Téma čísla jsou supermotorky v akci. Skvělá a okruhově nadaná Ducati Panigale V4 SP a k ní jako protipól veškerými rozmazlovadly prošpikovaný megacesťák BMW R 18 Transcontinental. Okořeněno kompresorem povzbuzovanou Kawasaki H2 SX a citově podbarveno testem legendární Suzuki Katana. Pestře poskládané zářijové číslo, které vám ještě víc prodlouží fajn pocit z letošní motorkářské sezony. Užijte si to, ať už v tištěné podobě, nebo na on-line platformách.
MH TEST
BMW R 18 Transcontinental
Ta zpráva z obchodního oddělení mohla znít nějak takto: „Potřebuje kompletní portfolio klasických cruiserů, včetně luxusních cestovních modelů. Pusťte se okamžitě do práce.“ Konstruktéři si šli otevřít lahev šampusu a podívat se do muzea na historické modely BMW. Designéři se snažili otevřít okna svých openspaců, a když zjistili, že to nejde, běželi ven hledat stromy, na kterých by si hodili mašli. Naštěstí jich v areálu BMW moc nebylo, takže se nakonec šli taky jenom opít.
MH Fascinace
Ducati Panigale V4 SP
První Ducati, která vozila na kapotě označení SP (Sport Production), byla legendární 851. Byl to vlastně takový základ pro závody produkčních motorek, předchůdce dnešních superstocků. A továrna se rozhodla tohle označení oprášit a přilepit ho na svůj nejrychlejší superbike. Panigale SP ale není jen hezká tvářička. Všechny změny jsou zaměřené na ještě větší rychlost na závodní trati. A já měl možnost se s ní v Brně pěkně zblízka pomazlit.
MH TEST
Kawasaki H2 SX
Tohle je vážně něco! Z pohledu techniky je nová H2 SX tím nejnabušenějším, co si dnes můžete pořídit. A takhle jezdí.Byly doby, kdy bylo všeho víc, než bylo skutečně potřeba. Absolutní přebytek, když vlastně můžeš mít cokoliv, na co dostaneš chuť. A můžeš to mít hned. A byť se nám v posledních pár letech věci hnuly trochu jiným směrem, nová Kawasaki H2 SX tě pošle do světa, kde tohle ještě bylo možný. Má toho totiž víc, než kdy budeš skutečně potřebovat. A právě v tom je jedinečná.
MH TEST
Suzuki Katana
Většina světových výrobců řeší touhu zákazníků po stylových retro motorkách tak, že vezme kterýkoli ze svých aktuálních modelů (naháč, enduro, to je fuk), nalakuje ho do některé ze svých slavných barev (naprostý specialista je na toto Yamaha) a pak hned hurá s tím zázrakem rovnou na krám. A ruku na srdce, v podstatě je to velice úspěšná politika. Ovšem u Suzuki na to šli jinak. Když chtěli v roce 2018 do nabídky retro sportovní motorku s duchem legendy zvané Katana.
MH Fascinace
Suzuki GSX1100SD Katana
od Team Classic Suzuki
Milujeme osmdesátá léta! V královské třídě ještě stále kralovaly dvoutakty, ale na silnici se dostávaly stále nadupanější čtyřtaktní čtyřválce s odvážnými designy. Jedním z těch ikonických je rozhodně práce německého studia Target Design pro Suzuki. No řekněte sami, neměli jste Katanu na plakátě nad postelí? U nás většina redakce ano. Je skvělé, že takové skvosty neumírají a čas od času se objeví v opravdu libové úpravě.
MH Rating
Správné retro? Poctivé hlavně v odkazu… Suzuki se současnou Katanou utekla na míle své konkurenci. Jejich pojetí retro biku není jen lak cáknutý na některý z náhodně vybraných aktuálních modelů. Naopak, přizpůsobili zadání celý koncept, dobově sladili nejen kapotáž, ale i pocit z jízdy a ducha celého motocyklu. Vzniklo něco jedinečného a my bychom chtěli více takových…
MH TEST
Royal Enfield Scram 411
Miluju malý objemy! Tu radost, která z motoru čiší, fakt žádnej litr dát neumí. Slovy dnešní reality – po celém dni na 450kilovém BMW R 18 Transcontinental v módu natáčení a focení (kilometr sem a tam, neustálé otáčení) ve 40stupňovém vedru padám na hubu. V podvečer ale BMW vracím a místo něj si beru motorku s čtvrtinovým výkonem a objemem. Moje kroky vedou z přehřáté Prahy do Jihlavy, ale naštěstí mám dost času, takže před Vlašimí sjíždím z D1 a hrnu se po okreskách.
MH TEST
Ducati Scrambler Urban Motard
Na začátku je potřeba si vyjasnit jednu důležitou věc. Tenhle Scrambler rozhodně žádný motard není. Na to je moc nízký a nemá potřebné zdvihy k tomu, aby mohl skákat víc než přes lehce zvednuté obrubníky. Jeho kouzlo je v něčem úplně jiném – dokáže pobavit v naprosto legálních rychlostech, ať už bez slitování zařezáváte auta v zasekaném městě, nebo se tam snažíte cpát kolena na své oblíbené okresce za barákem. K tomu byl stvořený.
Srovnávací test
2x Honda Rebel
První do rukou beru silnější 1100 ve verzi DCT, protože jsem ještě neměl tu čest jet na ní. Motor převzatý z Afriky, kterému konstruktéři nepatrně upilovali výkonovou špičku, a naopak maximálně vyhladili křivku krouticího momentu, běží se sametovou lehkostí, akustickou čistotou i respektem pramenícím z jeho objemu. Ergonomie velkého Rebela je však zcela odlišná od malého. Zatímco na „pětikuli“ sedíte s nohami poněkud výše, jedenáctka je nechává o něco níže a možná i v pohodlnější pozici.
MH TEST
Honda ADV 350
Popravdě řečeno ale testovat skútry je asi tak zábavný jako koukat na televizi. Většinou je to dost nuda. Smysl skútru spočívá v jeho dopravní praktičnosti, na nějaký ježdění pro radost to obvykle moc není. Teda pokud zrovna nedostanete nějakou specialitku, něco fakt výjimečnýho. A já po týdnu s tímhle ADV tvrdím, že to je právě ten případ. Vlastně to tvrdím od první minuty, co jsem ho měl.
MH TEST
Aprilia SR GT 125
Sama jsem byla překvapená, že se mi hned na první dobrou tento skútr tak moc líbí. Nejprve mne zaujaly ty originální ostré linie přední části masky, sportovní charakter podtržený ostrým pohledem motorkově vzhlížejících LED světlometů, které mají dokonce denní svícení. Pak mi pohled sklouzl po skútru na středový panel, na němž je imitace karbonu a je zde umístěna devítilitrová nádrž. Se zaujetím dále pokračuji pohledem po ostře řezaném podsedlovém plastu.
MH SPORT – MOTOGP
Odchází chlapec, který byl v paddocku vždy brán za slušnějšího a chytřejšího. Cenili si ho ve všech týmech, v nichž působil, hlavně pak za jeho nekonfliktní chování a týmovost. Nikdy však nebyl tou úplně nejzářivější hvězdou, vždy ale působil jako plně koncentrovaný profík a na hodnotě mu přidával jeho talent vždy správně analyzovat situaci a podle toho se zachovat. Na konci kariéry ale Andrea Dovizioso jeden špatný krok přece jen udělal.
MH Historie
Výročí 100 let Ulster GP
Ulster Grand Prix v Severním Irsku je bezpochyby jedním z nejtradičnějších motocyklových závodů světa. První ročník se totiž konal již v roce 1922, tedy právě před 100 lety. To už jeden běžný lidský život většinou neobsáhne, a je proto dobré se občas alespoň stručně podívat zpět do historie. Stoleté výročí je k tomu určitě vhodnou příležitostí.
MS Superbike – Most 2022
Nový asfaltový povrch, vylepšené bezpečnostní zóny i rozvoněné zázemí závodu, taková byla předehra červencového mosteckého superbikového víkendu. Během tří dnů pak podle slov pořadatelů dorazilo na top světovou show přes 37 000 diváků a rozhodně měli na co se dívat. Fakt, že se superbikové depo stále neuzavírá před svými fanoušky do neprodyšné bubliny, je pro tuto sérii jistě také nezanedbatelná přidaná hodnota.
Co máme v tlapách
Mít motorku hlídanou kromě mechanického zabezpečení také elektronicky je fajn. Člověk potom hned líp spí. Variant je spousta, stejně jako výrobců, ale u většiny z nich je potřeba jednotku připojit na baterku. Jasně, když mám jednu svoji motorku, tak v pohodě (i když je potřeba počítat s vybíjením baterie), ale co když točíme dvě testovačky týdně? To se vám fakt nechce pořád montovat. Jenže bez baterky to samozřejmě nejde… Nebo ano?
MH na akci
Wheels and Waves
Během léta, kdy většina naší redakce neví kam dřív skočit, přišla mezi jinými i pozvánka od Hondy na návštěvu festivalu Wheels and Waves, konajícího se na samotném pobřeží Atlantiku, konkrétně v okolí města Biarritz. A nebudu vám lhát o účast na něm, právě díky stresovému vytížení, nebyla zrovna 2x rvačka. Jenže když jsem na netu shlédl snímky z předešlých ročníků, začala mě návštěva této akce víc a víc lákat.
Jak jezdit
Defenzivní jízda
Ve zkratce se jedná o co nejbezpečnější způsob jízdy. A nemáme tím vůbec na mysli, že budete jezdit zbytečně pomalu. Jde vlastně o soubor doporučení a řidičských dovedností, díky kterým se na silnici budete cítit bezpečněji. Pokud bychom tohle všechno měli pojmenovat jedním slovem, bylo by to „předvídejte“. Držte se těchto základních pravidel a vaše jízda se zásadním způsobem zlepší.
Rozhovor
Jiří Novotný – místopředseda Asociace autoškol ČR
Nekupujte si řidičák, ale umění řídit. Autoškola ve většině případů pokládá naprosté základní stavební kameny našeho budoucího řízení. Smutnou pravdou ale je, že ne všude se motorku naučíte řídit. Jak si vybrat autoškolu, kde nedostanete jen papíry, ale také schopnosti? Zeptali jsme se Jirky Novotného z Asociace autoškol ČR.
ASP Group 2022
Společnost ASP Group je u nás známá především jako importér čtyřkolek a side by side značek TGB, Linhai, Access Motor či specifických vozů značky Argo, které se nezaleknou ani nejnáročnějšího terénu, a dokonce jsou schopny plavat po vodní hladině. Nově přibyly produkty Segway Powersports. V tomto případě však nejde jen o klasické čtyřkolky, zde side by side, ale najdete zde také špičkové stroje s hybridním pohonem a dalšími pokrokovými technologiemi.
Custom
Hide Motorcycle
Když jsem do minulého čísla připravoval článek o šestici customů z nového H-D Nightster, samovolně jsem se na hodinu zasekl na webu Hide Motorcycle. Když mi došlo, jak se zdržuju od práce, uložil jsem si ho se slovy: „Tak tebe, pane, budu muset prozkoumat důkladněji.“ Výsledkem byly dva dny ponoření se do práce Hideyi Togashiho a jeho týmu. Nejenže mají spoustu povedených motorek, ale také obsáhlý blog, kde dopodrobna popisují práce na některých z nich. Sláva řemeslu. A sláva Google překladači.
Nový tištěný Motohouse 9/2022
V prodeji od středy 31. srpna 2022
cena časopisu 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
Digitální publikace Motohouse 9/2022
ALZA MEDIA
https://www.alza.cz/media/motohouse-9-2022-d7372183.htm
DIGIPORT
https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/507964/775-motohouse-9-2022
to sice není konkrétní odpověď, ale když vidim nezájem čtenářů, asi změna nenastane, že..
Zkusil jsem to spočítat sám a nahrazení 50x A4 reklam (mimochodem 2x víc než konkurence) poloviční A5 mi vyšlo na 45kč zdražení jednoho katalogu. Prestiž by jen vzrostla a katalog by víc připomínal knihu, než reklamní časopis.
Nebo ještě jinak, před několika lety tu byl na trhu katalog, který vsadil na vyšší cenu pro zákazníka a méně inzerce – a již na trhu není. Nechceme jít touto cestou. Chceme velké fotky, hodně prostoru pro jednotlivé motorky, komplexnost. MH Katalog má dnes 260 stran, odečteme tedy cca 50 nebo 60 reklam, zbývá 200 stran na motorky. A to opravdu není malý rozsah, když se nad tím člověk zamyslí.
Snažíme se, aby byl katalog dobrý a tohle je ta cesta. Věřte mi.
kopíruju z fb:
Mám prosbu na chystaný tištěný MH katalog 2023. Můžete v redakci zvážit to ohromné množství reklamní plochy? Propočíst kolik by katalog stál při nahrazení A4 reklam na A5? Já bych dvojnásobek kč dal. Můžete zjistit v online anketě.
Ještě bych sekci cruiserů dal hned za retro nakedy, tím se cesťáky dostanou k cendurům. A elektrostroje do vlastní sekce na konec 🙂
Díky za reakci, k jinak skvělému katalogu.
Odpověď je taková, jak už jsme odpovídali mnohokrát. Bez inzerce to prostě nejde. Náklady, zpracování, papír, distribuce, to všechno jsou obrovské částky a my jsme naopak moc vděční našim obchodním partenerům, že nám svou inzercí výrobu motorkového katalogu umožní. Nemáme žádné státní podpory, dotace, jedeme všechno na své triko. Pokud chceme, aby byl MH Katalog důstojný a prestižní, tak jak je doposud, musíme jít touto cestou. Díky každopádně za zájem, budeme se snažit, aby poměr byl co nejlépe vyvážený. Honza, rekdce
Masakrrrrrrrrr !