nejsou to jen nějaký marketingový povídačky. Když ji teď držím naplno vymotanou na krásný okresní silnici kolem Mcel, tak jim chtě nechtě musím dát za pravdu. Tohle je suprová malorážka!

 

 


 

První zkouška
Yamaha Ténéré 700 World Raid

Pokud jste o Yamaze Ténéré 700 nikdy neslyšeli a vlastně nevíte, o jakou motorku se jedná, pak tyto řádky s největší pravděpodobností nebudou určeny vám. Nenajdete v nich totiž sterilní představení modelu s omáčkou zahuštěnou technickými parametry opsanými z prospektu. Tento materiál je určen pro ty z vás, kteří buď již klasickou T700 vlastní, nebo se o ni někdy alespoň více zajímali, případně o ní uvažovali. Dozvíte se, v čem je nová Ténéré World Raid 700 lepší než její menší sestra, ale také bude něco řečeno o tom, za co by si konstruktéři Yamahy zasloužili usekat ruce.

 

 


 

MH TEST
BMW R nineT Pure

A věru to musí být nesnadné, vyhovět všem úředním normám na jedné straně a všem požadavkům motocyklové obce na straně druhé. Jistý je jen to, že BMW s touhle motorkou lavíruje na tý tenký hranici asi nejlíp ze všech. Loňský přechod na Euro 5 znamenal přidání nějaký tý elektroniky, takže tu máme tzv. palivový mapy, což tvrdé fanouškovské jádro přijalo s odporem. Značce se to však povedlo udělat tak dobře, že ta motorka je oproti očekávání škarohlídů teď ještě lepší. A já to napíšu rovnou – je vůbec nejlepší. Ze všech. Ever.

 

 


 

MH TEST
Honda Vision 110

V jednoduchosti je síla. A klasicky vzduchem chlazený dvouventilový jednoválec čtyřtakt je synonymem konstrukční jednoduchosti. Malý skútr městského typu zvaný Vision 110 dostal loni od Hondy novější modernější tvář, a když to vezmeme kolem a kolem, je z něj teď ve výsledku moc hezká motorka. Čisté a dynamické linie s hladkými elegantními plochami má ostatně i naše kamarádka Lenka, která vás tímto krátkým představením provede na fotkách.

 

 


 

MH SPORT
MotoGP, letní přestávka

Fabio dokázal nemožné – dobyl největší baštu Hondy, když dokázal zvítězit na klikatém německém okruhu Sachsenring. V tu chvíli se zdálo, že už mu nic nemůže ztížit cestu za obhajobou titulu. Jenomže člověk míní a člověk také mění. V Assenu udělal francouzský pilot chybu a po srážce s Aleixem Espargarem připsal na své konto první letošní nulu. Navíc byl tento incident vyhodnocen jako nebezpečný, takže na Silverstone ho čeká trest v podobě dlouhého kola.

 

 


 

MH SPORT
MS Superbike před Mostem

Toprak Razgatlioglu, Jonathan Rea, Álvaro Bautista. V letošním světovém šampionátu Superbike na sebe strhávají pozornost hlavně tyto tři osobnosti, o tom nemá smysl pochybovat. A pak také značky, tedy pokud vaše srdce planou pro stroje označené logy Ducati, Kawasaki anebo Yamaha. „Bajky“ letos zkrátka lidi baví! A není to jen proto, že jsou tak vyrovnané a úžasně rychlé, ale svou roli tu jistě hraje i fakt, že po letech znovu nemají úplně jasného favorita.

 

 


 

MH Rozhovor
Filip Juránek Yamaha R3

Je dobře, že nám česká motocyklová silnice dál a dál generuje nové a zajímavé příběhy šikovných kluků, kterým bude jednou patřit budoucnost. Jméno Filip Juránek jste už možná zaznamenali. Letos jede prvním rokem v týmu Movisio Racing u Miloše Čiháka třístovku a jde to natolik zdařilý debut, že má na kontě už i třetí místo ze závodu Yamaha R3 bLU cRU European cupu v Misanu. Filip samozřejmě míří i do Mostu, kde chystá tento juniorský seriál své další dějství. A my chceme, přirozeně, vědět víc…

 

 


 

MH SPORT
Tourist Trophy 2022

Okruh má 60,72 km, 218 zatáček a rekord drží Peter Hickman, který objel ostrov za 16 minut a 42 vteřin v roce 2018. To je průměr 220 km/h. Na mnoha místech na okruhu jezdci překročí 300 km/h, a někde i poměrně výrazně. Na okruhu se střídají různé asfalty, s listím nebo jiným bordelem si nikdo hlavu neláme a k rovnému povrchu mají některé úseky hodně daleko. Je to jako průměrná česká dvojka nebo trojka silnice. Jen místo příkopů jsou tam často kamenný zdi.

 

 


 

MH SPORT
Kouzlo sajdkár, 2. díl

V podstatě je to závodní motorka, ale vezou se na ní dva. Zatímco jeden řídí, ten druhý vyvažuje na vozíku. Ani jeden se tam jen tak nevozí, je to fyzicky namáhavá jízda. U nás si můžeme sajdkáry nejlépe vychutnat při roadracingových závodech, když jsou jejich závody vypsány spolu s klasiky při jízdách pravidelnosti historických závodních motocyklů. Navazujeme tímto na článek z minulého čísla, který obsahoval zajímavé povídání posádek historických sajdkár.

 

 


 

CO MÁME V TLAPÁCH

Dnes v naší rubrice věnované používaným věcem představíme jednu top přilbu a jedny víc než praktické rukavice. Oboje v plné parádě.

* Pánské moto rukavice LS2 Dart 2

* Helma HJC RPHA1

 

 


 

Jak jezdit
…pozice na motorce

Tohle je správná pozice pro nejbezpečnější a zároveň nejrychlejší průjezd zatáčkou. Díky vysednutí, lehkému vystrčení kolena a posunutí vršku těla směrem dovnitř zatáčky může motorka projíždět oblouk v menším náklonu. Tím pádem se pohybujete na tlusté části pneumatiky a máte díky tomu i větší styčnou plochu, která se rovná větší přilnavosti. Abyste takhle mohli jezdit, musíte nechat vršek těla, a hlavně ruce s lokty úplně uvolněné. Zároveň se snažte motorku řídit přenášením své váhy pomocí rukou spíš než silou.

 

 


 

MH na akci
Indian Riders Fest 2022

Českobudějovické pow wow. Termín pow wow značí slavnost, na kterou se sjíždí mnoho indiánských kmenů, aby si navzájem předali svou kulturu, tančili, zpívali a vyvíjeli se. To vše se odehrálo druhý červnový víkend v Českých Budějovicích. Nešlo ovšem o příslušníky původních amerických kmenů, nýbrž o největší sraz motocyklů značky Indian.

 

 


 

MH na akci
Hot Rod dragstrip contest vol. 10

Byl to zajímavý kontrast. Po chvilkovém teleportu z Budějovic do Lhoty u Plzně (díky BMW K 1600 GT!) najednou jiný svět. Už na příjezdu spousta starých motorek a aut, namíchaná Amerika, Anglie a domácí produkce. Holky v květovanejch šatech s kytkama ve vlasech, pánové s pomádou ve vlasech, tady se jede rock´n´roll v nejčistší podobě. Na trati zrovna probíhá finále sprintů. Dva frajeři se postaví vedle sebe, kočka vyskočí, mávne šachovnicovým praporem a už se letí kupředu. Dost často za výrazné vůně spáleného benzinu a řádného řevu motoru.

 

 


 

MH CUSTOM
Harley Davidson Nightster 975

Hideya Togashi a jeho Hide Motorcycles byly pro H-D logickou volbou. Japonsko je pro značku zásadním trhem, customy se tady těší velké popularitě a logo Hide je věhlasné nejen na domácí scéně. Však má ve vitríně dva zlaté poháry z prestižní Yokohama Hot Rod Custom Show. A pamatujete na první čtyři customy BMW R nineT z Japonska? Tak Hide dělal ten s nádhernou jednookou kapotkou a hliníkovým zadkem. Jinak je ale specialistou právě na H-D a hlavně jejich Sportstery.

 

 

 


 

Nový tištěný Motohouse 7-8/2022

V prodeji od středy 27. července 2022
cena časopisu 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 


Digitální publikace Motohouse 7-8/2022

 

ALZA MEDIA

https://www.alza.cz/media/motohouse-7-8-2022-d7298030.htm

DIGIPORT

https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/506720/775-motohouse-7-8-2022

 

2 KOMENTÁŘE

  1. Ahoj, je krásné, že opět vidím časopis číslo 7 – 8 upoutávku s tím, že je od 25.7 na stáncích, co vycházíte platím předplatné a teď jakož již po několikáté časopis stále nemám… kde pak hledat výhody předplatného, když všichni už mají časopis přečtený a já ho ještě ani namám… to mrzí

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno